AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Del Skrevet 17. november 2023 Hei! Jeg startet å trene kampsport fra jeg var 8-24 år gammel. Da gikk jeg på shotokan karate, graderte meg oppover. Kom til Nidan (2. Svarte belte) og var innom landslaget. Det ble veldig mye press på å konkurrere, og ikke minst ble det krangel blant de øverste lederne og deling av forbund. Dette ble et ork og stress, så jeg endte med å slutte. Nå har det gått 4 år. Jeg kjenner jeg savner karate, spesielt kata (å gå mønster), da det var dette som var min spesialitet. Jeg prøver å sjekke litt ut dette med bytte av evt stilart eller forbund, da jeg ønsker å se om det er selve treningen jeg savner eller bare ideen av å gå på kampsport. Selv om det har gått 4 år har jeg fremdeles det grunnleggende "liggende" i kroppen, og kan fremdeles de japanske uttrykkene osv. Har noen tips til hva jeg kunne sjekket ut? Hvilken stilart ville dere anbefalt evt andre forbund? Jeg gikk tidligere på JKA, som splittet seg til JKA og NKA. Anonymkode: 6785c...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. november 2023 #2 Del Skrevet 17. november 2023 Kanskje Taekwondo? Det er jo ikke så veldig langt fra karate, men har mer fokus på spark. Ellers har du jo Kyokushinkai karate, men det er enda mer fokusert på fullkontakt og konkurranse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 17. november 2023 #3 Del Skrevet 17. november 2023 Skulle si TK her også. De har også mye mønster. Jeg kan lite om kampsport, men har en venninne som driver med TK og har vist meg videoer med mønster. Ganske kult 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Del Skrevet 17. november 2023 Judo, du har jo allerede skills for striking, da er judo bra å ha i tillegg, eller BJJ, og såppas anderledes at du har noe nytt å jobbe med for å mestre Anonymkode: 5e05c...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Del Skrevet 17. november 2023 Ts her! Tok kontakt med teakwondo klubben i nærheten. De har visst en gjeng som har trent ulike stilarter og gått over til TK. Blitt invitert til å prøve trening hos dem, så blir spennende å se! Tar gjerne imot andre forslag og tips om dere har noen. Eneste jeg kvier meg litt til er å komme som nybegynner igjen 😅 Anonymkode: 6785c...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå