AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #21 Del Skrevet 18. november 2023 Ta katten, lever den til en veterinær og få den kastrert. Ikke si noe til bonden, bare gjør det. Anonymkode: 0c909...ad2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #22 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 18.17): Det er HANKATTER som kastereres. Hunkatter steriliserers, men de slåss ikke veldig mye. Historien her stemmer ikke. Anonymkode: c0371...c92 Nei, dette er feil. Siden du er forvert, ts: snakk med leierene i din lokale dyrebeskyttelse, gjerne kontakten din. Avtal med henne/han. Få han/henne til å finne en forvert. Sett opp felle der han ikke ser. Fang katten. Send katten til nye forvert med streng beskjed om at katten ikke kan legges ut for adopsjon på adoptivsidene, siden han kan se det. Voilá! Katten er borte og får et mye bedre liv. Anonymkode: d467e...139 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #23 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ta katten, lever den til en veterinær og få den kastrert. Ikke si noe til bonden, bare gjør det. Anonymkode: 0c909...ad2 Og skal ts holde katten inne hos seg og rense såret og fjerne stingene? Katten kan ikke bli sluppet ut igjen pga infeksjonsfare. Anonymkode: d467e...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #24 Del Skrevet 19. november 2023 On 11/17/2023 at 6:12 PM, AnonymBruker said: Du tåler ikke bo på gård. Flytt til byen. Anonymkode: 78dd9...dd4 Så flaut og være for dyremishandling. Anonymkode: f77e6...ce0 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PGMVL Skrevet 19. november 2023 #25 Del Skrevet 19. november 2023 On 11/17/2023 at 1:40 PM, AnonymBruker said: Jeg er leieboer på en gård og det er dessverre ikke en dyrekjær gård. Kattunger blir slått ihjel ofte , da katten ikke er kastrert. Nytter ikke å diskutere katt med han.Jeg er fosterhjem for dyrebeskyttelsen og har to katter ,foreløpig innekatter . Synes det er trist å drive med innekatt , da det er en gård som ligger godt skjermet for trafikk. Den forrige katten jeg hadde måtte til dyrlege to ganger etter slåsskamp med ukastrerte dyr . Det er samtidig en selvfølge at jeg skal passe gården om han skal reise bort, men kjenner nå at jeg ikke orker det mer. Anonymkode: 6ecaf...28f Du kan ringe dyrebeskyttelsen og høre hva de mener. Avlivning skal alltid foregå på en human måte, og jeg lurer på om det har kommet regler om kastrering dersom man ikke driver avl. Hør med de! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 19. november 2023 #26 Del Skrevet 19. november 2023 Ta med deg kattene til dyrlegen når han er bortreist og få de kastrert. Det ville jeg gjort. Mattilsynet kan ikke gjøre noe da det ikke er forbudt hverken å eie ukastrert katt eller å avlive kattunger selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 19. november 2023 #27 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og skal ts holde katten inne hos seg og rense såret og fjerne stingene? Katten kan ikke bli sluppet ut igjen pga infeksjonsfare. Anonymkode: d467e...139 Ja, det må bli sånn. Fang kattene til huseier, ta de med til dyrlege og få de kastrert. Så gjemme de inne hos seg til sårene er tilhelet og så sleppe de ut igjen. Det hadde jeg gjort. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 19. november 2023 #28 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, dette er feil. Siden du er forvert, ts: snakk med leierene i din lokale dyrebeskyttelse, gjerne kontakten din. Avtal med henne/han. Få han/henne til å finne en forvert. Sett opp felle der han ikke ser. Fang katten. Send katten til nye forvert med streng beskjed om at katten ikke kan legges ut for adopsjon på adoptivsidene, siden han kan se det. Voilá! Katten er borte og får et mye bedre liv. Anonymkode: d467e...139 Dette vil bare hjelpe de kattene som allerede bor der. Men når huseier oppdager at de er forsvunnet, så er sannsynligheten stor for at han/hun enkelt skaffer nye. Og da er ingenting løst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. november 2023 #29 Del Skrevet 19. november 2023 Meld han til Dyrebeskyttelsen og Mattilsynet selv kjenner jeg en som begår keisersnitt på griser uten bedøvelse ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #30 Del Skrevet 19. november 2023 Refreng skrev (På 17.11.2023 den 18.15): Tenk å ikke tåle dyremishandling I Israel blir barn brent i ovnen av Hamas. Må man tåle all verdens elendighet, for å bli forskånt? Anonymkode: dcc08...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 19. november 2023 #31 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 18.17): Det er HANKATTER som kastereres. Hunkatter steriliserers, men de slåss ikke veldig mye. Historien her stemmer ikke. Anonymkode: c0371...c92 Både hunnkatter og hannkatter kastreres. Sterilisering betyr at man kutter og binder opp eggledere eller sædledere. Kastrering betyr at man fjerner testikler, livmor og eggstokker. I dag blir alle katter kastrert, da fjerning av reproduktive organer gjør at kjønnshormoner ikke blir produsert. Og det er kjønnshormoner som gir kattene stress og uønsket atferd med løpetid, streifing og mye slåssing. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #32 Del Skrevet 19. november 2023 Maskinfører skrev (14 minutter siden): Meld han til Dyrebeskyttelsen og Mattilsynet selv kjenner jeg en som begår keisersnitt på griser uten bedøvelse ☹️ Det er dessverre MANGE gårder som holder på med her i Norge Vanlig praksis i dyreproduksjon. Itilegg til mange andre grusomme metoder som brukes (kutting av haler, grisunger blir slått i betonggulv ved sykdom, trekking av tenner uten bedøvelse selvfølgelig osv.. En av hovedgrunnene for at jeg har blitt veganer, håper alle som er i mot dyremishandling kan tenke på andre dyr også, ikke bare de typiske kjærledyrene.. Det er grusomt for alle sammen. Anonymkode: 73553...1bd 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. november 2023 #33 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dessverre MANGE gårder som holder på med her i Norge Vanlig praksis i dyreproduksjon. Itilegg til mange andre grusomme metoder som brukes (kutting av haler, grisunger blir slått i betonggulv ved sykdom, trekking av tenner uten bedøvelse selvfølgelig osv.. En av hovedgrunnene for at jeg har blitt veganer, håper alle som er i mot dyremishandling kan tenke på andre dyr også, ikke bare de typiske kjærledyrene.. Det er grusomt for alle sammen. Anonymkode: 73553...1bd Fikk kjennskap til en del da jeg kjørte Nødslakt for min fetter i ferier evt helligdager så jeg har sett en del og sånt jeg har lest om ting også via kataloger som lå i nødslaktbilen det vart utstyr tenger for trekking av tenner og hadde lenge en mistanke om at dette foregikk uten bedøvelse da jeg kun visste om menneskelig tannlege og det ikke var noe reklame i bladet angående bedøvelse ved nødslakt foretrakk jeg Hagle framfor slaktebolt da dyret døde momentant og man aner ikke effekten av slaktebolt eneste måten man kan sjekke dette på er å prøve den på noen som kan snakke om de virkelig kjente noe på kurs fikk vi vite at dyrenen ikke kjenner noem? åssen kan vi vite det ? ene bonden fortalte om at han brukte bolten selv og halve bolten hang utenfor røret (redusert effekt etter min mening) nei hagle er tingen som det stod i boka bruker du bolten og øynene ruller rundt i holdet må du lade om en gang til når jeg bruker hagle er lidelsen slutt med en gang nå er min fetter borte og jeg kjører ikke mere nødslakt for han her jeg bor var det en grisebonde som bodde driver ikke med gris lengre og en høst jeg var på jakt og gikk hjem så gikk jeg forbi fjøset (ca 2011) i møkkahagugen lå det en gris tipper den var veldig ung har ikke så mye greie på det men tipper tja 3-4 månder gammel tja han/hun var mellom 50cm 1 meter lang og tynn listet meg bort og titta på den ikke en skramme jeg har lurt på hva som skjedde med den 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 19. november 2023 #34 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 18.17): Det er HANKATTER som kastereres. Hunkatter steriliserers, men de slåss ikke veldig mye. Historien her stemmer ikke. Anonymkode: c0371...c92 Det kommer sikkert hankatter til gården som tydeligvis ikke er kastrert, siden kattemor blir drektig. Kan være at bonden har både han og hunkatter også. Bestefar avlivet kattunger på.gården for 30 år siden, husker jeg hatet det og gråt hver gang. Mulig bonden er old school på akkurat dette. Endret 19. november 2023 av Carabilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #35 Del Skrevet 19. november 2023 Fyfaen så jævlig 😭 ta med katten til dyrlegen å kastrer/steriliser uten at de vet det. OG meld ifra til mattilsynet, dyrebeskyttelsen og eventuelt dyrepoliti. Please gjør det!! Du kan redde mange skjebner 😥❤ Anonymkode: ef464...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #36 Del Skrevet 19. november 2023 Fyfaen så jævlig 😭 ta med katten til dyrlegen å kastrer/steriliser uten at de vet det. OG meld ifra til mattilsynet, dyrebeskyttelsen og eventuelt dyrepoliti. Please gjør det!! Du kan redde mange skjebner 😥❤ tips NOAH også Anonymkode: ef464...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #37 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dyrleger kaller det kastrering uansett kjønn. Det var før i tiden de kalte det ulikt. Anonymkode: 98a00...cab Kastrering og sterilisering er to forskjellige inngrep. Anonymkode: 5218e...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 19. november 2023 #38 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fyfaen så jævlig 😭 ta med katten til dyrlegen å kastrer/steriliser uten at de vet det. OG meld ifra til mattilsynet, dyrebeskyttelsen og eventuelt dyrepoliti. Please gjør det!! Du kan redde mange skjebner 😥❤ tips NOAH også Anonymkode: ef464...567 Hva skal NOAH gjøre? Bonden gjør ingenting ulovlig. Mulig dyrebeskyttelsen kan hjelpe om bonden går med på det, men uten hans velvillige, kan det kun gjøres i det skjulte. Mattilsynet kommer ikke til å gjøre noe her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #39 Del Skrevet 19. november 2023 problemet er jo at katten hans lokker til seg aggressive hannkatter som sloss med hannkatten min. Han er så jævla ego og ødelegger for meg som prøver å drive seriøst med katt. Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke gidder å sette min fot i det fjøset mer. Han får finne andre som kan være avløser . Kyrne har det ikke noe bra dem heller. Bruker aldri flis eller halm . Såvidt de får en bunt med silo og mange er tynne. Anonymkode: 6ecaf...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #40 Del Skrevet 19. november 2023 PGMVL skrev (9 timer siden): Du kan ringe dyrebeskyttelsen og høre hva de mener. Avlivning skal alltid foregå på en human måte, og jeg lurer på om det har kommet regler om kastrering dersom man ikke driver avl. Hør med de! Det har det dessverre ikke, men det burde absolutt komme! Det og id-chipping. Anonymkode: d467e...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå