Pipaluk Skrevet 17. november 2023 #1 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) Utenom skuddår I 2024 er det skuddår. Blir barnet født den dagen, så vil de feire "ordentlig " bursdag hver fjerde år. En person som var født den dagen omtalte det som en kosmisk spøk. Når jeg har bursdag, så får jeg varsel fra diverse apper. Jeg får en gratis kaffe på Espressohouse etc. Jeg går ut i fra at skuddårsbarn ikke får dette til vanlig, med mindre de legger inn 28 eller 1 mars som bursdag? Går det greit å legge inn fødselsdato i ulike registre. Er det noen steder hvor det fødselsdatoen ikke fungerer? Når tenker det offentlige at personen har nådd en viss alder? Barnet kan ta førerkort på 18 årsdagen. Bør de vente til 1 mars, for at ingen offentlig instans skal tenke at de bryter loven? Og hva med et skuddårsbarn, med funksjonshemming, som får ufør på 18-årsdagen, hva legger det offentlige til grunn her? tar de utgangspunkt i en spesifikk dato, eller bare venter de til februar er over før de foretar seg noe? Endret 18. november 2023 av Pipaluk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå