AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Jeg lærte ikke så mye om hygjene som barn. Og nå i voksen alder er det får flaut og spørre om . Trenger tips til og holde meg skikkelig ren og hva de forskjellige produktene er å hvordan de brukes. Så jeg skjønner sjampoo og balsam og nylig lært at man skal vaske navlen pga det ble lukt og da googla jeg😅 ellers vet jeg at bodylotion kan smøres på tørt. Ellers er jeg helt grønn. Helt jævelig flaut men vokste opp i foster hjem å alle regnet vell med jeg hadde lært det fra før. Fikk just en body cream , brukes den som bodylotion? Er det det samme bare tykkere? Føler meg aldri helt ren spesielt på ryggen, har en dusjsåpe ting jeg bruker men kommer ikke helt til. Burde jeg kjøpe noe som hjelper? Føler jeg lukter svette rett etter å vært i dusjen. Jeg trenger å lære alt fra bunnen får jeg forstår ingenting. Veldig flaut når folk prater om produkter å hygjene og vist jeg skal dusje med noen å jeg vet ikke om jeg vasker meg riktig engang. Før jeg bodde i foster hjem fikk jeg bare grønnsåpe å dusje med og i foster hjem skjønte jeg ikke hva alt var. Ellers husker jeg ikke å noen gang vasket kroppen eller noe med såpe😅 i fosterhjemmet så jeg noen bruke bodylotion å det er eneste grunnen til jeg vet åssen man bruker det. Sjampoo og balsam lærte den ene ungen til det ene foster hjemmet meg🤪 vær så snill å ikke vær dømmende dette er ett veldig stort og flaut problem jeg aldri har tørt å spørre om! Aldri fått klage på lukt men jeg merker jo selv at jeg ikke er like ren som andre Anonymkode: e45c0...bbc 1 23
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #2 Skrevet 17. november 2023 Du bør ikke trenge å spørre på nett om slike ting. Har du en behandler eller en støttekontakt som kan hjelpe deg? Anonymkode: bebba...781
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 du må ta såpe i hendene, og gni under armene, brystrne, i lysken, rumpa og tærne. bruk fingrene og vann for å rense godt mellom kjønnsleppene. så tar du deodorant under armene med en gang du har tørket deg. bytt til rent håndkle minst en gang i uka. Anonymkode: 35925...a6d 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 Apoteket kan svare på masse av det du lurer på, du kan be om å få snakke i ett lukket rom om du vil. Tips er å finne en såpe som ikke tørker ut huden, da trenger du ikke smøre så ofte med krem/lotion. Jeg smører kun leggene etter dusj, smører jeg resten av kroppen blir jeg klam og ekkel. Det du trenger er shampoo, kanskje en balsam (spør frisøren), en såpe til dusj, en såpe til å vaske hendene og en ok lotion. Vil du bruke sminke og slike ting kan du få hjelp av en venn, en ansatt eller en hudpleier. Ikke gjør ting mere komplisert enn det må være. Anonymkode: fe87b...026 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Hvis du har helt kort hår trenger du ikke balsam, da holder det med sjampo. Balsam skal ikke i hodebunnen, bare i lengdene. Gjør hår og hodebunn helt vått, sjamponer ved å massere sjampoen inn i hele hodebunnen, og skyll godt ut. Gjenta prosessen hvis du bruker stylingprodukter i håret. Hvis du har litt lengde på håret, ta balsam i lengdene etter at du er ferdig med sjamponeringen. La virke et par minutter, og skyll ut. Anonym a6d forklarer godt hvordan vaske resten av kroppen. Det er ikke nødvendig med såpe på ryggen, som du lurte på. Dusj helst én gang per dag. Håret kan du vaske hver 2. eller 3. dag, med mindre det blir fett raskere, da kan du vaske oftere med skånsom sjampo. Anonymkode: 13a50...076 2 2
NatNat Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lærte ikke så mye om hygjene som barn. Og nå i voksen alder er det får flaut og spørre om . Trenger tips til og holde meg skikkelig ren og hva de forskjellige produktene er å hvordan de brukes. Så jeg skjønner sjampoo og balsam og nylig lært at man skal vaske navlen pga det ble lukt og da googla jeg😅 ellers vet jeg at bodylotion kan smøres på tørt. Ellers er jeg helt grønn. Helt jævelig flaut men vokste opp i foster hjem å alle regnet vell med jeg hadde lært det fra før. Fikk just en body cream , brukes den som bodylotion? Er det det samme bare tykkere? Føler meg aldri helt ren spesielt på ryggen, har en dusjsåpe ting jeg bruker men kommer ikke helt til. Burde jeg kjøpe noe som hjelper? Føler jeg lukter svette rett etter å vært i dusjen. Jeg trenger å lære alt fra bunnen får jeg forstår ingenting. Veldig flaut når folk prater om produkter å hygjene og vist jeg skal dusje med noen å jeg vet ikke om jeg vasker meg riktig engang. Før jeg bodde i foster hjem fikk jeg bare grønnsåpe å dusje med og i foster hjem skjønte jeg ikke hva alt var. Ellers husker jeg ikke å noen gang vasket kroppen eller noe med såpe😅 i fosterhjemmet så jeg noen bruke bodylotion å det er eneste grunnen til jeg vet åssen man bruker det. Sjampoo og balsam lærte den ene ungen til det ene foster hjemmet meg🤪 vær så snill å ikke vær dømmende dette er ett veldig stort og flaut problem jeg aldri har tørt å spørre om! Aldri fått klage på lukt men jeg merker jo selv at jeg ikke er like ren som andre Anonymkode: e45c0...bbc du kan bruke en lang børste til å vaske ryggen, det gjør jeg, du finner dem på Normal tror jeg(edit : også hos Clas Ohlsen https://www.clasohlson.com/no/Bambus-ryggborste/p/44-2557 . Og ja, body krem og body lotion er det samme Endret 17. november 2023 av NatNat 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 …og alltid deodorant rett etter dusjen. Og bruk gjerne en god parfyme også, men ikke overdriv parfymebruken, 2 lette spray holder. I tillegg må du passe på at klærne dine er rene. Det hjelper ikke med rent hår og kropp om klærne lukter «gammelt»/urent. Ren underbukse, sokker og t-skjorte hver dag. Bukser kan du bruke en stund, de trenger nesten kun vaskes om de er synlig skitne. Gensere kan du ta «lukttest» på (under armene), og vaske ved behov. Treningstøy vaskes etter hvert bruk. Anonymkode: 13a50...076 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Glemte munnen. Puss tenner morgen og kveld. Husk å pusse tunge og gane. Ikke puss for hardt. Bruk tanntråd, helst hver kveld. Og gjerne munnskyll etterpå. Anonymkode: 13a50...076 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): …og alltid deodorant rett etter dusjen. Og bruk gjerne en god parfyme også, men ikke overdriv parfymebruken, 2 lette spray holder. I tillegg må du passe på at klærne dine er rene. Det hjelper ikke med rent hår og kropp om klærne lukter «gammelt»/urent. Ren underbukse, sokker og t-skjorte hver dag. Bukser kan du bruke en stund, de trenger nesten kun vaskes om de er synlig skitne. Gensere kan du ta «lukttest» på (under armene), og vaske ved behov. Treningstøy vaskes etter hvert bruk. Anonymkode: 13a50...076 Nei. Deodorant skal ideelt sett påføres hud som er 100% tørr for maksimal effekt. Anonymkode: ea9bf...7d9 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du har helt kort hår trenger du ikke balsam, da holder det med sjampo. Balsam skal ikke i hodebunnen, bare i lengdene. Gjør hår og hodebunn helt vått, sjamponer ved å massere sjampoen inn i hele hodebunnen, og skyll godt ut. Gjenta prosessen hvis du bruker stylingprodukter i håret. Hvis du har litt lengde på håret, ta balsam i lengdene etter at du er ferdig med sjamponeringen. La virke et par minutter, og skyll ut. Anonym a6d forklarer godt hvordan vaske resten av kroppen. Det er ikke nødvendig med såpe på ryggen, som du lurte på. Dusj helst én gang per dag. Håret kan du vaske hver 2. eller 3. dag, med mindre det blir fett raskere, da kan du vaske oftere med skånsom sjampo. Anonymkode: 13a50...076 Jeg ville sagt ikke dusj oftere enn annenhver dag med mindre du trener eller lignende. Anonymkode: b1d69...a6c 2 7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 Vask alle flater og "krinker og kroker" med klut og dusjsåpe, ta dusjsåpa i hånden og gni på før du bruker klut. Intimsåpe for underliv, dr greve er standard på dagligvare. få håret helt vått og bruk feks head and shoulders 2 i 1 med sjampo og balsam, la virke i et par minutter før du skyller ut alt. Puss tenner skikkelig 2 ganger om dagen, klipp negler og hold de rene, nytt undertøy og sokker hver dag. Ta en luktesjekk på andre klær om de skal brukes 2 dager på rad Anonymkode: b4c54...791
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #12 Skrevet 18. november 2023 Takk får mange gode svar! Lærte mye på det ❤️ hvorfor skal man ikke ha balsam i hele håret? Anonymkode: e45c0...bbc 2 3
NatNat Skrevet 18. november 2023 #13 Skrevet 18. november 2023 Jeg ser flere her som bytter t-skjorter hverdag ? Jeg bytter ikke så ofte og når jeg bytter (vanligvis etter 2 dager) det er ikke fordi det lukter svette men pga flekker.. Så lenge jeg bruker deo, lukter jeg aldri svette.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #14 Skrevet 18. november 2023 Er bodycream samme som bodylotion? Anonymkode: e45c0...bbc
NatNat Skrevet 18. november 2023 #15 Skrevet 18. november 2023 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk får mange gode svar! Lærte mye på det ❤️ hvorfor skal man ikke ha balsam i hele håret? Anonymkode: e45c0...bbc håret blir fett alt for fort og det er unødvendig siden håret der er helt nytt Endret 18. november 2023 av NatNat
Lorieen Skrevet 18. november 2023 #16 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk får mange gode svar! Lærte mye på det ❤️ hvorfor skal man ikke ha balsam i hele håret? Anonymkode: e45c0...bbc Fordi håret blir fett om du får balsam i hodebunnen.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #17 Skrevet 18. november 2023 NatNat skrev (Akkurat nå): Nei ! unngå hodebunn, da håret blir fett alt for fort. Åja ja håret mitt er fett dagen etter men virker som uten at håret blir veldig tørt. Går alle veier 😱 Anonymkode: e45c0...bbc
NatNat Skrevet 18. november 2023 #18 Skrevet 18. november 2023 Just now, NatNat said: Nei ! unngå hodebunn, da håret blir fett alt for fort. Just now, AnonymBruker said: Åja ja håret mitt er fett dagen etter men virker som uten at håret blir veldig tørt. Går alle veier 😱 Anonymkode: e45c0...bbc bøy deg ned i dusjen og ta kun på lengden.. du kan også bruke litt leave-in balsam (trenger ikke skylle), veldig praktisk.
NatNat Skrevet 18. november 2023 #19 Skrevet 18. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er bodycream samme som bodylotion? Anonymkode: e45c0...bbc ja, bare mer konsentrert. hvis du har tørr hud, det er bedre med body cream.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #20 Skrevet 18. november 2023 Jeg tror du bør kunne få hjelp til dette av fastlegen. Tenker for tannlegen kan gi veiledning til munn og tannstell. Har sett at det finnes en takt hos alle jeg har vært hos. Fastlegen vet nok litt mer om hygiene generelt enn oss og har sikkert noen brosjyrer om det eller mulighet å finne. Ikke noe flaut å si dette som det er. Anonymkode: 91e4f...bcf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå