Gå til innhold

Kjønnsykdom?

Fremhevede innlegg

Gjest trinelille
Skrevet

Hei! Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det her..

Rett før jul gikk jeg inn i et nytt forhold. På disse tider hadde vi samleie for første gang også. Så gikk det kansje 1 mnd og vi hadde det igjen. Nå har jeg fått noe som kjennes litt ubehaglig, svir og gjør vondt. Trodde først jeg bare var sår men nå vet jeg ikke lenger? Kansje jeg har fått en kjønnsykdom?

Det jeg lurer på da er vel egentlig hvordan dette kan ha seg om så er tilfelle? Personen jeg er sammen med sier at det ikke har vært noe sex med andre siden september/oktober. Og alstå ingen etter meg siden vi ble sammen rundt jul selvfølgelig.

Men hvis det er en kjønnsykdom jeg har fått nå og det ikke er meg da må det jo komme fra partneren min. Så det jeg lurer på da er hvor raskt du merker sånnt? Kan partneren min ha pådratt seg en kjønnsykdom i september/oktober uten å merke det selv i det hele tatt. Og så har vi sex uten at noen av oss merker noen kjønnsykdom rundt jul. Mens nå 1 mnd senere merker pluttselig jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå lang tid før man merker at man har kjønnsykdom... hvis man i det hele tatt merker det. Kjæresten din kunne godt hatt det når dere blei sammen.

Jeg ville tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg.

Hvis det svir og klør kan det også hende du har en soppinfeksjon.

Skrevet

Ja, det kan være en kjønnssykdom.

Skrevet
Det kan gå lang tid før man merker at man har kjønnsykdom... hvis man i det hele tatt merker det. Kjæresten din kunne godt hatt det når dere blei sammen.

Jeg ville tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg.

Hvis det svir og klør kan det også hende du har en soppinfeksjon.

Men uten at partneren min har merket det selv? Og så har vi sex uten at jeg heller merker det før vi har sex igjen lenge etterpå og først da merkes det - og bare av meg?

Skrevet
Men uten at partneren min har merket det selv? Og så har vi sex uten at jeg heller merker det før vi har sex igjen lenge etterpå og først da merkes det - og bare av meg?

Helt normalt det :) Alle kjenner ikke symptomer, det kan faktisk gå år før man kjenner det, og du trenger ikke blitt smitta før andre gangen.

Skrevet

Hel@Te!! Ok da får jeg sjekke meg da :( Kan jeg dra på en helt vanlig legeformiddling for å sjekke dette da?

Skrevet

Ja, du kan gå til din fastlege, eller du kan gå til Olafiaklinikken hvis du bor i Oslo.

Skrevet

Men, jeg er nødt til å gå i dag for jeg har ikke muligheten neste uke. Kan jeg ikke gå til en helt vanlig legeformiddling hvor man går om man er syk ellers da?

Skrevet

Hvis det er legevakta du tenker på, så tror jeg ikke dette regnes som et akuttilfelle ;) du kan fint vente til neste uke igjen før du går til legen, ofte tar det en uke eller to før man i det hele tatt får time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...