Gå til innhold

Finansieringsbevis og førstegangskjøper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå kommer kanskje et dumt spørsmål, men hvordan fungerer et finansieringsbevis? 
Jeg har snakket med banken, sendt de en link til hvilken leilighet jeg ønsker å kjøpe og bedt om å få et finansieringsbevis. 

Da fikk jeg til svar at det holder å oppgi navnet må min rådgiver og banken jeg skal ha lån i. Høres kanskje dumt ut, men jeg så for meg at jeg får et dokument hvor det står svart på hvit hvor mye man kan låne. 

Det er sikkert også helt idiotisk å tenke "hva om hun har gjort en feil?" og når jeg faktisk byr på leiligheten så får jeg plutselig ingen lån. 

Beklager hvis dette blir dumt, men jeg er førstegangskjøper og har aldri vært borti dette før. Bare så for meg at et finansieringsbevis skulle være mer offisielt. 

Anonymkode: 4099e...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finansieringsbeviset ditt er din rådgiver i banken. Når du byr på en leilighet vil megleren kontakte banken din og få en bekreftelse på at de går god for at du kan betale for deg. Det er ikke et fysisk papir eller bevis du legger fram når du ser etter en bolig du vil kjøpe.

ALDRI fortell megler eller selger hvor mye du får låne av banken, hva du har i egenkapital eller hvor langt du eventuelt er villig til å strekke deg i en budrunde. 

Anonymkode: 119fd...bd2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Finansieringsbeviset ditt er din rådgiver i banken. Når du byr på en leilighet vil megleren kontakte banken din og få en bekreftelse på at de går god for at du kan betale for deg. Det er ikke et fysisk papir eller bevis du legger fram når du ser etter en bolig du vil kjøpe.

ALDRI fortell megler eller selger hvor mye du får låne av banken, hva du har i egenkapital eller hvor langt du eventuelt er villig til å strekke deg i en budrunde. 

Anonymkode: 119fd...bd2

Takk for svar! Har fått med meg ja at det er lurt å holde den informasjonen skjult for megleren :)

Endret av jenta123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...