Gå til innhold

Fersk leder som skal lede mer erfarne

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke ledererfaring elelr personalerfaring formelt sett, men har likevel en del erfaringer med mennesker og kan en del common sense ting helt naturlig.

Har fått tilbud om en rådmann-stilling, men har ikke takket ja ennå. Jeg har noen års arbeidserfaring innen ulike felt og har en solid høyere utdannelse.

Jeg skal eventuelt jobbe nært med andre i ledergruppen i den aktuelle kommunen, og med mange aktører utenfor. Mange av disse vil kjenne kommunen mye bedre enn meg (jeg bor ikke der en gang), de vil måtte sette meg inn i nye saker og oppdage at det er mye jeg ikke vet om interne forhold.

Har noen her erfaring med hvordan det er å komme inn som ny leder, uten mye erfaring (en fersking rett og slett) som skal lede og samarbeide med folk som er eldre enn en selv og som kanskje hadde lyst på jobben selv, de kan ha mer erfaring enn meg og det kan være forhold og livserfaring de har som kan få meg til å fremstå som naiv og uten erfaring..

Noen erfaringer fra dere her eller tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes ikke du bør gå glipp av denne unike muligheten. Vær ydmyk som leder, ikke tro du er en verdensmester så går det glimerende. Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du tilbudet egentlig?

I ditt tilfelle hadde jeg satt av en dag til en workshop som bla skulle ha innholdt mange av de spørsmålene du stiller her..

Og også spørsmål som hadde gått på hvordan de mener avdelingen er på pluss- og minussiden, samt hva som skal til for å bli enda bedre.

En dag med mye god lytting og smarte spm fra deg.

Si gjerne at den dagen vil være til større nytte for deg enn for dem.

(når dagen er over vil nok ikke det være tilfelle)

Vær ydmyk, samtidig som du viser at du er i stand til å lede.

Hvis noen er ute etter å "ta" deg, vil nok lysten forsvinne noe etter en slik dag med høyde under taket..

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en god del fine råd! De skal jeg ta til meg.

(Ønsker ikke å svare på hvor i landet det er, Norge er så lite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...