Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er endelig gravid etter å ha prøvd i noen år og hatt ivf forsøk.

Jeg er enda tidlig i svangerskapet, første trimester. Og begynner å bekymre meg for om jeg vil komme gil å få en pen gravidmage eller en "chubby/feit gravid mage". Jeg har noen ekstra kg på kroppen og har en bmi på nesten 35. 

Hvordan opplevde dere at magen deres ble under graviditeren , spesielt dere som har bmi over 30?

Anonymkode: b0d32...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må jeg spørre deg....

Hva er en PEN gravidmage? Hvorfor skulle du ikke få det med noen kg ekstra på kroppen?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Formen på magen din? Seriøst. Ikke helsen til babyen, at svangerskapet og fødsel går bra, at barseltiden blir grei osv....? utseende! Svaret her er i alle fall nei. Hadde bmi på 32. Glad helsen var god nok til graviditet og at ungen var frisk!

Anonymkode: cd866...d9d

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Etter Ivf så er de det du bekymrer deg for? 

Anonymkode: 73f7b...371

• Liker 7
Skrevet

Og hvordan ser en pen gravidmage ut og hvordan ser en stygg gravidmage ut?

Anonymkode: 7a4d0...90d

• Liker 6
Skrevet

Gode deg, jeg skjønner deg så godt. Jeg er overvektig og ble egentlig bare seendes enda tykkere ut. Det var en sorg faktisk, spesielt siden jeg var vikar i ulike barnehager og jeg alltid måtte ta drittjobbene selv i 8. måned, siden ingen skjønte jeg var veldig gravid og jeg klarte ikke si at jeg ikke kunne.

Så! Mitt absolutt beste tips om du blir som meg: gjør det tydelig verbalt iallefall, skrik det ut i verden at du er gravid, om ingen ser det med øynene😅

Anonymkode: 096d6...9ef

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg kan si at jeg er mer tynn enn stor og jeg fikk IKKE søt gravid mage. Man så ikke at jeg var gravid engang, så ut som fett 😄 veide 62 kg 168 cm høy la på meg 14kg men ikke på magen 🤣

Anonymkode: afa6c...2ed

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde vært mer bekymret for at babyen blir frisk.

Anonymkode: d0e0d...c03

• Liker 2
Skrevet

Hadde bmi på 33 ved start, og fikk tydelig rundt mage når jeg bikket uke 30 :)

Anonymkode: 8f511...7b0

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Hadde bmi litt over 30 da jeg ble gravid første gang. Hadde stor og definert mage. Huden var fin helt frem til jeg hadde gått 14 dager overtid. Da våknet jeg opp bokstavlig talt over natta med et kart av lilla streker over hele magen og den hadde gitt etter slik at huden hang litt løst under navlen. Om jeg hadde født til termin, hadde dette ikke skjedd. Fikk et forkle av hengehud. Dette skjedde både fordi jeg fødte stort barn, var overvektig og gikk over termin. Fikk i tillegg lett svangeskapsforgiftning siste ukene. Hormoner hadde også en betydning for at huden bare slapp taket.

Ved andre svangerskap hadde jeg bmi på 25 ved oppstart. La på meg bare 7kg grunnet stoffskifteproblemer under svangeskapet. Da var før og etter ikke merkbart. Fettforkleet ble værende og tok bukplastikk etter sistemann grunnet delte magemuskler. 
Selve magen under svangeskapet var ikke noe tema fordi klær dekket den. 

Anonymkode: a8b85...e94

• Nyttig 1
Skrevet

I første svangerskap var jeg et par kilo over normalvektig, og la på meg en del i svangerskapet. Det meste la seg på hofter og rumpe, og magen så ikke «gravid» ut før den siste måneden tror jeg. Det så ut som jeg hadde lagt på meg 20 kg fett.

Ble gravid med nummer to innen et halvt år, og hadde ikke kvittet meg med alle kiloene fra forrige svangerskap. I det svangerskapet fikk jeg tydelig mage, og det var ikke mye tvil om jeg var tjukk eller gravid.

Det er vel en myte om at man vokser i bredden når man venter en jente, og får kulemage når man venter gutt, men begge mine er jenter.

Jeg tenkte sjeldent på «tjukk eller gravid» i svangerskapene annet enn da jeg sto der og slet med å finne en ok bukse, for det syntes jeg var vanskelig med store lår og mindre mage.

Anonymkode: a11db...aa5

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er vel at barnet ditt har det bra.❤️ Du skriver selv at du har prøvd i mange år og jeg kan skjønne at du får slike tanker, men du skal få det du har ønsket deg lenge og da er magen din vakker.

Anonymkode: ea72a...6a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle magehus er fine ❤️ mkn var sånn «feit gravidmage», ekstra kilo hang liksom litt på undersiden 😂 men uansett var magen fin, for tenk hva den faktisk gjør! 

Anonymkode: e332a...851

• Liker 3
Skrevet

Skjønner hva du mener. Gravide kvinner er vakre uansett! Men som du nevner, med en så høy BMI vil det nok være vanskelig for mange å se at du er tydelig gravid med mindre du sier det selv. Mange kan være redd for å spørre, forståelig nok. Men det er jo ikke det som teller. Viktigste er at huleboeren har det bra inni der ❤️

Anonymkode: ebb35...605

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her ville jeg prøvd å ha andre prioriteringer, men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg ei venninne med bmi over 35 før hun ble gravid og hun fikk stor synlig gravidmage i siste halvdel av trimester 3. 

Anonymkode: d1e07...bb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei

Jeg er endelig gravid etter å ha prøvd i noen år og hatt ivf forsøk.

Jeg er enda tidlig i svangerskapet, første trimester. Og begynner å bekymre meg for om jeg vil komme gil å få en pen gravidmage eller en "chubby/feit gravid mage". Jeg har noen ekstra kg på kroppen og har en bmi på nesten 35. 

Hvordan opplevde dere at magen deres ble under graviditeren , spesielt dere som har bmi over 30?

Anonymkode: b0d32...581

tenker jo større den blir jo strammere og mindre chubby blir den. Ikke at jeg forstår hvorfor dette er så viktig. Jeg syns personlig ikke gravidmager er estetisk pent generelt. Og så varer den jo ikke evig uansett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gode deg, jeg skjønner deg så godt. Jeg er overvektig og ble egentlig bare seendes enda tykkere ut. Det var en sorg faktisk, spesielt siden jeg var vikar i ulike barnehager og jeg alltid måtte ta drittjobbene selv i 8. måned, siden ingen skjønte jeg var veldig gravid og jeg klarte ikke si at jeg ikke kunne.

Så! Mitt absolutt beste tips om du blir som meg: gjør det tydelig verbalt iallefall, skrik det ut i verden at du er gravid, om ingen ser det med øynene😅

Anonymkode: 096d6...9ef

evt bruke klær som framhever magen. Mange kler jo på seg telt for å skjule og da swr man iallefall feit ut

Skrevet

Jeg hadde bmi på kanskje 30-31. Mesteparten sv vekta er på magen (eplefasong/maskulin fettfordeling). Følte det var helt fantastisk å ha «liv» til å ha stor mage! Og den ble rund gravidmage, syntes jeg selv hvertfall. 

La ikke på meg så veldig mange kilo, og etter fødsel veide jeg mindre enn da jeg ble gravid.

Anonymkode: eac33...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...