Gå til innhold

Lat barnefar som lar barna skulke for ingenting fordi han ikke gidder å kjøre de til skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å se at de ikke kommer seg til skolen når de er der.

Må bare blåse ut. Nytter ikke å blande inn skole, Famv.kontor eller kor annet. Han elsker å krangle med tredjepart involvert. Lyger og spiller skuespill.

Ønsket bare å blåse ut litt. 

Anonymkode: 15aad...11b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ai, høres drøyt ut! Er det ikke ulovlig å unnlate å sende barn på skolen uten grunn? 

• Liker 4
Skrevet

Oppegående lærere vil at opp dette når det begynner å bli mye.

Spesielt hvis du nevner dette på neste foreldresamtale

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

🤣

Ikke det svaret du ønsker, men min mor hadde en fast arbeidsfri dag i min skoleuke. Noe som gjorde at den dagen ble ofte skulket, for min del. Det var helt greit for henne om jeg ikke følte å dra på skolen, uansett fysisk eller mentalt årsak. 

Jeg er 42 år gammel, jeg har siving utdanning fra universitet, jobber som IT-konsulent, har en million lønn. Ikke for å skryte men for å illustrere. Dette kan gå helt fint! Jeg er egentlig sikker på at "mentale dager" gjorde at jeg taklet skolen bedre, jeg ble aldri utslitt, jeg endte jo opp med å ta 8 år med universitet etter videregående 🤪 Uten friår og slikt.

Anonymkode: 01352...73b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde meldt barnefar til Barnevernet. 
Det gjorde jeg når far og hans samboer dro lot barnet være hjemme aleine på natta for å gå på byen. 
Barnet var altfor ung til å være aleine 

Anonymkode: 3c756...aed

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hvor langt er det til skolen da, fra han? :vetikke:

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde meldt barnefar til Barnevernet. 
Det gjorde jeg når far og hans samboer dro lot barnet være hjemme aleine på natta for å gå på byen. 
Barnet var altfor ung til å være aleine 

Han hadde elsket å bli meldt til barnevernet. Han liker oppmerksomhet og er ikke redd autoriteter. Han ser på de som underholdning.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
tussi680 skrev (Akkurat nå):

Men hvor langt er det til skolen da, fra han? :vetikke:

25 min kjøretur.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

25 min kjøretur.

Dumt spørsmål sikkert, men har ikke barna rett på noen form for skyss da?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

🤣

Ikke det svaret du ønsker, men min mor hadde en fast arbeidsfri dag i min skoleuke. Noe som gjorde at den dagen ble ofte skulket, for min del. Det var helt greit for henne om jeg ikke følte å dra på skolen, uansett fysisk eller mentalt årsak. 

Jeg er 42 år gammel, jeg har siving utdanning fra universitet, jobber som IT-konsulent, har en million lønn. Ikke for å skryte men for å illustrere. Dette kan gå helt fint! Jeg er egentlig sikker på at "mentale dager" gjorde at jeg taklet skolen bedre, jeg ble aldri utslitt, jeg endte jo opp med å ta 8 år med universitet etter videregående 🤪 Uten friår og slikt.

Så du tenker at fordi det gikk fint for deg så går det fint for alle andre? 

Anonymkode: b594c...258

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Går det skolebusser forbi så prøv det. Er plikt i Norge at ungene skal på skolen. Den forelderen har et veldig skjevt syn på saken synes jeg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han hadde elsket å bli meldt til barnevernet. Han liker oppmerksomhet og er ikke redd autoriteter. Han ser på de som underholdning.

Jøss. Er han psykopat? 

Anonymkode: bcdbc...d92

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Dumt spørsmål sikkert, men har ikke barna rett på noen form for skyss da?

Han valgte å flytte ut av nærområde. Barna må veldig tidlig opp for å bytte buss. Så han kjører de til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Javel, det er ditt valg om hva du godtar og ikke. 
Han er tydeligvis overhodet ikke lydhør ovenfor andres ord og meninger . 
Arrogant kaller vi sånt 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss. Er han psykopat? 

Anonymkode: bcdbc...d92

Ja. En flink en. 3 runder i retten. Han nyter hvert sekund.

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

For noen barn er det ikke krise ned en fridag av og til. 

Jeg er oppdratt til å møte opp og hadde flere skoleår helt uten fraværsdager i barneskolen. Og jo jeg har kanskje tjent på det samtidig som jeg som voksen selv er mer avslappet med egne unger. Jeg setter egentlig litt spørsmål ved det å møte opp for en hver pris og føler ikke at jeg har tjent så mye på den samvittighetsfulle måten jeg selv ble opplært til å leve etter.

• Nyttig 1
Skrevet
fru Alving skrev (3 minutter siden):

Jeg er oppdratt til å møte opp og hadde flere skoleår helt uten fraværsdager i barneskolen. Og jo jeg har kanskje tjent på det samtidig som jeg som voksen selv er mer avslappet med egne unger. Jeg setter egentlig litt spørsmål ved det å møte opp for en hver pris og føler ikke at jeg har tjent så mye på den samvittighetsfulle måten jeg selv ble opplært til å leve etter.

Vel. Jeg har folk i familien som kjørte samme linje. Barna som hadde godt utgangspunkt er nå i tyveårene. Ingen har utdanning. To av de på nav og en vasker litt når han orker.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
fru Alving skrev (2 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men å ikke få barna på skolen fordi man ikke gidder blir noe helt annet. 
Hva sier barna selv da? Kan jo være de har ønske om å være på skolen? 
Hva gjør de på når de r hjemme? Forskjell på om de gjør noe de lærer av eller om de kun ser på YT. 
Der groveste her er at far lærer de at de kan skulke forpliktelser av ren giddaslaushet. Fin lærdom å ta med seg inn i voksen alder. Not. 

Når det er sagt, tviler jeg på at ts får gjort så mye med dette slik hun beskriver saken. 
Lærerne kommer garantert til å merke dette, det blir et mønster. 

• Liker 3
Skrevet
Bacteria skrev (9 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men å ikke få barna på skolen fordi man ikke gidder blir noe helt annet. 
Hva sier barna selv da? Kan jo være de har ønske om å være på skolen? 
Hva gjør de på når de r hjemme? Forskjell på om de gjør noe de lærer av eller om de kun ser på YT. 
Der groveste her er at far lærer de at de kan skulke forpliktelser av ren giddaslaushet. Fin lærdom å ta med seg inn i voksen alder. Not. 

Når det er sagt, tviler jeg på at ts får gjort så mye med dette slik hun beskriver saken. 
Lærerne kommer garantert til å merke dette, det blir et mønster. 

Det er selvsagt noe annet når en forelder ikke gidder og ikke tar ansvar for å få ungen av gårde.

Helt enig.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du tenker at fordi det gikk fint for deg så går det fint for alle andre? 

Anonymkode: b594c...258

Ja det er nettopp det jeg tenker. At TS svartmaler og kanskje lager større problem ut av det enn hun burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...