AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Hei! Jeg skal gjennomføre en medikamentell abort på sykehuset mot min vilje (ikke aborten altså, men å være på sykehuset). Fikk ikke en ordentlig medisinsk grunn, men skal be om det når jeg kommer til timen. Hva er deres erfaringer med abort på sengepost? Synes det er uhørt at jeg blir fratatt valget når det ikke foreligger en tung medisinsk avgjørelse bak. Anonymkode: fd1fa...99f
Melus Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Hvilken uke er du i? Jeg tok medisinsk abort hjemme, er faktisk usikker på om jeg ville valgt det igjen, det var mye tøffere psykisk enn jeg hadde forestilt meg.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Kan det være at du er for langt på vei, ikke har noen hos deg eller bor for langt unna sykehuset? Jeg har tatt abort hjemme før, men jeg var ikke langt på vei. Var ganske deilig å kunne være hjemme, men hjemmeabort kan være ganske risikofylt også. Ikke helt det samme, men moren til venninnen min spontanaborterte. Hun holdte på å blø ihjel. Anonymkode: 3e1a2...d7d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Spørs helt på hvilken uke du er i. Anonymkode: 171d2...018
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Du bestemmer faktisk det selv. De kan ikke tvinge deg til å være der, er bare å dra hjem. De kan anbefale sterkt at du blir og begrunne, men aldri tvinge. Anonymkode: 13c9d...da6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan det være at du er for langt på vei, ikke har noen hos deg eller bor for langt unna sykehuset? Jeg har tatt abort hjemme før, men jeg var ikke langt på vei. Var ganske deilig å kunne være hjemme, men hjemmeabort kan være ganske risikofylt også. Ikke helt det samme, men moren til venninnen min spontanaborterte. Hun holdte på å blø ihjel. Anonymkode: 3e1a2...d7d Er i uke 6+3. Bor i nærheten av sykehuset Anonymkode: fd1fa...99f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 23.30): Hei! Jeg skal gjennomføre en medikamentell abort på sykehuset mot min vilje (ikke aborten altså, men å være på sykehuset). Fikk ikke en ordentlig medisinsk grunn, men skal be om det når jeg kommer til timen. Hva er deres erfaringer med abort på sengepost? Synes det er uhørt at jeg blir fratatt valget når det ikke foreligger en tung medisinsk avgjørelse bak. Anonymkode: fd1fa...99f Vanskelig å si.. De pleier ikke ville ha flere inne enn ytterst nødvendig, så med tanke på at du da bor nært sykehuset så kan det være en medisinsk årsak til at de ønsker å ha deg inne. Ved min første medikamentelle abort fikk jeg først beskjed om at jeg kunne gjøre den hjemme, men når jeg kom dit til timen var det kontrollert beskjed om at de ville ha meg der. Dette også fosterets plassering var i nærheten av en blodåre i livmoren som gav meg høyere sannsynlighet for større blødninger som kunne trenger legehjelp for å stoppes hvis blodåren ble påvirket når morkake og foster løsnet fra slimhinnen. Jeg bor bare 15 min fra sykehuset, men hadde jeg valgt å reise hjem, så hadde jeg nok ikke vært her i dag. For akkurat der de fryktet kunne skje, skjedde. Har hatt medikamentel abort etter denne gangen (etter MA), da var jeg hjemme. Skulle egentlig ønske at jeg ikke var hjemme, men på sengeposten.. Men det gikk greit hjemme. De kan ikke tvinge deg til å være der, men tenk nøye igjennom hva du velger dør du trosser legens råd. De har stort sett en grunn for det. Anonymkode: db6df...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå