AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Vi er seks stykker i vennegjengen hvor jeg føler meg litt utenfor. I fjor hadde en av de kjøpt julekalender til de fire andre utenom til meg. De drar ofte på turer hvor de ikke spør meg om å være med. En av de hadde laget et stort bilde til hver av de fire andre med mange små bilder og minner fra dem fire. Flere av bildene der hadde jeg tatt, men jeg var ikke med på noen av bildene. Vi har en felles chat på messenger med et typisk "bestisnavn", men jeg oppdaget her om dagen at de hadde en annen chat på messenger med navnet "alle gode ting er fem". Vi er alle voksne, og jeg føler meg barnslig om jeg skulle tatt det opp. Så trenger egentlig mest råd til hvordan takle det best i mitt stille sinn. Anonymkode: 36b9e...f37 11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #2 Skrevet 17. november 2023 Det høres ikke ut som de ser på deg som en del av gjengen. Anonymkode: d4408...1be 19
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Sånne venner er ikke venner, tror jeg hadde sagt noe. Og forbedrer dem seg ikke så kutt dem ut. Er ikke om og gjøre og ha mest mulig venner. Jeg har 2 igjen og det holder for meg. Anonymkode: 3f611...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 Her høres det ut som du ER utenfor gjengen, at det ikke bare er noe du føler. Det er jo ofte sånn, at noen er bedre venner enn andre, og ikke alle passer inn eller får være en del av gjengen. Anonymkode: 9e8d2...bbd 3 1
Gjest Hoia Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Har de et horebånd som du ser, men ikke dem?
Laraa Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Det der ikke venner. De ser ikke på deg som en av dere. Jeg sier det ikke for å være slem. Jeg har opplevd det selv. Det er vondt. Å kjøpe smågaver til alle, men ikke til deg, invitere alle men ikke deg. Jeg hadde konfrontert hvis jeg hadde hatt mot til det. Eventuelt kan du finne deg bedre venner som ikke er så feige. Jeg hadde ikke følt meg vel i en gjeng hvor jeg ikke blir inkludert 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Hoia skrev (Akkurat nå): Har de et horebånd som du ser, men ikke dem? Hø? Anonymkode: 36b9e...f37
ruffen29 Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Når de har laget en ny chat som i tillegg heter "alle gode ting er fem" og du ikke er invitert, ja da sier det jo seg selv at du står ute i kulden. Ingen her kan vite hvorfor det er blitt sånn, men du bør ihvertfall finne deg nye venner og bekjente som behandler deg med respekt. Det vil ikke komme noe godt ut av å drøfte dette. Gå videre. 9
Gjest Hoia Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 Herregud, nå ble dette helt feil, har jetlag etter tur i Asia. Er dette et bånd som du ser, men ikke dem? At du tolker noe inn i det? Mitt råd er å ta lett på det, og åpne opp for nye å bli kjent med, for da kan du velge fritt!
Gjest Hoia Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hø? Anonymkode: 36b9e...f37 Se under. Litt tett i huet i dag, jetlag!
Gjest Hoia Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 Jeg hadde følt meg vel, men bare vær oppmerksom på mekanismene, vær hyggelig og bli selvsikker, ikke ufyselig, men åpne opp for andre perspektiver også.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 Det virker ikke som om du er medlem i denne vennegjengen, jeg hadde iallfall meldt meg ut når de bevisst stenger deg ute, for det er jo det de gjør, Alle gode ting er fem og julekalender til utvalgte få. Anonymkode: 9675f...eb5 2 2
Nappetass1 Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 Hoia skrev (36 minutter siden): Se under. Litt tett i huet i dag, jetlag! Hoia skrev (33 minutter siden): Jeg hadde følt meg vel, men bare vær oppmerksom på mekanismene, vær hyggelig og bli selvsikker, ikke ufyselig, men åpne opp for andre perspektiver også. Er du tilfeldigvis høy som et fjell også? Det du skriver gir ingen mening.. 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 Just now, Nappetass1 said: Er du tilfeldigvis høy som et fjell også? Det du skriver gir ingen mening.. Eventuelt en AI Anonymkode: d704f...8b5 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånne venner er ikke venner, tror jeg hadde sagt noe. Og forbedrer dem seg ikke så kutt dem ut. Er ikke om og gjøre og ha mest mulig venner. Jeg har 2 igjen og det holder for meg. Anonymkode: 3f611...bf5 De ser vel på ts som en mer perifer venninne. Anonymkode: 1d623...138 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Skrevet 17. november 2023 Laraa skrev (1 time siden): Det der ikke venner. De ser ikke på deg som en av dere. Jeg sier det ikke for å være slem. Jeg har opplevd det selv. Det er vondt. Å kjøpe smågaver til alle, men ikke til deg, invitere alle men ikke deg. Jeg hadde konfrontert hvis jeg hadde hatt mot til det. Eventuelt kan du finne deg bedre venner som ikke er så feige. Jeg hadde ikke følt meg vel i en gjeng hvor jeg ikke blir inkludert Konfrontere? Med hva? «Dere må værsågod å like meg!!» Jeg har opplevd sånt flere ganger, mer med enkeltpersoner enn gjenger, men det er dritvondt og setter sitt preg. Men så finner man nye venner som passer bedre. Anonymkode: 1d623...138 4
Laraa Skrevet 17. november 2023 #17 Skrevet 17. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Konfrontere? Med hva? «Dere må værsågod å like meg!!» Jeg har opplevd sånt flere ganger, mer med enkeltpersoner enn gjenger, men det er dritvondt og setter sitt preg. Men så finner man nye venner som passer bedre. Anonymkode: 1d623...138 Er ikke mitt sitat opprinnelig. Ts spør selv om hun bør konfrontere og helt ærlig, hvis noen hadde vært så kjipe som den gjengen, så hadde det vært fristende. Men ja, det beste er nok å bare gå og finne seg noen bedre venner Endret 17. november 2023 av Laraa
Gjest Hoia Skrevet 17. november 2023 #18 Skrevet 17. november 2023 Du må ikke spise alt i en saueflokk. Kanskje de tror de er IT-jenter, og er litt inni det? Føl deg vel, ha det koselig, og bli kjent med andre på samme tid!
Gjest Hoia Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 Altså, ikke it som i it (computers). Vel, nok råd fra meg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå