Majka Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Jeg går snart fra forstanden her. En av skuffene mine på kjøkkenet lukter rett og slett kattepiss. Det er ikke særlig hyggelig syns jeg. Det er to skuffer over hverandre. I den øverste er det bare bestikk og slikt, så regner ikke med den er synderen. I skuffen under derimot er det masse forskjellige tørre matting som mjøl, pasta, bokser, poser osv(stor skuff). Det lukter samme hvilken jeg åpner, men er åpent mellom de bak. Hva i h... kan det være som lukter? Jeg tar ut alt og vasker OFTE, men det går ikke vekk av den grunn. Må rett og slett være en av tingene i skuffen, men hva? Noen som har opplevd lignende? Kan ikke teste en og en ting heller, og har ikke ønske om å kaste brukende varer. Hmmm....
Mrs. K Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Kan det være rengjøringsmiddelet du bruker?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 Noen plastposer lukter snodig, spesielt når de blir "innestengt" i en skuff... Det kan ikke være det, vel?
Majka Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2006 Bruker bare Jif på sprayflaske, men da ville det vel luktet av andre steder også? Plastposer altså? Sliker fryseposer? Det er det noen av der. Det lukter skikkelig sterkt, som om en katt virkelig har pisset der (men har ikke katt).
Gjest Catwoman Skrevet 28. januar 2006 #5 Skrevet 28. januar 2006 Det kan ikke være noe som har falt bak skuffen og ligger i bunnen? Prøvd å ta ut skuffene å sjekke? Ellers så kan du jo gå igjennom alle tørrvarene å sjekke om noe av det er dårlig. Jif kan lukte litt rart synes jeg, men det er vel helst den skure-jifen på flaske som gjør det.
Mrs. K Skrevet 28. januar 2006 #6 Skrevet 28. januar 2006 Salmiakk kan lukte kattepiss. Har du brukt salmiakk, og kan det sitte rester av det i skuffen?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #7 Skrevet 28. januar 2006 en boks med hornsalt som er åpen? stinker i allefall...
Majka Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2006 Har ikke vasket med salmiakk, har ikke hornsalt i skuffen og har sjekket bak og under...
Majka Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2006 JIPPI JIPPI JIPPI! Jeg fant kilden. Luktet over alt i skuffene, og synderen var faktisk en slikkepott. Tror det har skjedd en kjemisk reaksjon i plasten, for den luktet h... Kan det være fordi jeg har puttet den i oppvaskmaskin? Det var en slik slikkepott med rødt håndtak og grønn slikkepottdel. Så da vet dere hva som bør kastes om det oppstår dårlig lukt i bestikkskuffen
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #10 Skrevet 6. februar 2006 jeg har en slikkepott som ser slik ut (rødt håndtak og grønn slikk) mener jeg har kjøpt den på rimi el, den lukter ingenting. men jeg har ikke vasket den i maskinen heller da... merkelige greier...
Majka Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2006 hehe Da vil jeg ikke anbefale å begynne å vaske den i maskinen heller
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #13 Skrevet 7. februar 2006 tenkte på det da jeg laget eplekake i dag, og vasket den for hånd *lol*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå