jordy Skrevet 19. november 2023 #41 Del Skrevet 19. november 2023 Og, hvorfor får vi ikke mer info om de som har blitt nektet utreise? Hva er begrunnelsen og hvorfor så lite publisitet om dette? Her har media anledning til å skrive en artikkel om hvor grusomme Israel er som nekter nordmenn å dra hjem. Men, neida - ikke et ord? Det har kun vært en artikkel i Dagbladet, har ikke sett det i noen andre medier og Dagbladet var også raske med å flytte artikkelen langt ned. Var det egentlig en glipp av de? Ja, jeg har lurt på det.. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 19. november 2023 #42 Del Skrevet 19. november 2023 2 hours ago, jordy said: Ja, ikke et ord om at de er takknemlige for det enorme apparatet som er satt i gang og ingen norske flagg å se hos de norske nordmennene. Samme var det i Sverige, de hadde knapt satt foten på bakken før klagingen satte i gang. Det er i kjent stil... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 19. november 2023 #43 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) 2 hours ago, jordy said: Her ser man at 75 % støtter terrorangrepet, mens 86 % støtter eller er likegyldig. Man kan også se at 83 % på Vestbredden støtter, 91 % støtter eller er likegyldig. Kun 13 % er i mot, skremmende tall og vi må kunne anta at mange av de norske tilhører majoriteten her. 75 percent of Palestinian respondents said that they support Hamas's October 7 operation to rape, massacre, and abduct Israelis. Ikke overrasket i det minste. de som ikke støtter Hamas har mitt sympati Endret 19. november 2023 av NatNat 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 19. november 2023 #44 Del Skrevet 19. november 2023 Nrk prøver å fremstille det som at det var Norske Mohamed som ble drept. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 21. november 2023 #45 Del Skrevet 21. november 2023 Etter at de har blitt intervjuet i diverse medier så vet man mer. Noen har aldri eller knapt vært i Norge tidligere, andre snakker ikke norsk, noen har ikke fast bosted i Norge m.m. Mitt inntrykk er at de hentes fra sitt hjemland Palestina og til Norge, vs det motsatte. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 22. november 2023 #46 Del Skrevet 22. november 2023 jordy skrev (15 timer siden): Etter at de har blitt intervjuet i diverse medier så vet man mer. Noen har aldri eller knapt vært i Norge tidligere, andre snakker ikke norsk, noen har ikke fast bosted i Norge m.m. Mitt inntrykk er at de hentes fra sitt hjemland Palestina og til Norge, vs det motsatte. Blir helt kvalm av denne ressursbruken fra et land der matkøene blir lengre for hver dag. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 25. november 2023 #47 Del Skrevet 25. november 2023 Example skrev (På 17.11.2023 den 21.52): Uten å spekulere for mye er det ikke helt usannsynlig at enkelte norske statsborgere har en tilknytning til Hamas. Nettopp, helt utrolig at det skal være kontroversielt å stille spørsmål ved det. Vi burde få vite om noen palestinere med norsk statsborgerskap deltok i terrorangrepet mot Israel, og de burde i så fall miste sitt norske statsborgerskap. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 7. desember 2023 #48 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) On 11/19/2023 at 12:11 PM, jordy said: .......... ......... Her ser man at 75 % støtter terrorangrepet, mens 86 % støtter eller er likegyldig. Man kan også se at 83 % på Vestbredden støtter, 91 % støtter eller er likegyldig. Kun 13 % er i mot, skremmende tall og vi må kunne anta at mange av de norske tilhører majoriteten her. Vanskelig med meningsmålinger i områder der frykten rår. Da svarer mange bare det de tror lederne deres vil høre. De vet jo at angivere finnes og tør ikke ta sjansen på å stole på noen som sier undersøkelsen er anonym og uten konsekvens. Endret 7. desember 2023 av Charlie Amberson 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #49 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) Sannhetsøkende skrev (På 18.11.2023 den 16.10): ??? Ja, det er jo så skam å være palestiner, afrikaner, iraner osv. Fint vi er så snille og lar dem få være nordmenn. Du vet det et DNA forskjeller mellom mennesker fra forskjellige land? Det er også bemerkelsesverdig at folk fra Russland, Polen, grekere, spanjoler, amerikanere, engelskmenn, svensker osv aldri kaller seg norske selv. De er det de er, ingen skam å være fra et annet land. Å ha norsk statsborgerskap er noe annet. Deres neste generasjoner vil kalle seg norske. Jeg merker at muslimske barn snakker bare norsk og kaller seg norske. Endret 7. desember 2023 av Akryl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. desember 2023 #50 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) 13 minutter siden, Akryl said: Deres neste generasjoner vil kalle seg norske. Jeg merker at muslimske barn snakker bare norsk og kaller seg norske. ja men... tenker alle som nordmenn ? skal alle være like "ikke troende" som nordmenn ? Jeg kommer fra Frankrike. De unge muslimer er født der og foreldre deres også. Av og til, t.o.m besteforeldre. Likevel, etter 3 generasjoner, de heter fremdeles : Mohamed, Abdul, etc... Endret 7. desember 2023 av NatNat 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 7. desember 2023 #51 Del Skrevet 7. desember 2023 Amantha skrev (På 18.11.2023 den 14.03): Norske statsborgere kan de bli, men etnisitet er det vanskelig å skifte. Nordmenn er i etnografisk forstand et nord-germansk folkeslag med opphav i Norge. Palestinerne er ikke noe eget folkeslag, de er arabere. De kan ha israelsk statsborgerskap, tysk statsborgerskap, norsk statsborgerskap osv. Thank you. Vil bumpe denne bare så det blir tydeligere, samtidig som jeg tar jødetesten. Hvis jeg flytter til Israel og klager ved muren og skaffer meg liten hatt og rare krøller, er jeg da jøde (jehudi)? Eller den klassiske svenske, "om jeg flytter til Japan og tar lyntog, er jeg da japaner?". Svaret er nei, nei, nei. Dette finnes det også en vitenskapelig fagfelt på og mens det er et "gotcha" at svensker og nordmenn har en samling som er nærmere hverandre, så beviser man jo bare påstanden om at nordmenn er nordmenn og folk tradisjonelt bosatt i Israel/Palestina er en helt annen folkegruppe. Å påstå noe annet er bare villet kommunistisk desinformasjon. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 7. desember 2023 #52 Del Skrevet 7. desember 2023 NatNat skrev (15 minutter siden): ja men... tenker alle som nordmenn ? skal alle være like "ikke troende" som nordmenn ? Jeg kommer fra Frankrike. De unge muslimer er født der og foreldre deres også. Av og til, t.o.m besteforeldre. Likevel, etter 3 generasjoner, de heter fremdeles : Mohamed, Abdul, etc... Selvfølgelig gjør de det. Det er en del av quran. De blir ikke noe mindre muslimske. Du kan ikke avradikalisere ekstremister. Du kan bare endre fokuset deres. Nå skal ikke jeg drive voksenopplæring, men jeg tror det er en del folk med norsk pass som faktisk tror at islam er fredens religion. De har åpenbart ikke lest koranen, men jeg kan spare dere for bakgrunnen og komme med hovedpoenget: de mener det når de sier at det er fredens religion. Men de utelater en del viktige detaljer og det er hvordan de skal komme ditt. Fred er de facto hovedmålet, men det de tilforlaterlig utelater er veien dit. Og den er voldelig. Om det må til. Tawheed er målet. Du kan se ekstremister som Fahad Quresi ofte posere med en pekefinger. Denne pekefingeren betyr "tawheed". Tawheed kan oversettes som noe sånt som "enhet". Det det betyr i praksis er én klode, ett folk, én religion. Kun pisslam. Islam er nazisme på speed. Å blande seg inn i vertslandet med å kalle seg norsk og å kalle ramadan for norske verdier er en del av denne ideologiske subversjonen. Og joda, det kan godt hende at den enkelte muslimen du tar utgangspunkt i reellt har moderert seg til et mer sivilisatorisk nivå, men når hver av fødemaskinene deres har ploppet ut åtte nye adidaskrigere så er grunnlaget for svenske tilstander satt, med stemmekvegets velsignelse. Og da er det dette du får: 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 7. desember 2023 #53 Del Skrevet 7. desember 2023 Akryl skrev (4 timer siden): Deres neste generasjoner vil kalle seg norske. Jeg merker at muslimske barn snakker bare norsk og kaller seg norske. Men helt norske er dem ikke. Sånn er det. Ikke noe å skamme seg over. Så stas er det ente å være nårsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 8. desember 2023 #54 Del Skrevet 8. desember 2023 I går ble det skutt minst to raketter mot Israel fra humanitære soner i Gaza. Den ene slo ned inne i Gaza. Skadeomfang uvisst 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #55 Del Skrevet 8. desember 2023 Sannhetsøkende skrev (18 timer siden): Men helt norske er dem ikke. Sånn er det. Ikke noe å skamme seg over. Så stas er det ente å være nårsk. I hvor mange generasjoner skal de ikke være norske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 8. desember 2023 #56 Del Skrevet 8. desember 2023 44 minutter siden, Akryl said: I hvor mange generasjoner skal de ikke være norske? Vel, i følge dette UNRWA systemet så er palestinere slltid flyktninger 🤔 Jeg mener at når noen får innvilget norsk statsborgerskap så gjelder alle rettigheter og plikter som for alle norske statsborgere. Hvor mange generasjoner før noen føler seg norsk, eller blir oppfattet som norsk, vil nok variere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 8. desember 2023 #57 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Akryl skrev (4 timer siden): I hvor mange generasjoner skal de ikke være norske? Tar de DNA test og deres oldeforeldre er fra Syria. Hva tror du testen viser da? At de ikke er helt norske. De kan være halvt norske og halvt italiensk, men gener fra sør Europa i seg og er halvt av hver. Er det noe galt med det? Med norsk statsborgerskap har man rettigheter som norske. Men det er noe helt annet. Er det noe galt å være en annen folkegruppe enn norsk? Er vel rasistisk å si rase også kanskje? Endret 8. desember 2023 av Sannhetsøkende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #58 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Sannhetsøkende skrev (36 minutter siden): Tar de DNA test og deres oldeforeldre er fra Syria. Hva tror du testen viser da? At de ikke er helt norske. De kan være halvt norske og halvt italiensk, men gener fra sør Europa i seg og er halvt av hver. Er det noe galt med det? Med norsk statsborgerskap har man rettigheter som norske. Men det er noe helt annet. Er det noe galt å være en annen folkegruppe enn norsk? Er vel rasistisk å si rase også kanskje? Ja, jeg kjenner til mange ikke religiøse ungdom og noen tradisjonelle. De har ikke noe med hjemmelandet å gjøre. Har ikke vært der på 20 år. De fleste muslimske barn i dag snakker kun norsk og ikke eget språk. De føler seg ikke hjemmefra. De får heller ikke lov til å kalle seg norske. Det er dessverre de mest integrerte som møter motstand og rasisme fordi de liksom aldri får lov til å bli norsk. Nordmenn som er hvite har i dag gener fra mange forskjellige land, og de får lov til å kalle seg norsk. Endret 8. desember 2023 av Akryl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 8. desember 2023 #59 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Akryl skrev (44 minutter siden): Ja, jeg kjenner til mange ikke religiøse ungdom og noen tradisjonelle. De har ikke noe med hjemmelandet å gjøre. Har ikke vært der på 20 år. De fleste muslimske barn i dag snakker kun norsk og ikke eget språk. De føler seg ikke hjemmefra. De får heller ikke lov til å kalle seg norske. Det er dessverre de mest integrerte som møter motstand og rasisme fordi de liksom aldri får lov til å bli norsk. Nordmenn som er hvite har i dag gener fra mange forskjellige land, og de får lov til å kalle seg norsk. Nordmenn som har gener fra andre land sier gjerne at de ikke er helt norske selv de. Det er vel stort sett muslimer som er besatt av dette. Dem og de såkalte antirasist gjengen. Mens de som har forfedre fra Belgia, Tyskland, Hellas, Island f.eks. de sier faktisk de ikke er helt norske. Og det sier DNA deres også. For vi har ikke helt like DNA. Jeg skjønner ikke problemet med det. Man er den man er. Flytter jeg til Spania og får barn med en norsk partner så er barna norske. Er det virkelig noe å skamme seg over at man er fra et annet land? Er det så stas å være norsk. De har jo uansett samme rettigheter med norsk statsborgerskap. De er jo selv rasister. Er jo tydelig at de skammer seg over røttene sine. Endret 8. desember 2023 av Sannhetsøkende 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 9. desember 2023 #60 Del Skrevet 9. desember 2023 Charlie Amberson skrev (På 7.12.2023 den 16.26): Vanskelig med meningsmålinger i områder der frykten rår. Da svarer mange bare det de tror lederne deres vil høre. De vet jo at angivere finnes og tør ikke ta sjansen på å stole på noen som sier undersøkelsen er anonym og uten konsekvens. Det var ikke styresmaktene i Gaza som utførte denne undersøkelsen, og den omfattet både Gaza og Vestbredden. Er man i tvil om støtten så kan man se litt på videoer fra frigivelsen av fanger og deres mottakelse, folkemengden som feiret og jublet både etter 7. okt. og ved løslatelsen av de israelske gislene. Det vrimler av folk inkl. unger som jubler og skriker som gale, det sier meg at det er massiv oppslutning for styresmaktene i Gaza. De som ble hentet "hjem" var visst ikke de norskeste norske likevel jf NRK nyhetene: Nå opplyser utenriksminister Eide at det er blitt gitt innreisetillatelse til 17 personer uten oppholdstillatelse i Norge. Personer uten oppholdstillatelse får komme til Norge fra Gaza - VG ..og hvor er mer info om de norske som har blitt nektet utreise, kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på den gruppen. Har kun sett en artikkel fra Dagbladet om disse tvilsomme nordmennene.. Hvem er de, hvor mange og hvorfor er de nektet å reise til Norge? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå