Gå til innhold

Er ikke kjøkkenbenken for liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på en leilighet som har en for kort kjøkkenbenkflate,Screenshot_20231117_092934.thumb.jpg.5dd7e7d376c8f7af5e90e4360dad58db.jpg og tenker det blir stress når man skal lage mat midt i mellom oppvasken og kokeplatene.

I tillegg er det liten plass til brødrister og tekoker på benken.

Ikke er det plass til et tranchér bord på siden heller.

Hva mener dere om benkeplassen?

Anonymkode: a26bb...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs, for en person bør det vel være overkommelig - men for flere blir det for lite. 

Anonymkode: 17bca...d0f

• Liker 9
Skrevet

Altfor liten. Jeg bodde i en leilighet på 25 kvadrat i flere år, der var kjøkkenet l-formet med 3 ganger så mye benkeplass. Så det er mulig å få mer plass i små leiligheter enn dette. 

Anonymkode: 4a280...e00

• Liker 1
Skrevet

Hadde klikka om det var mitt kjøkken. Mitt er en god del større og jeg har likevel dårlig plass når jeg lager mat 😅

Anonymkode: 62f76...1ff

• Liker 2
Skrevet

Alt for liten plass for meg. Da kunne ingenting ha stått fremme på benken.

• Liker 1
Skrevet

Den hadde blitt for liten for meg og jeg er bare en person. Liker å ha god plass på kjøkkenet. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis dette er tatt fra en ett-roms på 30 kwm kan man ikke vente noe annet, men til mer enn en person er det altfor lite. Hadde mer plass i campingvogna vi hadde...

Anonymkode: 9df2d...49d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jo er det ☹️

Endret av Maskinfører
Skrevet

Helt ubrukelig. 

Det hadde gått for en helg, men i praksis er det umulig å lage skikkelig mat der.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer veldig an på behovet. Antar at det er en relativt liten leilighet. En som ikke lager noe særlig mat, utover helt enkle måltider, vil kanskje elske at kvadratmeterne er frigjort til andre områder. Mens for en som liker å kokkelere eller bake, så vil nok dette ikke være rett leilighet. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er ett typisk studentkjøkken som er beregnet for å steke Grandiosa. Totalt uegnet for å lage mat på

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt mindre. Middagspreppet gjør man på spisebordet.

Anonymkode: de129...724

• Liker 7
Skrevet

Ser litt knapp ut ja. Kan det løses ved å ha en benkeplate som kan vippes opp (eller ned) langs veggen når den ikke er i bruk? 

• Liker 3
Skrevet

Det er klart den er for liten, men det finnes løsninger.

Det finnes skjærebrett som man kan henge tvers over oppvaskkummen, det flyttbar "kjøkkenøy", og plutselig har man en ekstra meter å bruke. 

Anonymkode: 31221...d32

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ser på en leilighet som har en for kort kjøkkenbenkflate,Screenshot_20231117_092934.thumb.jpg.5dd7e7d376c8f7af5e90e4360dad58db.jpg og tenker det blir stress når man skal lage mat midt i mellom oppvasken og kokeplatene.

I tillegg er det liten plass til brødrister og tekoker på benken.

Ikke er det plass til et tranchér bord på siden heller.

Hva mener dere om benkeplassen?

Anonymkode: a26bb...6ab

Den benkeplassen er ubrukelig. Om du vasker opp for hånd noe, så må du ha en plass å sette det. Om det står tekoker og brødrister der, så er de i veien. Samme vil det nok bli mye søl fra matlaging som vil treffe tingene som står der. Synes du det er skap og skuffer nok der?

• Liker 1
Skrevet

Løsningen til oppvaskkummen stjeler plass fra benkeplata. Det er jo mulig å lage/kjøpe seg en fjøl som en kan dekke over oppvaskkummen når en lager mat.

Anonymkode: f6ac0...233

• Liker 4
Skrevet

Meter på meter med benkeplass var første pri da vi tegnet nytt kjøkken. Det du viser til her er ubrukelig, kan til nød gå til student som lever på nudler og stekt egg.

Anonymkode: 32474...b21

Skrevet

Det er lite ja! Men er vel kanskje liten leilighet,hele? For en person kan jo fint funke. Om personen ikke lager noe særlig mat, da funker det selvsagt. Men hvis personen  er glad i å lage mat, er det plass for en "butcher-trail", fra ikea f.eks? Det er en enkel og billig "fiks". 

Screenshot_20231117_100437_Chrome.jpg

Anonymkode: cd74d...bff

• Liker 2
Skrevet

Nysgjerrig på hva slags leilighet denne står i.

Har du link eller finn-kode TS?

Anonymkode: 9df2d...49d

• Liker 1
Skrevet

Det går fint an å lage mat med liten plass, man må bare finne noen greie løsninger (for eksempel benytte spisebord som en nevner her)

Tror du at du vil få mindre lyst til å lage mat i et sånt kjøkken? Om svaret på det er ja så burde du finne noe annet

Anonymkode: 0c863...82f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...