Gå til innhold

Angst, karriere og dårlig arbeidsmiljø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i en kjip jobbsituasjon som tærer på min mentale helse. Jobber i et selskap der kulturen er helt elendig. Lederen min er ikke til å stole på og det er åpenbart at hun ikke ser på meg som en ressurs å satse på. Jeg har ikke vært der så lenge, har fått minimalt med on-boarding/støtte, har mer eller mindre blitt overlatt til meg selv. Siden jeg startet har behovet jeg ble satt til å fylle mer eller mindre forsvunnet og jeg ønsker å se etter noe annet. Problemet er at det nå er så ille at selv tanken på å være der 6 mnd til er vanskelig.

Arbeidssituasjonen går veldig inn på meg da jeg er en person som alltid vil gjøre mitt beste med en tendens til å tvile på meg selv. Har også litt tendenser til (prestasjons)angst og alt dette går veldig inn på meg. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Lurer vel på om noen har tips til hvordan komme seg gjennom en sånn situasjon uten å miste alt av selvtillit? 

Folk råder meg til å distansere meg, «sitte stille i båten» til jeg finner noe annet, gi litt f osv, men synes det er så vanskelig å ikke bidra, føle meg som en feilansettelse osv.

Har prøvd å bidra på andre prosjekter, støtte kolleger osv, problemet er kulturen og at folk ikke klarer å samarbeide, deler ikke info osv, så dette har gjort vondt verre.

Anonymkode: 2fc0d...4c9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke si opp jobben før du har ny. Søk på andre stillinger, og hold ut der du er inntil du har fått napp.

Anonymkode: 932d4...f77

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut. Dersom de faktisk ikke gidder å investere i ny-ansettelser så er du en feilansettelse, uten at det har noe med deg å gjøre. Selskapet bruker ressurser dårlig og det er ikke ditt problem når du uansett skal ut pga dårlig miljø. Du får gjøre en grei jobb mens du søker ny jobb. Og bruk mye fritid på å snakke dritt og le av de teite sjefene til en du er fortrolig med. Å få en utblåsning hjelper.

Anonymkode: 90963...6e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke si opp jobben før du har ny. Søk på andre stillinger, og hold ut der du er inntil du har fått napp.

Anonymkode: 932d4...f77

Har både boliglån og to barn, så oppsigelse uten ny jobb utgår 😅 Målet mitt er å finne noe annet så raskt som mulig, så må jeg bare prøve å komme gjennom denne fasen uten å miste selvtilliten helt - det er utfordringen min.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut. Dersom de faktisk ikke gidder å investere i ny-ansettelser så er du en feilansettelse, uten at det har noe med deg å gjøre. Selskapet bruker ressurser dårlig og det er ikke ditt problem når du uansett skal ut pga dårlig miljø. Du får gjøre en grei jobb mens du søker ny jobb. Og bruk mye fritid på å snakke dritt og le av de teite sjefene til en du er fortrolig med. Å få en utblåsning hjelper.

Anonymkode: 90963...6e5

Takk for svar og gode råd! Har heldigvis folk jeg kan snakke med og det hjelper ofte, det er bare de siste ukene det har tatt helt av med dårlige episoder. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes jo du har fått gode råd fra før egentlig, dette med å gi litt mer faen for eksempel. Du må bare ta det på alvor. At du føler deg som en feilansettelse er jo inne i ditt hode og det er vel bare du som kan endre det. Jeg synes ingen behøver å føle seg som en feilansettelse, hvis det er noen trøst. Å være en feilansettelse, om det er tilfelle, er jo ikke din feil - så du behøver ikke kjenne ansvar eller være lei deg for en feil som andre har gjort. Stå på videre! Du kommer deg gjennom dette.

Anonymkode: fc617...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...