Gå til innhold

Når begynte barna å være våken på nyttår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvilken alder begynte barna deres å være våken utover kvelden på nyttårsafta? 

og hvordan feirer dere med barn nyttår?

Anonymkode: 01da7...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har variert litt om de har orket å være oppe. Minste var vel oppe som 3 år utrolig nok, men sov som 4... Tipper både han og storebror er oppe i år. 

Men det må sees an. Det er ikke noe gøy med overtrøtte unger. De må være motiverte selv! 

Anonymkode: 7aae6...33b

• Liker 2
Skrevet

Første gang var hun 13 mnd.... Hadde "the time of her life" sammen med fetteren på 18 mnd ;) 

Har aldri hatt problemer med å snu døgnet, har aldri blitt grinete av leggetider som ble forskjøvet, og har alltid fungert nesten uansett. Hadde aldri hatt henne oppe hvis hun var sur og grinete, eller hvis jeg visste at dagen etter ble helt pyton, da hadde hun lagt seg til vanlig tid ja!

• Liker 1
Skrevet

Alle våre har vært våkne fra første nyttårsaften de har vært med å feire😊 For oss er det en innholdsrik dag med mye familie & venner, flere rakettoppskytinger osv. Mer stas med 31.12 enn 24.12 for oss.

Anonymkode: 90459...b3a

• Liker 1
Skrevet

Her har de ofte lagt seg i 20-21-tiden, men blitt våknet til rakettene kvart på 12. De er nå snart 5 og 6 (fra de var ca 2-3 år)

Anonymkode: 1fd3e...1c7

• Liker 2
Skrevet

Min kunne fint holde det gående både ved 0, 1 og 2 år, men ved 3 år var det slutt på det.

Anonymkode: f6ccd...77c

• Liker 1
Skrevet

Det varierer jo, jeg var våken på nyttår som baby liksom, men bror min som gledet seg til det og elsket den type ting, slukne jo lenge før klokken 12 i nesten alle år som jeg husker 😅

Sånn er vi jo fremdeles som voksne og har alltid vært, jeg trenger lite søvn og han sover mye.

Anonymkode: 19a71...4cf

• Liker 1
Skrevet

herregud jeg hadde aldri orket å ha spinnville unger oppe til midnatt. og for ikke å snakke om dagen etterpå! mine har vanlig leggetid. 1,5 år, 3 år og 6 år. 

Anonymkode: e91a0...fa1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det varierer jo, jeg var våken på nyttår som baby liksom, men bror min som gledet seg til det og elsket den type ting, slukne jo lenge før klokken 12 i nesten alle år som jeg husker 😅

Sånn er vi jo fremdeles som voksne og har alltid vært, jeg trenger lite søvn og han sover mye.

Anonymkode: 19a71...4cf

det heter ikke kl 12. det heter 00. kl 12 er rundt lunsjtider 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

det heter ikke kl 12. det heter 00. kl 12 er rundt lunsjtider 

Hehe, du er sikkert en solstråle i omgangskretsen.. 

Anonymkode: 7aae6...33b

• Liker 7
Skrevet

9/10 år

• Liker 1
Skrevet

2 år

Anonymkode: c45c8...cdb

• Liker 1
Skrevet

Tenker de skal få være oppe til rakettene starter første gang i år, 7 og 10 år. Ingen vits å holde små unger oppe så lenge synes jeg 

Anonymkode: 8daa9...ba6

• Liker 1
Skrevet

Mine er for små enda, men husker jeg måtte legge meg til vanlig tid da jeg var liten, så ble jeg vekket av foreldrene mine til rakettene klokka 12 😛 usikker på hvordan dette fungerte, om jeg sovnet fort etterpå f. eks 😛 var kanskje 7-8 da jeg fikk være våken helt til midnatt. Vi har heldigvis bydelsraketter klokken 18 her jeg bor så vi slipper å tenke på det :) men spørs om de våkner av bråket av rakettene ved midnatt også🙈

Anonymkode: 3368d...840

Skrevet

Da de var små la de seg til vanlig tid og så vekket vi dem rett før midnatt så de fikk med seg fyrverkeriet. Synes det var en god løsning. Jeg husker ikke helt når de begynte å kunne være våkne hele kvelden fram til midnatt, men kanskje rundt skolestart?

Skrevet

Så tidlig som mulig. De sovnet allikevel. 
Så restriksjoner hadde ikke vi. 
 Nå er mi 12 og hun bryr seg ikke om å være lenge våken. 

Anonymkode: 9207e...383

Skrevet

7 og 8 år. De siste 3 årene har vi hatt en avtale om å vekke de. De legger seg til vanlig tid men de sovner ikke alltid😅 men de sovner etterpå og går i grunn lei av fyrverkeri etter 30 min. 

Kjøper eplemost o.l på Europris i flaske som ser litt champis ut også skåler vi med dette. 

Skrevet

Feirer med venner som har barn , fått være oppe fra rundt 1 klasse kanskje . 

Anonymkode: 53d6c...231

Skrevet

Yngste var 2 år sist gang, da la vi til vanlig tid og vekket litt før så vi kunne alle gå ut å se på raketter. De eldre barna husker jeg egentlig ikke helt alder når vi sluttet å vekke. Det gikk seg bare til på et vis.

Anonymkode: 1a52e...892

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

herregud jeg hadde aldri orket å ha spinnville unger oppe til midnatt. og for ikke å snakke om dagen etterpå! mine har vanlig leggetid. 1,5 år, 3 år og 6 år. 

Hvorfor tenker du at de blir spinnville av å være oppe? Pleier gå helt fint spør du meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...