AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Ja, jeg driter på meg en sjelden gang etter at jeg fødet ungen for noen år siden. Nå skal jeg kanskje få barn på nytt. Har noen erfaringer med operasjon for 2. gang? Jeg kommer mest sannsynlig til å få operasjon etter fødsel nr. 2 da jeg har allerede har fått sydd når jeg revnet i moderat til alvorlig grad med første barn. Type 3 revning, men mildeste formen. Hvordan er livet etter operasjon? Akkurat nå klarer jeg nesten ikke holde på avføringen når den presser på. Må alltid passe på ha toalett i nærheten når jeg er ute og spiser og har stort sett stengt meg inne. Forferdelig å ha det sånn. Anonymkode: ae332...e87 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #2 Skrevet 17. november 2023 Revnet grad 3b, men har ikke hatt problemer med å holde på avføring. Skal føde på nytt nå med planlagt keisersnitt nettopp pga riften. Skal du føde vaginalt på nytt? Hadde aldri gjort det om jeg var deg og du allerede nå har problemer med å holde på avføringen. I verste fall revner du på nytt og du får større problemer. Beklager at jeg ikke har svart på spørsmålet ditt, men fikk så vondt av å tenke på at du skal gjennom ny fødsel…. Anonymkode: c749c...21e 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Takk for svar. Leste litt om det og tenker på det selv om jeg muligens skal spørre om keisersnitt er bra for min del. Det jeg leste var faktisk at det er bedre å føde vaginalt og det er ikke risiko forbundet med at man kan revne mer eller mindre i neste fødsel. Er innkalt til en samtale med kirurg så da får jeg spørre vedkommende om hva som er lurest. Det går nok bra, skal bare ha to unger så da kan jeg like gjerne sette i gang nå 😄 Anonymkode: ae332...e87
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 Revnet grad 4 under første fødsel, ble kjørt rett til operasjon og sydd i nesten halvannen time. Tok mange uker før jeg følte jeg kunne bevege meg uten masse smerter. Vondt å sitte, gå og løfte. Fikk en haug med restriksjoner første ukene. Tok mange måneder før jeg kunne ha sex og følte ikke det ble bedre før etter fødsel nummer to. Har aldri hatt utfordringer med inkontinens. Anonymkode: b3c79...893 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 Herlighet jeg føler sånn med dere som får alvorlige rifter av fødsel. Å at noen faktisk vil føde vaginalt på nytt 😦 kvinner er fantastiske! Anonymkode: 38069...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 Jeg tenker at du ikke er operert "godt nok" når du sliter slik du gjør. Det må være mulig å få det bedre, for dette er ikke greit. Har de virkelig satt riktig grad av rift på deg etter fødselen? Du burde også bli tilbudt keisersnitt. Leser at det er helt vanlig at kvinner som revner mye får velge keisersnitt om de vil neste gang. Jeg hadde aldri tatt sjansen på ny vaginal fødsel etter noe slikt. Anonymkode: 89a8a...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar. Leste litt om det og tenker på det selv om jeg muligens skal spørre om keisersnitt er bra for min del. Det jeg leste var faktisk at det er bedre å føde vaginalt og det er ikke risiko forbundet med at man kan revne mer eller mindre i neste fødsel. Er innkalt til en samtale med kirurg så da får jeg spørre vedkommende om hva som er lurest. Det går nok bra, skal bare ha to unger så da kan jeg like gjerne sette i gang nå 😄 Anonymkode: ae332...e87 Trodde det var slik at man kan velge å føde vaginalt igjen dersom man ikke har plager, men at hvis man har inkontinensproblematikk så bør man ikke gjøre det. Jeg tenker at for hver skade blir det større risiko for at det ikke går an å reparere optimalt. Anonymkode: fface...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Hvorfor vil du utsette deg for flere barn i heletatt med din erfaring? Ufattelig. Tenk på helsen sin, det økonomiske også. Tiden barn krever er jo også viktig å ta med. Anonymkode: c75ca...514
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 Burde ikke du hatt stomi? Anonymkode: 0a52d...c22
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor vil du utsette deg for flere barn i heletatt med din erfaring? Ufattelig. Tenk på helsen sin, det økonomiske også. Tiden barn krever er jo også viktig å ta med. Anonymkode: c75ca...514 Du vet vel ikke så mye om ts sin økonomiske situasjon til å uttale deg om det eller? Anonymkode: 38069...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tiden barn krever er jo også viktig å ta med. Anonymkode: c75ca...514 Man ønsker å bruke tiden sin på/med barnet. Anonymkode: a557b...1a1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #12 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor vil du utsette deg for flere barn i heletatt med din erfaring? Ufattelig. Tenk på helsen sin, det økonomiske også. Tiden barn krever er jo også viktig å ta med. Anonymkode: c75ca...514 For en ufattelig håpløs kommentar Anonymkode: 768a0...380 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå