Gå til innhold

Hater å ikke vite noe....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en fyr har holdt på i ett par mnd. Vi har kommet frem til at vi skal la det gå sakte fremover. Noen år før ble han forlatt av ekskone, han gikk i sjokk fordi det skjedde så plutselig. De har 3 barn sammen og samarbeider nå veldig bra. Hun er forlovet på ny. Men de hadde nettopp en prat sammen om skilsmissen, hun lurte på hvordan han reagerte på bruddet. De pratet en halvtime om dette og luftet andre tanker. Jeg merker ca hver gang vi møtes, så prater han om henne. Ikke veldig positive ting, er nok mer negativt enn positivt. Så tenker jeg, hvorfor er du så opptatt av å prate om henne? Hvorfor vil han heller ikke at hun skal få vite noe nå om oss? Hun var ikke lett med å ha å gjøre visst nok i bruddet, tok på seg rettslige saker osv... Han avskyr henne men må holde en fin tone grunnet barna. 

Så dere tror han har kommet seg videre? Jeg orker ikke sitte her som en kasteball og ingenting skjer...? Eksen hans og hennes nye flamme skal på langweekend snart og det kunne høres ut på han at han ikke syntes noe om det da jeg sa deg til han. Jeg kjenner nemlig han, forloveden hennes. 

Anonymkode: bc359...976

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overreagerer jeg på det hele? 

Skrevet

Han er ikke ferdig..... 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

En som er så opptatt av eksen, er sjeldent ferdig med forholdet.

Må si jeg stiller spørsmålstegn med at bruddet kom så brått på han. Min tanke er da med en gang at han ikke har gjort sin del av ansvaret, at hun har mast men ikke noe blitt gjort for så at hun har tidd stilt en periode etter hun hadde tatt valget om å avslutte forholdet og organisert seg. Du vet, den typiske grunnen til at kvinner går fra menn. 

Anonymkode: 48118...4a3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, gå videre ts, denne mannen fortjener ikke deg, han kommer til å bruke lang tid, hvis han i det hele tatt greier å bli ferdig med eksen.

Anonymkode: c1a5b...cd8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
ESFP skrev (15 timer siden):

Han er ikke ferdig..... 

Er snart 5 år siden. Han er mer bitter på henne. Han begynner å bli glad I meg så har ikke lyst å ødelegge dette nå, han vet jo selv at han må gå videre. Hun har gått videre, og det sa jeg faktisk til han ei gang vi hadde en prat om dette. 

Det er klart når den dagen kommer at han skal fortelle henne at han treffer meg, da blir det mer reellt og ekte. Da viser han meg at han har gått videre. Kanskje det faktisk var meg som skulle til for at han skulle komme seg videre? 

Han fortjener ikke henne mener jeg. Hun dro igang advokat etter bruddet, krevde både det ene og det andre. Han havnet i sjokk og satt igjen som alene far til bitte små barn. Han mener hun må ha klikket/blitt forstyrret. 

Burde jeg ikke bare ha tålmodighet ? Håper oppriktig på ordentlig svar og ikke fordommer som mener jeg må avslutte dette umiddelbart. 

Ts 

Skrevet (endret)

Han trenger en prat med en profesjonell for å komme videre med livet. Han kan være en veldig bra fyr, men etter 5 år skal han ha kommet videre. Han vil fortsette å la eksen dominere livet og gleden hans mest sannsynlig. Et nytt forhold kan rette det opp, men mest sannsynlig ikke.

Mann I 40 årene som er ferdig med sin ekskone

Endret av Fjellmannover190
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette hadde jeg ikke investert i. Skikkelig turn off å prate om eksen, og i seg selv å prate negativt om andre, legge skylden på andre(du får bare hans versjon, alltid tre sider i en sak, begge partene sin side og sannheten), utstråle slik bitterhet. Hadde han virkelig ville satse på deg, så hadde han ikke prata så mye om eksen - alle vet at en ikke prater om eksen til sin nye flamme, særlig ikke på denne måten. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er snart 5 år siden. Han er mer bitter på henne. Han begynner å bli glad I meg så har ikke lyst å ødelegge dette nå, han vet jo selv at han må gå videre. Hun har gått videre, og det sa jeg faktisk til han ei gang vi hadde en prat om dette. 

Det er klart når den dagen kommer at han skal fortelle henne at han treffer meg, da blir det mer reellt og ekte. Da viser han meg at han har gått videre. Kanskje det faktisk var meg som skulle til for at han skulle komme seg videre? 

Han fortjener ikke henne mener jeg. Hun dro igang advokat etter bruddet, krevde både det ene og det andre. Han havnet i sjokk og satt igjen som alene far til bitte små barn. Han mener hun må ha klikket/blitt forstyrret. 

Burde jeg ikke bare ha tålmodighet ? Håper oppriktig på ordentlig svar og ikke fordommer som mener jeg må avslutte dette umiddelbart. 

Ts 

Tid er ubetydelig. Han kan bruke resten av livet sitt uten å blir ordentlig ferdig med henne. Han er bitter, og det betyr at han følelsesmessig ikke har bearbeidet bruddet ferdig. Det er ikke sikkert han vil ha henne tilbake som partner, men energien hans blir brukt til denne relasjonen. Han er fremdeles i en sorgfase og om det har gått fem år uten at han er ferdig bearbeidet, vil det kunne gå minst fem år til. Han sitter fast i bitterhet. 

At han forteller henne om deg, betyr ikke at han vil være ferdig bearbeidet. Så ikke tenk at det er løsningen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (2 timer siden):

Han trenger en prat med en profesjonell for å komme videre med livet. Han kan være en veldig bra fyr, men etter 5 år skal han ha kommet videre. Han vil fortsette å la eksen dominere livet og gleden hans mest sannsynlig. Et nytt forhold kan rette det opp, men mest sannsynlig ikke.

Mann I 40 årene som er ferdig med sin ekskone

Takk og godt å høre svare fra en mann selv. Han er i 40årene, men de hadde et turbulent forhold. Hun manipulerte han og han var ikke i et sunt forhold. Så håper for alt i verden at han ikke vil i den sumpen igjen. Jeg pratet med henne, og hun fortalte meg at "jeg har ødelagt han så at han aldri tør å røre ei dame igjen", med et smil. Der satt jeg og titt helt, hun uvitende om at meg og han holder på. 

Jeg syntes litt synd på han. Han er kjempesnill, men han er ødelagt av henne. Han vet innerst inne at det var bra for han at det ble slutt. Tror du virkelig det kunne blitt dd igjen? 

Håper det er meningen med meg og han. Han må vel se andre kvinner i livet, hun har heller ikke et utseende som når over alle andre kvinner heller. (For å være ærlig) TS -, Vi har svært god kjemi og jeg vil så han skal bli gla i meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk og godt å høre svare fra en mann selv. Han er i 40årene, men de hadde et turbulent forhold. Hun manipulerte han og han var ikke i et sunt forhold. Så håper for alt i verden at han ikke vil i den sumpen igjen. Jeg pratet med henne, og hun fortalte meg at "jeg har ødelagt han så at han aldri tør å røre ei dame igjen", med et smil. Der satt jeg og titt helt, hun uvitende om at meg og han holder på. 

Jeg syntes litt synd på han. Han er kjempesnill, men han er ødelagt av henne. Han vet innerst inne at det var bra for han at det ble slutt. Tror du virkelig det kunne blitt dd igjen? 

Håper det er meningen med meg og han. Han må vel se andre kvinner i livet, hun har heller ikke et utseende som når over alle andre kvinner heller. (For å være ærlig) TS -, Vi har svært god kjemi og jeg vil så han skal bli gla i meg. 

Det går sjelden bra når kvinner går inn i forhold med menn de synes synd på og som er "skadet" fra sitt tidligere forhold.

At du skal fikse ham og vise ham hva ekte kjærlighet er, er ikke en sunn inngang til et forhold.  

• Nyttig 5
Skrevet
ESFP skrev (1 time siden):

Tid er ubetydelig. Han kan bruke resten av livet sitt uten å blir ordentlig ferdig med henne. Han er bitter, og det betyr at han følelsesmessig ikke har bearbeidet bruddet ferdig. Det er ikke sikkert han vil ha henne tilbake som partner, men energien hans blir brukt til denne relasjonen. Han er fremdeles i en sorgfase og om det har gått fem år uten at han er ferdig bearbeidet, vil det kunne gå minst fem år til. Han sitter fast i bitterhet. 

At han forteller henne om deg, betyr ikke at han vil være ferdig bearbeidet. Så ikke tenk at det er løsningen. 

Okei, men jeg har virkelig lyst å satse på han. Vi har det då fint sammen. Merker han blir mer og mer åpen mot meg, jeg vet også at han tilslutt vil bli glad i meg. Han sier jeg har gått muntret opp livet hans igjen, selvom han vil dette skal gå sakte fremover. Han er nok også redd for å bli såret igjen. 

Jeg kan be hsn gå i terapi? Sånn for fremtidens del. 

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, men jeg har virkelig lyst å satse på han. Vi har det då fint sammen. Merker han blir mer og mer åpen mot meg, jeg vet også at han tilslutt vil bli glad i meg. Han sier jeg har gått muntret opp livet hans igjen, selvom han vil dette skal gå sakte fremover. Han er nok også redd for å bli såret igjen. 

Jeg kan be hsn gå i terapi? Sånn for fremtidens del. 

Tror at han trenger terapi for å få hjelp til å komme seg ut av det, det vil iallefall gå kjappere. Men det er veldig mange menn som ikke klarer å innse at de har et problem, og da kan de ikke ta imot hjelp. Kan være en kamerat også som kan ta denne rollen, men det er en Urias post! Jeg jobber med en kamerat nå som sliter med litt av det samme, men på 4 mnd og ikke 5 året!

Skrevet
Fjellmannover190 skrev (10 minutter siden):

Tror at han trenger terapi for å få hjelp til å komme seg ut av det, det vil iallefall gå kjappere. Men det er veldig mange menn som ikke klarer å innse at de har et problem, og da kan de ikke ta imot hjelp. Kan være en kamerat også som kan ta denne rollen, men det er en Urias post! Jeg jobber med en kamerat nå som sliter med litt av det samme, men på 4 mnd og ikke 5 året!

Jeg syntes bare det er utrolig "nesten irriterende" at han skal være opphengt i denne damen enda, selv med mye negativ prat. Han vet jo at hun såret han, han vet at hun plutselig dro fra han og tre barn og rett over til en annen mann. Jeg håper bare han kan se meg og bli glad i meg. Det er han jeg vil ha. Jeg tok til og med initiativ til å be han ut på date, noe jeg aldri har gjort før med noen. 

Skrevet

Høres ut som han er litt traumatisert av bruddet. Så han er nok ikke helt ferdig med henne. Jeg var helt ferdig med en ex forholdsmessig. Men ble ikke helt ferdig med han pga traumer i forholdet. Så fikk noen svar, og da ga det seg. 

Min nåværende mann var ikke ferdig med sin ex, så jeg slo opp. Et brudd på 3 år. Da var han ferdig med ex, men ikke meg.  Så ble sammen igjen. Og fortsatt sammen og gift i 30 år

Anonymkode: a13a8...4f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syntes bare det er utrolig "nesten irriterende" at han skal være opphengt i denne damen enda, selv med mye negativ prat. Han vet jo at hun såret han, han vet at hun plutselig dro fra han og tre barn og rett over til en annen mann. Jeg håper bare han kan se meg og bli glad i meg. Det er han jeg vil ha. Jeg tok til og med initiativ til å be han ut på date, noe jeg aldri har gjort før med noen. 

Du får "ta igjen".

Når han prater om hun, begynner du å prate om din eks.

Evt så får du si det rett ut.

Skal du snakke om eksen din hver gang vi møtes, gidder jeg ikke mer.

Anonymkode: 4b0a2...c19

Skrevet

Hvis du legger dette sammen med alt det andre du har skrevet om denne mannen, som du har datet i flere måneder nå uten at han vil definere det som noe, har du enda en grunn til at dette ikke er noe å satse på. Han sier han aldri tror han vil bli forelsket igjen, han håper dere kan ha en grei tone selvom det ikke skulle bli annet enn vennskap, han vil ikke vise seg offentlig med deg («kanskje neste vår», som du har sagt han sa), han tar ikke noe inaktiv. Det er ikke din oppgave å «jobbe med ham» så han skal bli glad i deg. Å ta det rolig er en ting, å være så uinteressert som denne mannen helt tydelig er, er noe annet.

Nå kommer det i tillegg fram at han helt klart ikke er over eksen, og er bitter og i sorg. Du må gå i deg selv og finne ut av hvorfor du tenker at du skal måtte kjempe og jobbe for å få noen til å bli glad i deg. Det er ikke sånn det fungerer, og hele dette opplegget høres ut som en svært usunn hekt for deg. Du finner hundre unnskyldning og teorier for at han er som han er, og burde ha mer selvrespekt enn å drive og glorifisere en mann slik. Om du er interessert i å være hans kompis og terapeut ift bruddet med eksen, kjør på. Ønsker du derimot en kjæreste og et normalt forhold, er det  på tide å ta til deg alle rådene du får her og komme deg ut av denne hekten og bort fra denne mannen.  

Anonymkode: a6645...dc6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres ut som han er litt traumatisert av bruddet. Så han er nok ikke helt ferdig med henne. Jeg var helt ferdig med en ex forholdsmessig. Men ble ikke helt ferdig med han pga traumer i forholdet. Så fikk noen svar, og da ga det seg. 

Min nåværende mann var ikke ferdig med sin ex, så jeg slo opp. Et brudd på 3 år. Da var han ferdig med ex, men ikke meg.  Så ble sammen igjen. Og fortsatt sammen og gift i 30 år

Anonymkode: a13a8...4f4

Svarer deg siden jeg fikke best svar fra deg. Er så utrolig vondt fordi jeg har fått følelser for han her nå. Jeg har lenge vært interessert i han her og da jeg endelig fikk han på kroken var det en "klypesegselv" opplevelse. Vi har en kjempe god kjemi og jeg føler meg rolig og har det godt med han. Bare det er verdt å kjempe for, for min del. Det gir et stikk hver gang han prater om henne... De hadde en samtale på tlf om hvordan begge taklet bruddet, de pratet en halv time. Jeg innrømmer at jeg ikke likte dette og ble litt opprørt. Han merket at jeg ble litt små irritert og han forstod jeg reagerte. Samtidig sier han til meg at han aldri ville klart å blitt sammen med henne igjen. Jeg får bare vondt i magen hver gang de har kontakt. Hun drar også hjem til barnet sitt når han er på jobb, kun for å spille med barnet. Jeg skjønner ikke helt, det blir litt for vondt hele greia. Ikveld er jeg stille mot han, er ute å frisker opp hodet litt, ute med ei venninne. Håper han kan tenke litt på meg og evnt få dårlig samvittighet hvis han gjør noe han ikke skal gjøre. Vi har sagt vi skal være ærlige og si alt hverandre... 

Skrevet

Hva burde jeg si til han? Bør jeg si dette ikke er greit å at det ødelegger meg litt? Har tross alt selv hatt traumer fra tidligere forhold og er ekstremt sårbar. Føler jeg aldri klarer å finne mannen i mitt liv, føler jeg alltid havner som ei mellombrikke mellom andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...