Gå til innhold

Tips til romantisk middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En stund siden jeg har har laget noe mer enn hjemmelaget hverdagsmat, siden vi ikke har hatt tid til å sette av ekstra tid. 

Men neste uke har vi avtalt en datekveld, hvor jeg skal legge litt ekstra i å gi henne en god matopplelse. Jeg er godt over gjennomsnittet god på å lage mat, men kreativiteten er det litt verre med, spesielt når jeg vil finne på noe nytt 

Noen forslag til en rett som passer for en slik kveld? Kan godt være en enkel rett med få men gode ingredienser, trenger ikke prøve å imponere med en vanskelig og komplisert rett, men åpen for alle forslag. Er umulig å få noe ut av henne når jeg spør😅 

Anonymkode: e6e9f...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratinerte sjøkreps og champagne. :) 

Anonymkode: d4bd7...41b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gratinerte sjøkreps og champagne. :) 

Anonymkode: d4bd7...41b

Hørtes ikke dumt ut 😊 og greit med noe lett, når man vet at sjansen for litt fysisk dessert er stor 😁 Men den skal jeg definitivt vurdere 👍 takk for tips 

TS 

Anonymkode: e6e9f...b75

Skrevet

Langtidskokt bolognese med høyrygg i stedet for kjøttdeig. Gjerne litt rødvin i også. 

Svineribbe med en vri, f.eks asiatiske smaker 

Andelår eller bryst med bakte eplebåter, rosenkål, rødløk og småpoteter. Kirsebærsaus. 

Boulabaisse 

Blåskjellsuppe. Fries og aioli eller foaccia til. 

Smørstekt flyndre med saltbakte poteter, dampet aspargesbønner og brokkoli, smeltet smør med sitronskvis og revet sitronskall. 

Anonymkode: e5e6e...a9e

• Liker 1
Skrevet

Indrefilet av reinsdyr med soppstuing, rødløkskompott og potetpure med hvitløk. Rødvin- Amarone?

Anonymkode: d21ad...aa3

Skrevet

Blåskjellsuppe med focacciabrød

Indrefilet av reinsdyr med potet- og sellerirotstappe, soppsaus og smørdampet asparges

Crispy duck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...