Gå til innhold

Jente 7 år forelsket i en mann på 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig og normalt? Har kjennskap til en jente på 7 år som har forelsket seg i en familiemedlem som er 30 årene. Hun sier dette åpenlyst både på skolen og hjemme, til og med når mannen er på besøk. At hun sier det til han liksom. Jenten blir forklart litt om dette her, hvordan ting fungerer og slikt. Men er dette vanlig? Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 4095c...e9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager gjør noen dette til en stor greie. Det er nok ikke akkurat seriøse saker dette. 

Sånt burde man bare avfeie som barnlig tro. Og foreldrene kunne vel snakket med henne 

Anonymkode: 88ef9...0aa

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Helt vanlig👍🏻 Selv hadde jeg en skikkelig crush på jarl Goli i Portveien 2 da jeg var på samme alder. Jeg likte ikke Eli, fordi jeg var sjalu på henne😂

Ingen grunn til hverken å realitetsorientere eller ha mer fokus på det enn hun selv legger opp til.

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at barn får for seg slike ting, samme med barn som tror de er det motsatte kjønn eller at de er forelsket i en av samme kjønn. Det går stort sett over med alderen og som foreldre så er det viktig å ikke ta det for seriøst.

Anonymkode: f7553...224

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke noe å lage en stor sak av. Jeg hadde og «crush» på Jarl Goli som bruker over her😂 I tillegg til korpsdirigenten min bl.a. Det går over😅

Anonymkode: cf275...a7e

• Liker 2
Skrevet

Ene frøkna mi ble titt og ofte forelsket i både menn og damer på den alderen der. Det var alltid folk hun så opp til og som klikket med. Hun fikk bokstavelig talt stjerner i øynene 🤩. Hun er nå 17 år og har vært kjæreste med en på samme alder i tre år. Ingen grunn til bekymring. 

Anonymkode: b30e5...9bf

• Liker 5
Skrevet

Helt vanlig. 

Anonymkode: 8e8ea...170

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var 10 år forelsket jeg meg i en venninne av min mor. Skikkelig forelsket var jeg. Var faktisk det i flere år. Det tok egentlig ikke slutt før jeg kom i puberteten. Tror ikke dette er så mye å ta på vei for. 

• Liker 3
Skrevet

Helt utrolig vanlig. Jeg husker det selv, og jeg har sett det på nært hold i familien. Det er ikke noe problem i det hele tatt og går over når barnet blir eldre.

Anonymkode: 1518f...e61

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er dette vanlig og normalt? Har kjennskap til en jente på 7 år som har forelsket seg i en familiemedlem som er 30 årene. Hun sier dette åpenlyst både på skolen og hjemme, til og med når mannen er på besøk. At hun sier det til han liksom. Jenten blir forklart litt om dette her, hvordan ting fungerer og slikt. Men er dette vanlig? Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 4095c...e9a

Helt normalt med slike crush. Jeg ville gifte meg med min onkel når jeg var yngre enn det. Han var jo så morsom og glad bestandig, og satt av tid til meg. Jeg så ikke for meg å kysse ham. Det var oppmerksomheten han ga. Glad i som et familiemedlem. Som en helt. Og litt som det crush som senere ble på filmstjerner. Kanskje ordet fasinert kan passe. Stjerner i øynene var nok riktig betegnelse. 

Barn på den alderen er ikke modne nok til å skille på følelsene sine. Det ser du av barnehagebarn som vil gifte seg med hverandre. De føler og etteraper voksenrelasjoner. De mener ikke det samme som voksne.  De har skjønt at ekteskap er et eierskap/forpliktelse og de vil ha favorittpersonen sin for seg selv og være dennes favoritt. 

Skrevet

Jeg skulle gifte meg med MacGyver når jeg gikk på barneskolen, var vel rundt 8 år :hjerter_rundt::fnise:

Helt normalt med andre ord 😊

Anonymkode: 78845...3b7

• Liker 1
Skrevet

Er hun forelsket i et familiemedlem eller musforsto jeg?😅 det er ikke vanlig. Men er jo ikke uvanlig at små jenter blir forelsket i tv kjendiser, f. eks😅 jeg hadde tidenes crush på Gaute Ormåsen i den alderen der😂

Anonymkode: 6e0d0...840

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, ms. Perfect said:

Helt vanlig👍🏻 Selv hadde jeg en skikkelig crush på jarl Goli i Portveien 2 da jeg var på samme alder. Jeg likte ikke Eli, fordi jeg var sjalu på henne😂

Jeg også! :hoho:

Anonymkode: f341a...3a4

Skrevet

På samme alder var jeg forelsket i fadderen min, fordi vi hadde bursdag på samme dag. Han var vel 40-45 på den tiden😅 Var også forelsket i den 3 år eldre naboen.

Anonymkode: f420d...366

Skrevet

Jeg var forelsket i læreren min da jeg var sju. Det har gått over nå. :)

Skrevet

Haha niesen min på 7 har fridd til samboeren min🤣

Anonymkode: 43bdb...064

• Liker 1
Skrevet

Tenker bruken av ordet "forelsket" kanskje er ikke er helt på sin plass her, men sånn bortsett ifra det - så er det vel neppe unormalt å ha "ett godt øye" til noen som er mye eldre, selv på den alderen... 

Håper du er god på å "forklare", for å ikke bare avfeie slikt som "smårolleri" tror jeg kanskje kan ha uheldige konsekvenser.

Skrevet

Morten Harket var min første store kjærlighet. ❤️ Jeg var 7 og han 27. 😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville gifte meg med Eldar Vågan da jeg var 6 år, og sønnen min går rundt i barnehagen og sier at jeg er kjæresten hans og at vi skal gifte oss… Helt vanlig. 

Anonymkode: 5d2ab...d8c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min jente på 7 er forelska i meg (altså mammaen), sin beste venninne og en barnetv-programleder. Slapp av, dette er virkelig ikke en stor greie. Men du kan jo nevne at kjærester er ca like gamle hvis du vil. 

Anonymkode: 1d59e...47f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...