Gå til innhold

Lyst å operere øyelokkene, noen som vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at de aller verste får det dekket. Men min tante hadde ikke mye, men fikk likevel dekket. Jeg har ikke mye men føler det er mye nok, ser så mye mer opplagt ut om jeg får bort litt hud over øynene. Er 36 år. Noen som vet? 

Anonymkode: 3c501...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hva? Du må gå til fastlegen din og se om du får henvisning til øyelege, hvis ikke så må du ta det privat. Tviler sterkt på at du får det dekket bare fordi du ser mer opplagt ut.

Anonymkode: eecf1...57a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vet hva? Du må gå til fastlegen din og se om du får henvisning til øyelege, hvis ikke så må du ta det privat. Tviler sterkt på at du får det dekket bare fordi du ser mer opplagt ut.

Anonymkode: eecf1...57a

Dette. 👏🏻👏🏻

Anonymkode: 90030...e5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vet at de aller verste får det dekket. Men min tante hadde ikke mye, men fikk likevel dekket. Jeg har ikke mye men føler det er mye nok, ser så mye mer opplagt ut om jeg får bort litt hud over øynene. Er 36 år. Noen som vet? 

Jeg betalte selv, enda jeg helt sikkert hadde fått det dekket. Men jeg orket ikke vente i et par år. 

Er så fornøyd!! 

Anonymkode: 54a77...03d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg betalte selv, enda jeg helt sikkert hadde fått det dekket. Men jeg orket ikke vente i et par år. 

Er så fornøyd!! 

Anonymkode: 54a77...03d

Hvor mye kostet det?🥴

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye kostet det?🥴

Jeg har nettopp fått utført øyelokksoperasjon uten å få det dekt. Det kostet 21.500 på privat klinikk.  

Er fornøyd med resultatet.

Anonymkode: f000f...29f

Skrevet

Dette er kjent for meg også; både bestemor og mor fikk dekket operasjon, men først da de var i 70 - 80 årene.. Jeg er "bare" litt over 40, men det er såpass at jeg sliter med synet. Øyelokkene lener seg på øyevippene, så jeg får en mørk kant øverst i synet hele tida. Har jeg på meg mascara, blir det enda verre. Når jeg sitter og ser på pc-skjermen, ser jeg ikke det som er over skjermen uten å se opp, på en måte. Uansett, hadde kanskje fått det dekket, men ser jo at det ikke er selv øyelokkene som er problemet, men at all hud i ansiktet har gått nedover (naturlig nok). Øyebrynene mine er jo snart nede i øyesynet de også... Så en øyelokkoperasjon hadde nok bare blitt en midlertidig løsning for meg, for alt siger jo bare mer og mer nedover. Og det å løfte på alt er vel ikke noe man får dekket uansett. Og jeg tror ikke jeg hadde orket en så stor operasjon heller...

Anonymkode: 9f4fa...09b

Skrevet

Tror de har blitt strengere nå, mente jeg så noen skjemaer. Ser for eksempel på om det påvirker sidesyn/bilkjøring. 

Hvis du skal prøve å få dekket det offentlig. To jeg kjenner tok bare øyelokk. Den ene av de ble advart mot at øyelokkene ikke var problemet men det var tung panne som dominerte. Hun hørte ikke etter, og tok kun øyelokk. Nå et år senere ser hun akkurat ut som før, helt bortkastet. Den andre ser veldig bra ut.

Anonymkode: 1bff5...1a4

Skrevet

Tror ikke alder har noe å si. Fastlegen min sa at jeg ikke trengte denne operasjonen, men gikk med på å henvise meg så en spesialist kunne se på det. Jeg fikk dekket operasjon, var ikke passert 40. De fjernet 1 cm hud på hvert øyelokk. Det var mye sa legen. Joda, jeg så mere opplagt ut etterpå. Sidesynet ble bedre, og nå sminker jeg 1 øyelokk, ikke 3 folder. 

La legen vurdere, det er verdt det. Lykke til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...