Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Annprincess 🫡 Fortjent underdog videre. Ikke verdens beste låt, men ekte musiker/sanger.

Endret av totti_1
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvor alle de gode sangerne er når det gjelder dette showet. Kattemusikk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (18 minutter siden):

Save me er ikke kjedelig for meg. Og en helt fantastisk stemme. Mye soul med god fart. Litt typisk at det norske publikum ikke like sånt. Vi er mer glad i russebuss-musikk/overtydelige melodier.

Men jeg skjønner at noen synes det er kjedelig altså.

Bra at hun gikk videre i det minste

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp funnet ut at Mona Berntsen er ny i jobben som sceneregissør for mgp. All mulig respekt for Mona som danser, men i sceneregi har hun (og teamet) en vei å gå. 

Vidar Villa hadde en grusom regi, han skumle med Benedicte Adrian så ut som de hadde oppussing med all plasten, Annprincess så ut som hun hadde rømt fra et galehus (oppriktig usikker på om det var meningen?). Keiino var atskilt ganske unødvendig lenge på scenen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiino sin låt ble litt bedre ved liveopptreden, og Alexandra synger vilt bra som vanlig. Men låta er for kjedelig og sceneshowet var meh. 

Jeg har faktisk mer tro på Miia sin låt om vi ikke skulle sendt Gåte, føler hun kunne ha vært outsider til å vinne Eurovision.

Han ene danseren som var med i kveld og satt ved siden av Miia?, var det han som spilte Pil i Snøfall? Han lignet vilt på han iallfall.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsihalsen skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hvor alle de gode sangerne er når det gjelder dette showet. Kattemusikk.

Skjønner ikke fordelingen. Svakeste delfinale på lenge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (44 minutter siden):

Fredrik Solvang er jo programleder på Debatten. Det er noe helt annet å skulle fungere sammen som duo. Det tar tid vil jeg tro. Synes de klarer seg fint! 

Føler kanskje han tar litt mye av Debatten-rollen sin inn i MGP. Den Nord Universitet kommentaren er jo noe han typisk hadde kommet til å si på Debatten, men synest kanskje det var litt drøyt å spøke med det som MGP programleder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Jeg har faktisk mer tro på Miia sin låt om vi ikke skulle sendt Gåte, føler hun kunne ha vært outsider til å vinne Eurovision.

Jeg liker jenta og liker låten veldig godt. Men tror ikke det funker for de med promille akkurat. Synes stemmen hennes blir tynn. Men utrolig sjarmerende dame og sterk låt!

Føler meg ekstremt sikker på at vi sender Gåte. Et godt valg, men refrenget blir for frenetisk. Tror den gjør det godt i finalen, type åttende plass.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa88 skrev (1 minutt siden):

Nettopp funnet ut at Mona Berntsen er ny i jobben som sceneregissør for mgp. All mulig respekt for Mona som danser, men i sceneregi har hun (og teamet) en vei å gå. 

Vidar Villa hadde en grusom regi, han skumle med Benedicte Adrian så ut som de hadde oppussing med all plasten, Annprincess så ut som hun hadde rømt fra et galehus (oppriktig usikker på om det var meningen?). Keiino var atskilt ganske unødvendig lenge på scenen.

Dreiv med oppussing på scenen. Nå måtte jeg le litt 😂

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper folk stemmer på Gåte i finalen. Eneste jeg har tro på som kan komme blant topp 10.

Liker Gothminister sin men å synge we come alive 150 ganger gir ikke jury poeng. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (43 minutter siden):

Miia er fantastisk, men stemmen min går til Keiino i kveld 🥰.

Mi stemme og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun Keino som må gå videre til finalen eller? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiino får mye ros på youtube for fremføringen i kveld!. Folk fra andre land liker låten, og mener den kan komme blant topp 5 i eurovision.  :). Folk skriver 12 poeng fra diverse land i kommentarfeltet. De er uten tvil populære!!!!. Vokalen til Allesandra blir det ros til, pluss opptreden på scenen osv. 

Jeg kommer nok til å stemme på Keiino i finalen. Jeg liker gruppen. Og dette er en glad-låt, selv om de har hatt bedre låter :) . Ønsker glad-låt i Eurovision.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest så mye negativt om Keiino her inne, ble jeg veldig positivt overrasket over dem! Likte den veldig godt, men enig i at Alexandra var "alene" på scena for lenge. 

Likte også godt Thomas Jenssen!! Tenkte først å stemme på ham, men så kom Keiino, så da ble det de istedet. Men dumt T.J. ikke gikk videre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (10 minutter siden):

Etter å ha lest så mye negativt om Keiino her inne, ble jeg veldig positivt overrasket over dem! Likte den veldig godt, men enig i at Alexandra var "alene" på scena for lenge. 

Likte også godt Thomas Jenssen!! Tenkte først å stemme på ham, men så kom Keiino, så da ble det de istedet. Men dumt T.J. ikke gikk videre. 

Damdiggida er ikke i nærheten av de to forrige sangene. Jeg vil ikke at Keiino skal vinne dette året. De kommer til å få samme plassering som Rybakk. Jeg vil at de skal komme tilbake med en mye bedre sang og vinne hele Eurovision. 🙏

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke sangen til Keiino i det hele tatt, den er garantert ikke bra nok til å vinne finalen i Eurovision. Skal vi ha en sjanse, så tror jeg vi må stemme frem og sende Gåte. Veldig mektig og spesiell, jeg blir helt trollbundet av stemmen og sceneshowet🔥

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Valyria83 skrev (18 minutter siden):

Damdiggida er ikke i nærheten av de to forrige sangene. Jeg vil ikke at Keiino skal vinne dette året. De kommer til å få samme plassering som Rybakk. Jeg vil at de skal komme tilbake med en mye bedre sang og vinne hele Eurovision. 🙏

Du kan ikke mene at Rybaks 2.forsøk kan sammenlignes med dette? Keiino EIDE den scenen i kveld! Jeg har vært skeptisk til låta hele tiden, men ble overbevist av live opptredenen. De er virkelig RÅ og sykt proffe! Jeg kommer til å stemme Keiino i finalen. Helt klart! La oss ikke drite på draget med å sende noen andre slik vi gjorde med Monument. Europa elsker Keiino, det må vi huske på. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (1 minutt siden):

Likte ikke sangen til Keiino i det hele tatt, den er garantert ikke bra nok til å vinne finalen i Eurovision. Skal vi ha en sjanse, så tror jeg vi må stemme frem og sende Gåte. Veldig mektig og spesiell, jeg blir helt trollbundet av stemmen og sceneshowet🔥

Skjønner ikke hypen med Gåte. Refrenget går jo ikke an å synge med på, det er jo bare hyl og skrål? 🙉

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke mene at Rybaks 2.forsøk kan sammenlignes med dette? Keiino EIDE den scenen i kveld! Jeg har vært skeptisk til låta hele tiden, men ble overbevist av live opptredenen. De er virkelig RÅ og sykt proffe! Jeg kommer til å stemme Keiino i finalen. Helt klart! La oss ikke drite på draget med å sende noen andre slik vi gjorde med Monument. Europa elsker Keiino, det må vi huske på. 

Helt enig at vi dreit på draget 2021. Men viss du skal stille opp 2 ganger i Eurovision bør du ha minst like bra låt med. Helst bedre for å overbevise juryen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hypen med Gåte. Refrenget går jo ikke an å synge med på, det er jo bare hyl og skrål? 🙉

Tror ikke det er meningen man skal synge med, bare nyte😍

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...