AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Er 17 uker på vei, og har egentlig slitt med kløe nedentil hele svangerskapet. Det er ikke mye utflod, ikke lukter den, og ikke er den klumpete… men jeg har jo da funnet ut hvorfor jeg klør, og det er jo fordi jeg er helt ekstremt tørr.. ved skjedeåpningen og oppover mot kjønnsleppene. Det er så tørr hud at jeg flasser. Noen som har opplevd det? Hva hjalp!!!? Anonymkode: 6f344...aa7
smurfebuss Skrevet 17. november 2023 #2 Skrevet 17. november 2023 Ikke opplevd, men det er nå bare å smøre seg med en mild og kanskje litt fet krem.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Legger ved en link som du kan lese. Men mer eller mindre hormoner/graviditet kan føre til tørrhet: https://www.verywellhealth.com/vaginal-itching-3521009 «Hormonal changes during pregnancy can make your skin more sensitive, causing dryness, cracking, rash, and itching.» Anonymkode: 87770...7c2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Kan være skrittsopp, altså huden på kjønnsorganer og i lysken. Vil kunne gi rødhet, kløe og flassende/tørt utseende. Vil kunne behandles med Canesten. Det trenger ikke være sopp inne i skjeden med endret utflod, mulig du kun har det på utsiden. Men få gjerne lege til å se på det, for om du smører med feil krem vil du kunne forverre plagene. Om det er sopp og du smører med fet krem så er det det motsatte av det du egentlig trenger! Sopp trenger ikke mer fuktighet. Og om det er en form for eksem og du smører med canesten vil det kunne svi og forverre de plagene. Så det er lurt å høre med lege sånn at du ikke gjør det verre! Anonymkode: 1c69a...895
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 Veldig vanlig med diverse soppinfeksjoner under graviditeten. Skyldes noe med hormoner, økt blosukker og nedsatt immunforsvar. Selv fikk jeg lyskesopp i begge svangerskapene. Følte meg svært lite lekker, men det gikk over. Anonymkode: 9f3fc...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå