Gå til innhold

Samboer i FSK.. eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om dette? Bodd sammen med samboer i 1 år nå. Da han flyttet inn til meg tømte vi huset hans og boden hans som var stappa full med klær og utstyr fra forsvaret. Han har sagt han har vært i noe som heter FSK og jeg vet han har vært i forsvaret i mange år utfra bilder osv. Nå jobber han som elektriker og er ikke så pratsom ang tiden i forsvaret.

Det jeg stusser på nå er dette med inntekt når vi skal kjøpe bolig sammen. De årene han sier han var i FSK tjente han bare 200-250 000. Trodde dette var litt «gjevt» og at man tjente bedre? Eller kan det stemme? Har ikke noen grunn til å ikke tro han, alle kompisene hans jobber i forsvaret også. Samboeren min vil ikke snakke om denne tiden så prøver meg her.. Hva er egentlig FSK og kan man være der i mange år uten å tjene noe særlig penger?

Anonymkode: 373c4...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som kan noe om dette? Bodd sammen med samboer i 1 år nå. Da han flyttet inn til meg tømte vi huset hans og boden hans som var stappa full med klær og utstyr fra forsvaret. Han har sagt han har vært i noe som heter FSK og jeg vet han har vært i forsvaret i mange år utfra bilder osv. Nå jobber han som elektriker og er ikke så pratsom ang tiden i forsvaret.

Det jeg stusser på nå er dette med inntekt når vi skal kjøpe bolig sammen. De årene han sier han var i FSK tjente han bare 200-250 000. Trodde dette var litt «gjevt» og at man tjente bedre? Eller kan det stemme? Har ikke noen grunn til å ikke tro han, alle kompisene hans jobber i forsvaret også. Samboeren min vil ikke snakke om denne tiden så prøver meg her.. Hva er egentlig FSK og kan man være der i mange år uten å tjene noe særlig penger?

Jeg er gift med en mann fra FSK.

200-250k stemmer ikke om han faktisk var i FSK. Du ser jo merker på utstyret om han var det, mange som bare synes det stas, og som aldri var en del av det.

Grunnlønna dems er kanskje ikke noe å rope hurra for, men de tjener ••mye•• med alle tillegg.

Anonymkode: 092f2...c8c

Skrevet

Og naturlig han ikke vil snakke om det. Du trenger ikke vite noe særlig om det siden han ikke lenger er der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er gift med en mann fra FSK.

200-250k stemmer ikke om han faktisk var i FSK. Du ser jo merker på utstyret om han var det, mange som bare synes det stas, og som aldri var en del av det.

Grunnlønna dems er kanskje ikke noe å rope hurra for, men de tjener ••mye•• med alle tillegg.

Jeg har bare antatt at han tjente bra fordi han var mye i utlandet men stusset på det når vi var i banken og gikk gjennom inntekt at det var så lavt de årene. Han hadde MYE greier i garasjen. Aner ikke hva alt var, men sikkert 10 like beige uniformer, og noen grønne. Masse bagger.  Var merker også men så ikke nøye på det, nå er det på et lager. Alle kompisene hans er også fra forsvaret og de snakker mye om den tiden selvom jeg ikke en gang får vite hvilket land de har vært i..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

selvom jeg ikke en gang får vite hvilket land de har vært i..

Jeg har selv en del år i forsvaret.

Mine nærmeste visste aldri hvor i verden jeg var, og hvor lenge jeg var borte.

Selv var det ikke noe problem for meg og ikke snakke om jobb, men for de rundt var det vanskelig å aldri vite. 

Anonymkode: d5e32...eae

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har bare antatt at han tjente bra fordi han var mye i utlandet men stusset på det når vi var i banken og gikk gjennom inntekt at det var så lavt de årene. Han hadde MYE greier i garasjen. Aner ikke hva alt var, men sikkert 10 like beige uniformer, og noen grønne. Masse bagger.  Var merker også men så ikke nøye på det, nå er det på et lager. Alle kompisene hans er også fra forsvaret og de snakker mye om den tiden selvom jeg ikke en gang får vite hvilket land de har vært i..

Da spørs det om han var der da.. Ofte er det de som «har så hemmelige jobber/ikke kan fortelle» bare er en stor bløff. De som ikke kan fortelle, de er drillet på å svare så de som spør blir fornøyd, uten å vite at de egentlig ikke vet noe. Vi pårørende ble og flinke på det 😅

Men uansett irrelevant. Har han tjent lite, så har han tjent lite. Det er jo uansett de tre siste månedene på lønn som skal bety noe for lån.

Skrevet

Tviler strekt at han var i fsk med det du beskriver her.

Har han vært på internasjonale operasjoner ville han tjent mye mer, virker som han lyver så det renner av ham.

De fleste sersjanter har vel grunnlønn på rundt 290.000, månedlig snittslønn var i 2021 60.690kr.

Anonymkode: ec51b...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tviler strekt at han var i fsk med det du beskriver her.

Har han vært på internasjonale operasjoner ville han tjent mye mer, virker som han lyver så det renner av ham.

De fleste sersjanter har vel grunnlønn på rundt 290.000, månedlig snittslønn var i 2021 60.690kr.

Anonymkode: ec51b...cf3

Veldig rart.. Nå er det jo noen år siden da, ikke i fjor liksom. Men 2016-2019 ca. Har jo også sett masse fremkalte bilder av han i utlandet, typ i ørken med våpen og i helikopter. Nei nå ble jeg mer forvirret 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig rart.. Nå er det jo noen år siden da, ikke i fjor liksom. Men 2016-2019 ca. Har jo også sett masse fremkalte bilder av han i utlandet, typ i ørken med våpen og i helikopter. Nei nå ble jeg mer forvirret 🤣

Han kan fint ha vært i feks Afghanistan uten å vært i FSK. De fleste som var der var ikke i FSK.

Leser du om FSK så ser du at de blir ikke slitt ut på 9-8 oppdrag. 
I 2016-2019 var grunnlønna mye mer enn 200-250k!

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bare antatt at han tjente bra fordi han var mye i utlandet men stusset på det når vi var i banken og gikk gjennom inntekt at det var så lavt de årene. 

Ja, i tillegg så er det neppe mulig å jobbe svart når man er ansatt i staten. den inntekten på 200-250k virker velidg spesielt. 

Anonymkode: 2a439...f1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...