Gå til innhold

"Du trenger ikke ha komplekser overfor meg altså"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje merkelige spørsmål, men jeg ble litt satt ut, og vil bare lufte en situasjon.

Settingen var at sønnen min skulle kile meg på magen, men jeg holdt nede genseren min som han var på vei til å dra opp. Fordi det var iskaldt og han hadde kalde fingre.

Mannen min sa da: "Siden du har løs hud på magen, så virker det som du har litt komplekser. Du trenger ikke ha komplekser overfor meg altså."

Etter et par svangerskap med enorme barn/mager, så ser naturligvis ikke magen min ut som den en gang gjorde. Men jeg har ikke spesielt komplekser, og jeg har heller aldri nevnt noe sånt for ham.

Når sant skal sies, har jeg tenkt at det strengt tatt sikkert kunne vært verre, med tanke på graviditeter og enorme barn. Legger ved et bilde av magen for ordens skyld.

Etter kommentaren hans har jeg begynt å lure på om det er noe galt med magen min. Og om jeg burde ha komplekser. Eller om han forsøkte å manipulere meg/trykke meg ned, e.l. 

Hva ville du gjort? Eller sagt? Eventuelt bare latt det hele gå? 

Det er mulig jeg som overanalyserer her, tar høyde for det..

20231117_211345.jpg

Anonymkode: 93413...07e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overanalyserer. 😊

Anonymkode: 441c8...2d7

• Liker 10
Skrevet

Han misforstod deg. Ville ikke lagt noe mer i det.

Anonymkode: fbe84...d36

• Liker 3
Skrevet

Hvor er det løs hud?? Har har han fått slag? Spør om han har fått slag for magen din er fin og du har ikke merket noe løs hud. Si at kg ser ikke noe løs hud på din mage. 

• Liker 7
Skrevet

For det første: magen din er helt fin❤️ For det andre: det høres ikke godt ut å være i et forhold hvor du tenker at mannen kanskje ønsker å trykke deg ned. Er han ikke glad i deg og ønsker deg godt? 

Anonymkode: ceba0...460

• Liker 1
Skrevet

Her misforsto han deg bare, jeg ville smilt og sagt "haha, neida, jeg vet det kunne vært langt verre mtp løs hud etter fødsler. Jeg ville bare beskytte magen min mot de kalde fingrene hans jeg - men fint å vite at du heller ikke stresser med magen min" :)

Anonymkode: a98c1...d10

• Liker 1
Skrevet

Overanalyse.

Anonymkode: c812e...0fd

Skrevet

Ingen problem med magen. Som mange av oss mødre kan det gjerne være litt folder på magen når du sitter og krummer deg litt. Helt normalt etter barn (og ofte uten også.

Anonymkode: 57fe0...513

Skrevet

Jeg synes det var en ganske korttenkt kommentar fra mannen din - initiativ til å snakke om mulige komplekser bør komme fra den kroppen tilhører. For din skyld håper jeg at han bare ikke tenkte seg om og mistet kontakt med de sosiale antennene sine et lite øyeblikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er veldig rart å tro at mannen din prøver å trykke deg ned sånn ut av det blå da, faller denne type kommentarer inn i et mønster du har lagt merke til?

Eventuelt.. (gud så vanskelig å svare uten å vite en dritt, men her skytes det fra hofta med forslag) - er det lenge siden dere har hatt sex? Har det blitt mindre med det etter fødselen, har du sluttet å vise deg naken for han? Hvis du spradet rundt naken før og ikke nå, eller hadde mye mer sex før men vil aldri nå, så tror han kanskje det kan ligge noe i komplekser.

Ikke fordi han synes magen din ser noe feil ut (den er kjempefin forresten, finere enn min som aldri har hatt barn😅) - men fordi menn vet at det er en "greie" for mange kvinner å føle på at kroppen har endret seg etter graviditet og ikke like det.

Om han ikke viser tegn på psykopati og du ikke går rundt i burka i huset hele dagen og har sluttet å ville ha sex, så antar jeg det mest sannsynlige som andre har sagt her - bare en korrtenkt kommentar.

Og som sagt ikke noe mot kroppen din, han bare vet at en del kvinner ikke liker magen sin etter graviditet.

Anonymkode: a2991...d96

• Liker 2
Skrevet

Fin mage. Du har strammere mage enn meg, og har ikke født barn 😊

Anonymkode: 7efbd...12b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...