MagnhildsBlomar Skrevet 17. november 2023 #1 Del Skrevet 17. november 2023 Hei, jeg spør bare fordi jeg lurer og ikke blir helt klok på det. Hvor går grensen på hva man kan og ikke kan kle seg ut som? - Indianer f.eks. (heter det fortsatt det?) jeg lar jo være å kle meg ut som dette og har forstått at det ikke er greit, men er det noen som vet hvorfor? - Viking, er ikke vikinger på en måte som Norges indianere? eller er jeg helt på feil spor nå? Og hvorfor er det da ikke feil å kle seg som dette? Er det noe annet noen vet om som man ikke skal kle seg ut som? Og hvorfor? Vil igjen bare gjenta, dette er bare fordi jeg genuint lurer så takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #2 Del Skrevet 17. november 2023 https://no.wikipedia.org/wiki/Kulturell_appropriasjon Vikinger er ikke "norges indianere", nei... Anonymkode: abea8...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 17. november 2023 #3 Del Skrevet 17. november 2023 Vikinger var ikke en folkegruppe som så, og kan ikke sammenlignes med det amerikanske urfolket. Skal du ha norske paralleller så er det Samene som er det nordiske urfolket. Du kler deg ikke ut som same. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Del Skrevet 17. november 2023 MagnhildsBlomar skrev (4 timer siden): Hei, jeg spør bare fordi jeg lurer og ikke blir helt klok på det. Hvor går grensen på hva man kan og ikke kan kle seg ut som? - Indianer f.eks. (heter det fortsatt det?) jeg lar jo være å kle meg ut som dette og har forstått at det ikke er greit, men er det noen som vet hvorfor? - Viking, er ikke vikinger på en måte som Norges indianere? eller er jeg helt på feil spor nå? Og hvorfor er det da ikke feil å kle seg som dette? Er det noe annet noen vet om som man ikke skal kle seg ut som? Og hvorfor? Vil igjen bare gjenta, dette er bare fordi jeg genuint lurer så takk for alle svar! Indianerne i usa er heller som Samene i Norge, de er urfolk Anonymkode: d6a4e...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå