Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist vinter ble jeg tipset anonymt om at samboeren min var utro. Jeg fikk et anonymt brev i posten og vi er helt sikre på at det var dette kvinnemennesket selv som sendte brevet.

Samboeren min inrømmet alt, han gjør alt for meg og vi har bestemt oss for å gå videre sammen. Nå har vi det bedre enn noen gang, ja, vi er som nyforelsket igjen.

MEN… dette kvinnemennesket stalker oss. Før jeg fikk vite om dette ble jeg jevnlig oppringt fra «skjult nummer.» Samboeren min har sagt at det var hun som stod bak. Hun var sjalu og tålte ikke at vi var sammen f.eks. På fjellturer eller hadde familiekvelder med barna lørdager.

Det har blitt lagt lapper med «visdomsord,» uten avsender, i postkassen vår. En gang vi gikk tur og hadde parkert nær der hun bor lå det en lapp med et dikt om «sannheten» på frontruta. Etter at «forholdet» deres ble avslørt har hun flere ganger ringt meg, men jeg svarer selvfølgelig ikke. Vi har også observert henne flere ganger i nabolaget vårt «på tur med hunden.»

Jeg begynner å bli lei av å bli påminnet om henne, og oppførselen hennes er dessuten ganske skremmende. Det har gått så langt nå at vi har vært i kontakt med advokat for om å se på muligheten for å anmelde henne.

I min verden er dette langt fra normal oppførsel. Hun må etterhvert skjønne at dette var en tabbe og et hendelig uhell fra min samboers side. Han har valgt meg og vil ikke ha noe mere med henne å gjøre.

Noen som har erfaring med hvordan bli kvitt hevngjerrige kvinnfolk?

Anonymkode: b528a...6c8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette får samboeren din ordne opp i siden det var han som dro "dette kvinnemennesket" inn i tilværelsen. Han kan anmelde henne for oppførselen hennes:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#§263

Se §266 - Hensynsløs adferd; §266a - Alvorlig personforfølgelse; §267 - Krenkelse av privatlivets fred.

Anonymkode: ecfda...c78

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Få se bilder, 'a 😂 av lapper og annet drama...hvis ikke tror jeg ikke på det😛

Anonymkode: b7446...885

• Liker 9
Skrevet

Anmelde trenger du vil ikke, du blir vel ikke truet? Du er bare lei av dette. Mannen din må ha gitt henne noe veldig bra siden hun fortsetter. 

Anonymkode: 64a62...60f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem vet hva hun kan finne på å gjøre. Vi vurderer iallefall å true med å anmeldelse.

Hele greia er bare dritt. Det betydde ingenting for samboeren min. Han sier at det ikke var godt en gang!!  At hun valgte å ligge med en hun visste var opptatt og i tillegg bli forelska i burde ikke være mitt problem. Han lovet henne aldri noe som helst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem vet hva hun kan finne på å gjøre. Vi vurderer iallefall å true med å anmeldelse.

Hele greia er bare dritt. Det betydde ingenting for samboeren min. Han sier at det ikke var godt en gang!!  At hun valgte å ligge med en hun visste var opptatt og i tillegg bli forelska i burde ikke være mitt problem. Han lovet henne aldri noe som helst.

Men kan du ikke be samboeren din ta en alvorsprat med henne?

Anonymkode: 81524...a64

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Anmelde trenger du vil ikke, du blir vel ikke truet? Du er bare lei av dette. Mannen din må ha gitt henne noe veldig bra siden hun fortsetter. 

Anonymkode: 64a62...60f

Tror ikke jeg. Tror hun lider av hekt... Har ingenting med hvor bra det var eller ei...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Få se bilder, 'a 😂 av lapper og annet drama...hvis ikke tror jeg ikke på det😛

Anonymkode: b7446...885

Spiller ingen rolle hva du tror 😂

Anonymkode: 3bddc...bb2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det straffbare forholdet tenker du? Du vet jo ikke engang om det er hun som ringer deg. Det er påstander fra din samboer. Kvinner velger som regel å stå over opptatte menn. De gangene de ikke gjør det er det gjerne fordi menn juger og hevder de er singel, er i ferd med å avslutte et forhold, er i proforma forhold el. Kanskje du burde stille litt mer spørsmål rundt troverdigheten til din samboer fordi det virker som han tvinner deg godt rundt lillefingeren. 

Anonymkode: 99b8c...e44

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sist vinter ble jeg tipset anonymt om at samboeren min var utro. Jeg fikk et anonymt brev i posten og vi er helt sikre på at det var dette kvinnemennesket selv som sendte brevet.

Samboeren min inrømmet alt, han gjør alt for meg og vi har bestemt oss for å gå videre sammen. Nå har vi det bedre enn noen gang, ja, vi er som nyforelsket igjen.

MEN… dette kvinnemennesket stalker oss. Før jeg fikk vite om dette ble jeg jevnlig oppringt fra «skjult nummer.» Samboeren min har sagt at det var hun som stod bak. Hun var sjalu og tålte ikke at vi var sammen f.eks. På fjellturer eller hadde familiekvelder med barna lørdager.

Det har blitt lagt lapper med «visdomsord,» uten avsender, i postkassen vår. En gang vi gikk tur og hadde parkert nær der hun bor lå det en lapp med et dikt om «sannheten» på frontruta. Etter at «forholdet» deres ble avslørt har hun flere ganger ringt meg, men jeg svarer selvfølgelig ikke. Vi har også observert henne flere ganger i nabolaget vårt «på tur med hunden.»

Jeg begynner å bli lei av å bli påminnet om henne, og oppførselen hennes er dessuten ganske skremmende. Det har gått så langt nå at vi har vært i kontakt med advokat for om å se på muligheten for å anmelde henne.

I min verden er dette langt fra normal oppførsel. Hun må etterhvert skjønne at dette var en tabbe og et hendelig uhell fra min samboers side. Han har valgt meg og vil ikke ha noe mere med henne å gjøre.

Du trenger bare å snakke med politiet først. Jeg husker en mann som følgte etter meg for mange år siden, jeg gikk rett til politiet og de besøkte ham og snakket med  ham. Det var slutten på "stalking". Bare at hun får vite at dere har tatt kontakt med politiet eller enda bedre, politiet snakker med henne, det skulle være nok.

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Høres ut som at han lyver for deg så det monner. Jeg tipper han lovet henne gull og grønne skoger, og var med å dyrke forelskelsen. Så utsetter og utsetter han å gå fra deg som han har sagt og løyet til henne om. Så blir hun irritert over at han aldri gjør noe og tar saken i egne hender ved å opplyse deg selv. Han måtte velge og det ble deg. Hun tapte. Et slikt hendelsesforløp virker samsvarende ihht hennes reaksjon. Da vil han nok ikke anmelde for han vet at han har mesteparten av skylden i denne floken. 

Skrevet

Åjj fy søren. Det er så utrolig creepy. Hadde blitt dritredd om noen begynte å printe ut passiv aggressive "visdomsord" og legge de på bilen min. ☠️ Seriøst, det er psycho.. 

Anonymkode: 8fa39...125

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han vil ikke ha noe mer med henne å gjøre. Det burde hun skjønne da hun sendte brevet som avslørte han og han, selvfølgelig, blokkerte henne alle steder.

Jeg er heller ikke interessert i at han skal ha kontakt med henne på noen måte.

Skrevet

Spørsmålet er vel heller hva advokaten din mener, ikke anonyme bruker på ett internett- forum mener..

Stalking er blitt et  vanlig utrykk å bruke når man er litt nyskjerrig på folk på f.x. SoMe. Juridisk stalking, eller personforfølgelse, skal man ikke tulle med, og er noe ganske annet, og en ganske heavy juridisk beskyldning å komme med. Det må mer til enn noen telefon- oppringninger før du kan anmelde henne for stalking, men dette har vel advokaten din forklart deg? Er du i tvil på lovligheten av det hun driver med bør du kontakte en politijurist, det er de som vurderer en ev. anmeldelse.

Anonymkode: 1e2aa...10a

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 12.36):

Herregud.. Enn at du tror på dette🙈 Han møtte henne en gang da eller ? Sexen var ikke god en gang? 🤣😅 

Du forstår vel at han lyver så det renner. 

Kanskje hun har prøvd og ringe deg for å fortelle at de fremdeles har kontakt.. 

Hvorfor vil du ikke snakke med henne ? Tror du har enorme skyggelapper på! 

Og når han slipper unna på denne måten blir det neppe siste gang.. (Dette var kanskje ikke første gang eller..)

Anonymkode: efe98...ca0

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 12.40):

Et veldig dårlig råd, som vil gi henne næring til å fortsette.

Hva som skjedde mellom dem eller hva han har sagt til henne vet du ingenting om, ts.
Snakk med politiet. De tar gjerne en prat med sånne, og det er ofte nok.

• Liker 3
Skrevet

Hadde dette vært meg så hadde jeg trappet opp til hjemmet hennes og sagt mitt. Men det er meg da. Elsker konfrontasjoner jeg da. 

Anonymkode: d6a3f...d7b

• Liker 1
Skrevet

Han har tvunnet deg godt rundt lillefingeren her😂 

Kommer kanskje ikke til å bli siste gang han spiser ute, synes du er veldig blåøyd og naiv her,må si meg enig i kommentar over..sikker på at det er første gang han er utro?

Anonymkode: ba020...18d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var nok mye mer enn et hendelig uhell, som han påstår. Der har garantert vært flere treff, og da er det ikke uhell, men kalkulert utroskap, fra hans side. Det er nok grunner til at hun vil prate med deg.  Likevel, når du har sagt nei, skal hun la deg være i fred. Det er han som skal ta ansvar for det han har stelt i stand. Tenker han har løyet til dere begge to, og nå lar han dere ta skitten etter ham.

Anonymkode: 2b4be...7af

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 11.33):

Et hendig uhell?? Du kaller utroskap over tid, for et hendig uhell? Jaja, deg om det, men jeg er nesten 100% sikker på at denne mannen har sagt og lovet ting til denne damen, som ikke samsvarer med det han forteller deg.

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 12.36):

Hvordan klarer du å tro på dette? Han har gått bak ryggen din og hatt sex, og et forhold, med en annen kvinne!? Jeg kan garantere deg at han lyver for deg. Men kanskje du også vet det, men velger å lukke øynene for det?

Anonymkode: b82c2...a27

• Liker 5
Skrevet

Er du så naiv, så dum eller er du bare et troll? 

Anonymkode: e28b6...30d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...