Gå til innhold

Skolen skal ha gavekalender og jeg har ikke råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beløpet er 50-100 kr pr barn. Ikke mye penger vanligvis, men nå som alt er så dyrt sliter jeg med å betale noe ekstra. Læreren sier det er frivillig. Men det er jo ikke helt det, nekter å la datteren min bli holdt utenfor!

Anonymkode: 8fc9a...263

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk lyst å vippse deg 200,- til dette! For å hjelpe deg. 

Anonymkode: 92581...ae9

• Liker 4
  • Hjerte 14
Skrevet

Har du noe hjemme som du kan pakke inn? 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er en uting å legge opp til aktiviteter som koster penger på skolen. Men når det først er slik; har du sjekket Finn for ting som gis vekk? Mye bra som legges ut…

Anonymkode: c4d82...249

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Okei. :) 

Anonymkode: 4b09c...2c0

Skrevet

50-100 kr? Det er en ganske stor sum nå rett før jul. Og det er jo ikke frivillig - det blir jo et skille mellom ungene - de som har levert gave og får være med på kalenderen, og de som ikke får. 

Jeg har hatt barn i skolen i mange år nå og har aldri opplevd at vi må ha med gave til pakkekalender på skolen. Hos oss har de hengt opp hjerter med navnene til alle elevene og noen pene ord. Eller at de trekker en elev som får tenne lys. Eller en lærer som kjøpte en sånn billigboks med pepperkaker og trakk en elev hver dag som fikk en kake. 

Jeg syns du skal si fra til læreren - og til rektor at dette ikke er greit. Det er mange som har dårligere råd enn vanlig denne jula og noen må si fra. Jeg kan love at jeg hadde sagt fra hvis det var mitt barn, enda jeg skulle klart å skrape sammen en 50 lapp.

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg skal prøve å finne noe her hjemme som kan brukes 😊 Lar henne ikke være den ene ungen som ikke er med på kalenderen.  Jeg syns det kunne vært løst på en annen måte, feks med en boks pepperkaker som noen sier. Skjønner at ungene vil ha gavekalender da, det er jo veldig gøy for dem. Men syns det er spesielt av læreren å legge summen såppas høy, og å ha kalender i en tid hvor folk sliter med økonomien. Det kan vel ikke bare være meg som sliter med selv så små summer?

Anonymkode: 8fc9a...263

• Liker 10
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet

50-100 kr for kalenderpakke på skolen? 😳 Uavhengig av økonomien til folk, så er dette litt vel mye til en adventskalender i klasserommet.

Adventskalendere på skolen burde heller være noe sånn som en enkel sjokoladekalender der ungene får hver sin dag, reflekser sponsa av banken, eller en liten julehistorie med et kapittel hver dag fram mot jul.

Enig med Banjo, ta en prat med læreren.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Er du seriøs? Har du ikke råd til 10 kr i gavekalender for EN dag på skolen

10 kroner!!!!

Anonymkode: 61d48...cd1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe gammelt babytøy du kan selge unna? En jakke dere ikke trenger? Et par støvler hun har vokst fra?

Anonymkode: e1988...f02

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs? Har du ikke råd til 10 kr i gavekalender for EN dag på skolen

10 kroner!!!!

Leste ikke,

antok at det var 10 kr for det hadde vi

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er faktisk ikke lov. Gratisprinsippet i norsk skole. Hilsen lærer. 

Anonymkode: 799ca...ac0

• Liker 26
  • Nyttig 18
Skrevet

Syns det er underlig at skolen driver med dette! Samtidig skjønner jeg at du ikke vil la ditt barn være eneste som ikke har m gave 

Kan du kjøpe noe rimelig på en bruktbutikk hvis du ikke har noe hjemme? Feks et julekrus og så evt legge oppi en pose rett-i-koppen-kakao? (Vi har bare 1 bruktbutikk her, de selger krus til 5-10 kr stykket. Mulig det er dyrere andre steder)

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Vil anbefale deg å snakke med læreren, evt rektor. Det er sikkert godt ment, men det bryter med gratisprinsippet, det er helt sikkert flere enn dere som syns dette er en stor/unødvendig utgift nå, og det kan også føre til helt unødvendig konflikt mellom elevene knyttet til hvem som gav hva og hva som er «fine» gaver.  Så dette er ikke en god ide. 

Anonymkode: a2ae1...5fe

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Har du dollarstore i nærheten? 

Mye rimelig fra 10 og oppover. 

Anonymkode: 7e527...b23

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke innafor. De som har 3- 4 barn vil måtte punge ut betraktelig mye mer dersom alle trinnene driver med dette. 

Hva er greia med at barn skal FÅ ting på alle arenaer? Og at dette skal koste penger? Kunne det ikke heller vært slik at de vaker pepperkaker og ett hjerte er en kalendergave?

Anonymkode: 48091...c91

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil anbefale deg å snakke med læreren, evt rektor. Det er sikkert godt ment, men det bryter med gratisprinsippet, det er helt sikkert flere enn dere som syns dette er en stor/unødvendig utgift nå, og det kan også føre til helt unødvendig konflikt mellom elevene knyttet til hvem som gav hva og hva som er «fine» gaver.  Så dette er ikke en god ide. 

Anonymkode: a2ae1...5fe

Dette!

Folk har mer enn nok utgifter nå om dagen

Anonymkode: 48091...c91

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også det er uheldig! Det vil alltid være noen som blir utenfor da. Skolen har nok ikke lov til dette altså.

Her skal barnehagebarnet ha med innpakket favorittbok i barnehagen, og så trekker de en bok hver dag som de leser før barnet får boka med hjem igjen. Skolebarna har ikke noe slikt, tror de har hatt kalender med en pepperkake til den heldige eller noe sånt, aldri hatt med noe hjemmefra.

Anbefaler gjenbruksbutikk, loppemarked eller gis bort på finn i tilfelle du ikke får avlyst hele greia.

Anonymkode: a1e0e...c07

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...