Gå til innhold

En venninne som snakker ned religioner hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår at vi lever i et samfunn som er åpent for andres livssyn osv, men hun er bare direkte nedlatende. Jeg er veldig kristen. Jeg har gjennom min barndom gått på bibelskole, lært mye om kristendommen, og kommer fra et kristen familie, og dette er min  venninne klar over. Hun sier at religion er roten til mye vondt, at biologien har gitt en forklaring på menneskeliv og en logisk forklaring, at skapelsen er noe tull osv, at jomfru Maria ikke var det, ditten og datten. Det er veldig sårende. Nå snakker hun ned alle religioner, og ikke bare kristendommen, men jeg skjønner ikke fordommene her. Hun sier at smarte folk ikke er religiøse osv osv. Er ikke dette sykt slemt å si? 

Anonymkode: 1d75f...44a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at vi lever i et samfunn som er åpent for andres livssyn osv, men hun er bare direkte nedlatende. Jeg er veldig kristen. Jeg har gjennom min barndom gått på bibelskole, lært mye om kristendommen, og kommer fra et kristen familie, og dette er min  venninne klar over. Hun sier at religion er roten til mye vondt, at biologien har gitt en forklaring på menneskeliv og en logisk forklaring, at skapelsen er noe tull osv, at jomfru Maria ikke var det, ditten og datten. Det er veldig sårende. Nå snakker hun ned alle religioner, og ikke bare kristendommen, men jeg skjønner ikke fordommene her. Hun sier at smarte folk ikke er religiøse osv osv. Er ikke dette sykt slemt å si? 

Det er jo fakta da. Det er jo gjort mye forskning som viser at relgiøse mennesker gjerne er dummere enn ikke relgiøse.

Det er kun derfor de kan tro på imaginære figurer som lever i himmelen?

Anonymkode: a38e9...102

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes ikke det er slemt å si, nei. Det hun sier er i stor grad sant, og hun er ikke ansvarlig for at dine følelser om temaet er såpass skjøre.

Anonymkode: 4a558...624

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er hjernevasket til å tro! Du har aldri fått noe annet valg enn å tro. Foreldrene dine har vært forferdelig slemme mot deg som aldri har gitt deg mulighet til å velge selv.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Alt dette stemmer. Er helt enig med venninen din.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er enig med venninna di, men så hadde ikke jeg valgt å være tett med en kristen. Muslimer går som regel fint.

Anonymkode: f60b4...d33

Skrevet

Finn deg en bedre venn.

Anonymkode: 42926...931

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Er vel ikke noe å bli såret av dette, ser bare faktaopplysninger, høres ut som hun bryr seg mer om bevis og vitenskap, ser ikke helt problemet med det, men kommer jo litt an på hvordan hun sier det, men ser ikke noe galt i hva hun sier. Og er du veldig kristen, så har du nok en del holdninger hun synes er forkastelige også 

Anonymkode: 9f2a6...abb

• Liker 9
Skrevet

Hun har jo helt rett i det hun sier, er jo helt enig jeg.

Men på samme måte som at de kristne ikke trenger å gnåle om det hele tiden så trenger jo ikke hun heller det. Men prater dere om det og diskuterer det så må du jo tåle at hun forteller hva hun mener om emnet.

• Liker 11
Skrevet

Det er faktum og ikke fordom at religion er årsaken til utallige kriger. Vitenskapen har jo faktisk kommet med alternativ forklaring enten du liker det eller ikke, så det er heller ikke en fordom.Det er ikke hyggelig at du beskylder andre for å fordomsfulle når de viser til dette. 

Anonymkode: a56e0...91c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig med venninna di, men så hadde ikke jeg valgt å være tett med en kristen. Muslimer går som regel fint.

Hvorfor går det an å være tett med en muslim og ikke kristen? 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Muslimer går fint? Du liker halshugging og steining?

Anonymkode: ef169...7cb

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det går fint å si til trornde muslimer at koranen og muhammad osv er noe tullball og at islam fører til mye vold og konflikt?

Anonymkode: fa26b...fdb

• Liker 3
  • Nyttig 6
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Muslimer går fint? Du liker halshugging og steining?

Anonymkode: ef169...7cb

Alle de religionene er faktisk brutale på sin måte. Kristendommen og islam er mer lik enn du tror. Jeg er ikke kristen eller muslim. Jeg har lest i begge bøker, og jeg synes ikke den ene er verre enn den andre. Men ts, jeg kan forstå venninna di. Hva hadde du sagt om hun kom til deg nå å sa at hun er gravid men jomfru?

Skrevet

Det går fint å si til trornde muslimer at koranen og muhammad osv er noe tullball og at islam fører til mye vold og konflikt?

Dette handler ikke om islam. Dette handler om venninna mi som snakker ned kristendommen hele tiden

• Liker 3
Skrevet

Ingen er sterkere i trua en ateisten.

Anonymkode: ee421...2b8

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo fakta da. Det er jo gjort mye forskning som viser at relgiøse mennesker gjerne er dummere enn ikke relgiøse.

Det er kun derfor de kan tro på imaginære figurer som lever i himmelen?

Javel, hvordan kan du forklare at de fremste fysikerne i verden har vørt religiøse i en eller annen tro? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen er sterkere i trua en ateisten.

Anonymkode: ee421...2b8

Og hvorfor skulle ikke ateisten være sterk insin overbevisning?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, hvordan kan du forklare at de fremste fysikerne i verden har vørt religiøse i en eller annen tro? 

Asperger

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...