Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Heartland skrev (12 timer siden):

Du kan ikke mene at Rybaks 2.forsøk kan sammenlignes med dette? Keiino EIDE den scenen i kveld! Jeg har vært skeptisk til låta hele tiden, men ble overbevist av live opptredenen. De er virkelig RÅ og sykt proffe! Jeg kommer til å stemme Keiino i finalen. Helt klart! La oss ikke drite på draget med å sende noen andre slik vi gjorde med Monument. Europa elsker Keiino, det må vi huske på. 

Vi må også huske på at juryen absolutt ikke elsker Keiino. Europa klarte ikke redde dem i 2019, og det var med et mye bedre bidrag enn nå. Jeg kan skrive lange avhandlinger om min misnøye rundt juryordningen, men den er nå en gang der. Finland slo ny televoterekord ifjor (sett bort fra unntaksåret 2022🇺🇦), og selv ikke det var nok til å vinne.

Keiino fikk 40 poeng av juryen i 2019 med "spirit in the sky". Er det virkelig noen som synes "damdiggida" er bedre?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbermedbarn skrev (15 timer siden):

Synes ikke sceneshowet til Keiino var bra nok, Alexandra var altfor lenge alene på scenen. Det må de gjøre noe med. 

På en måte er jeg enig. Men så gikk de ut og plutselig var det 2019 igjen. Mørke klær, lang lys hestehale, geometriske strukturer i bakgrunnen, blåfarger, samme oppstilling... Det blir for likt! Få på de noe rosa klær eller noe.

Screenshot_20240128-120840~2.png

Screenshot_20240128-120918~2.png

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Kløvereng said:

Likte ikke sangen til Keiino i det hele tatt, den er garantert ikke bra nok til å vinne finalen i Eurovision. Skal vi ha en sjanse, så tror jeg vi må stemme frem og sende Gåte. Veldig mektig og spesiell, jeg blir helt trollbundet av stemmen og sceneshowet🔥

Jeg forstår ikke dette med den store interessen til folk for Gåte. Låten har en så trist og mørk stemning. Jeg blir i negativ sinnstemning av den. Men smak og behag 🥰.

Keiino får mye kritikk uansett om de hadde låt som monument eller denne. Jeg synes at de er flinke. Denne låten var ikke den beste som de har hatt, men de nådde heller ikke til topp med monument som jeg mener var den beste det året. Flertallet av folket ville ha en annen til å representere Norge. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 4.1.2024 den 16.13):

Da hadde jeg rett i at Keiino er med i år🤩 Den sangen kan bli skikkelig bra live tror jeg. Gleder meg til presentasjonen i morgen🙏🎉🤩

Den ble slaktet nord og ned i avisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Honey Dew said:

Den ble slaktet nord og ned i avisen.

Fikk terningkast 2. De fleste andre låtene I går fikk høyere terningkast. Til og med de i starten av semifinalen i går 😅

https://www.dagbladet.no/kultur/vi-anmeldte-lat-for-lat/80877129

Begynner å lure på hvem som står bak å sette terningkast for Dagbladet.  Første låtene fikk 3 i terningkast. Keiino fikk 2. De 2 første låtene var ganske dårlig, synes jeg. Skulle ikke mye til for å gjøre det bedre enn de 2 første låtene. Men allikevel: Keiino gikk videre. Det gjorde ikke de to første låtene I går selv om de fikk terningkast 3 av Dagbladet 😆

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke at Keiino vinner finalen. stemmen hennes er jo flott, men sangen og showet var absolutt ikke esc verdig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, iNord said:

Håper virkelig ikke at Keiino vinner finalen. stemmen hennes er jo flott, men sangen og showet var absolutt ikke esc verdig.

Jeg kommer til å stemme på Keiino.  Miia er nummer 2 for meg. Margaret nr 3 🥰

Jeg tror at du kan slappe av. For mest sannsynlig vinner Gåte. Bare se her inne, og på oddsen. Store parten av folket liker nok låten. Jeg har veddet penger på norsk tipping på at Gåte vinner 😆. Må ha en god gevinst i sikte å trøste meg med om den grusomme låten til Gåte vinner 😅

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SITC
tregutter skrev (54 minutter siden):

Uff, uff og uff. Dette var flaut! Stakkars "ekspertene" som må stå der på direkten og finne noe positivt å si,  siden avstemmingen ikke er over. De kan jo ikke sette noen i dårlig lys. 

Jeg blir imponert når de klarer å finne noe positvt om absolutt alle, for det ser ikke jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (45 minutter siden):

Vi må også huske på at juryen absolutt ikke elsker Keiino. Europa klarte ikke redde dem i 2019, og det var med et mye bedre bidrag enn nå. Jeg kan skrive lange avhandlinger om min misnøye rundt juryordningen, men den er nå en gang der. Finland slo ny televoterekord ifjor (sett bort fra unntaksåret 2022🇺🇦), og selv ikke det var nok til å vinne.

Keiino fikk 40 poeng av juryen i 2019 med "spirit in the sky". Er det virkelig noen som synes "damdiggida" er bedre?

Signere denne 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle delfinalene ferdige - og det kommer til å bli en variert og spennende finale.

Det ble en fin delfinale i går syns jeg, mange bra låter og endelig ordentlige farger på scenen :) DET har jeg savnet litt, så det var flott og se.

Jeg syns låta til Vidar er lettvin og fin, perfekt sommersang - men den sjangeren hans gjør seg liksom ikke internasjonalt. Men han kjører sin greie, og det skal han ha for. Thomas Jensen overrasket meg med å være ganske så god live. Eneste som "irriterte" meg litt var at han selv var ikke så god til å danse... 🙈det gjorde noe med helhetsinntrykket, men låta fenger og han gjorde et godt show! 

Mistra sin låt likte jeg godt i  studioversjon, men her ble den litt flat og stillestående dessverre.  Mia sin likte jeg også godt - men hennes "one woman show" funka ikke helt... så litt rart ut. Men glad for at hun er i finalen! Min store overraskelse var Annprincess,  hadde liksom gått litt under radaren for meg - men utrolig glad på hennes vegne at hun kom til finalen.

Keiino stiller med en litt svak låt - men det var ingen overraskelse at den kom til finalen.  Jeg mener fortsatt at de kunne tatt seieren hjem med "Monument" - den låta har ALT! Men dumme Tix ble med det året og ødela alt..... 😕 på mange måter, ikke bare for Keiino.  Jeg syns det er gøy at Keiino kommer tilbake, men skulle virkelig ønske at de hadde en bedre låt. Syns ikke denne står seg så godt. Første gang  jeg hørte den så tenkte jeg at Alexandra hørtes litt ut som en smurf... :P MYE bedre live, uten tvil - men det er noe med det der, skal vi prøve å vinne Eurovision med "dam dam suliatten..."??  Vel, ikke mye tekstoriginalitet der i gården... 😆

Jeg tror at det vil stå mellom Keiino og Gåte i finalen, Maraget på en mulig tredjeplass...

Keiino hadde visstnok sagt til wiwiblogs at det var siste gangen de deltok i mgp. MEN, taper de nå også så tror jeg de er såå gira på å ta dette trofeet hjem til Norge, de sa jo på GMN at de alle har drømt om Eurovision siden de var barn, at de stiller igjen om en to-tre år, og da håper jeg virkelig at de kommer med en låt som er på nivå med "Monument".

Nå bare gleder jeg meg til lørdag og finalen - og er spent på om vi sender Gåte eller Keiino. Begge kan jeg stille meg bak, men min stemme går til Gåte ❤️

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damdigida bruker noen billige triks både i sangen og showen som proffene ikke vil like. Nå har de gitt ut en ny hit som de kan variere opptredenene med rundt om i Europa. Håper de kan komme tilbake igjen om 2-3 år med en sang som både fans og juryen kan sette pris på!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 5.1.2024 den 12.57):

Er ikke Keiino litt oppbrukt?

Nei.Hvorfor det?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iNord skrev (1 time siden):

Håper Keiino vinner. Det var som vanlig fryktelig mange dårlige låter. Hva var galt med showet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

os Maxilla skrev (1 time siden):

På en måte er jeg enig. Men så gikk de ut og plutselig var det 2019 igjen. Mørke klær, lang lys hestehale, geometriske strukturer i bakgrunnen, blåfarger, samme oppstilling... Det blir for likt! Få på de noe rosa klær eller noe.

Screenshot_20240128-120840~2.png

Screenshot_20240128-120918~2.png

Rosa klær? Er du 12 år😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Håper Keiino vinner. Det var som vanlig fryktelig mange dårlige låter. Hva var galt med showet?

Nei. Ikke viss de drømmer om å få trofeet hjem. Showet var helt greit synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiino sier dette er en gladlåt som handler om ha det gøy. Da blir det litt pussig å stille opp i svarte klær, hjelper lite at klærne har litt «artig» fasong.
Subwoolfer hadde og så en tullelåt, de valgte et kostyme som fremhevet nettopp dette. 
Keiino bruker jo en metallisk rosa/lilla munn som symbol på låta, de kunne hatt antrekk i samme fargepalett for å styrke budskapet sitt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
41 minutter siden, Adrenalina1 said:

Enig. Jeg synes Keiino sin er en glad låt, sammenligner den litt med finske Cha Cha Cha i fjor. :) . Ingen av de andre  norske låtene er noe bedre, synes jeg. Jeg synes sceneshowet til Keiino var proffesjonellt!.

Jeg tror Keiino og Miia vil kunne gjøre det best i eurovision-sammenheng. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Adrenalina1 said:

Rosa klær? Er du 12 år😂

Haha 😆. Hvis man skal ønske noen med rosa klær som representanter så må det være Super-Rob låten som må vinne 😅

Endret av Eloise12345
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (53 minutter siden):

Haha 😆. Hvis man skal ønske noen med rosa klær som representanter så må det være Super-Rob låten som må vinne 😅

Stemmer for lilla klær jeg med glitter og paljetter for Keiino 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...