AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Fikk for ca fem-seks måneder siden informasjon om at min halvdel var observert hånd i hånd med en kar. Reagerte selvsagt på dette og begynte å undersøke litt uten å konfrontere partner. For å gjøre en lang historie kort vet jeg nå at hun har holdt på med en kar tidligere og nå denne karen som hun driver å møter nå. Har fått bevisene som jeg trenger for å kunne ta den rette avgjørelsen. Utfordringer er at vi har barn og jeg vil nødig at disse skal lide unødvendig. Planen er å holde ut ca 1 år til og da be henne om å pakke sammen sakene. Heldigvis står hytten, huset og bilene i mitt navn. Jeg har tiden til å bygge økonomiske muskler frem til hun skal ut. Kjenner at det gjør vondt i meg og skulle la henne sitte igjen uten en dritt, men hun fortjener det faktisk når hun driter i ungene og meg. Gang på gang har jeg satt hjemme fordi hun har vært hos «venninner», mens hun da har kost seg utenfor vårt forhold. Jeg har forlengst sluttet å hinte til sex da hun alltid var for trøtt, syk, sulten, glad, trist, nydusjet, naken og ja det hun måtte kunne finne på av unnskyldninger. Aner ikke hvorfor jeg egentlig skriver inn dette, men må få luftet dette ut litt. Eneste jeg har snakket med dette om er hennes far. Han er veldig lei seg og synes det er trist at vi er ferdige. Han sier også at han forstår min reaksjon og at det viktigste oppi dette er barna. Anonymkode: a7b8c...b84 5 11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Forstår ikke sammenhengen mellom overskrift og innlegg. Tiden vil reparere, men ikke når dere fremdeles bor sammen. Dette blir nok et tøft år.. Men så, når du har flyttet fra henne, så vil tiden begynne å gjøre jobben sin. Hvorfor må dere bo sammen 1 år? Det er vel like ille for barna om et år som det er i dag. Det høres jo også ut som du har mer enn nok økonomiske muskler? Anonymkode: 06cb9...39f 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har forlengst sluttet å hinte til sex da hun alltid var for trøtt, syk, sulten, glad, trist, nydusjet, naken og ja det hun måtte kunne finne på av unnskyldninger. Du har ventet altfor lenge. Hvis kjerringa begynner på denne måten er det rødt kort momentant. Men feilen er eldre enn dette også, for hun har trodd at å oppføre seg slik var et alternativ i det hele tatt. Det du opplever nå er "det vanlige" i parforhold når hun mister respekten for ham, som følge fra manglende grensesetting fra hans side. Finner du deg i hva som helst, da forteller du henne at du kan behandles hvordan som helst. Og da ryker også respekten hennes for deg. Anonymkode: c8a46...e45
Ut_på_tur Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Hvordan er det det beste for barna at du etterlater moren deres i økonomisk ruin? Vær den mannen du vil være. Og vær et forbilde for dine barn. Del økonomien rettferdig. Her høres det ut som du har lurt henne i kvinnefella og nå planlegger å utnytte det? Hun oppfører seg drit dårlig, men det gjør jammen meg du og. 16 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Ut_på_tur skrev (5 minutter siden): Hvordan er det det beste for barna at du etterlater moren deres i økonomisk ruin? Vær den mannen du vil være. Og vær et forbilde for dine barn. Del økonomien rettferdig. Her høres det ut som du har lurt henne i kvinnefella og nå planlegger å utnytte det? Hun oppfører seg drit dårlig, men det gjør jammen meg du og. Enig! Og hvorfor vente? Anonymkode: 2fcb7...528 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Ut_på_tur skrev (1 minutt siden): Hun oppfører seg drit dårlig, men det gjør jammen meg du og. Og dette trenger vi mer av i dagens samfunn: Folk trenger å få føle på kroppen at dersom de oppfører seg drit vil folk oppføre seg som drit mot dem tilbake. Samfunnet er "forstått" i stykker, ødelagt av at vi fra barnsben av læres opp til å krølle oss sammen som en ball hvis noen slår oss, istedet for å slå tilbake. Slik oppdrar du bare ofre og overgripere. Byttedyr og rovdyr. Eller TS og kona hans, om du vil Anonymkode: c8a46...e45 4
Fremmed fugl Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Det beste for barna etter et samlivsbrudd er et konstruktivt og konfliktfritt samarbeid mellom foreldrene. Utspekulert bitterhet er ikke et godt utgangspunkt. Sinne, raseri, skuffelse... Helt vanlig når man oppdager utroskap. Men bli ferdig med det. Du skriver at du har bestemt deg for at forholdet ikke skal repereres men at det skal bli samlivsbrudd. Da tar du å gjennomfører. Men pust med magen, og ikke prøv å straffe henne med noe som vil bite deg eller barna i halen. 5
Fremmed fugl Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og dette trenger vi mer av i dagens samfunn: Folk trenger å få føle på kroppen at dersom de oppfører seg drit vil folk oppføre seg som drit mot dem tilbake. Samfunnet er "forstått" i stykker, ødelagt av at vi fra barnsben av læres opp til å krølle oss sammen som en ball hvis noen slår oss, istedet for å slå tilbake. Slik oppdrar du bare ofre og overgripere. Byttedyr og rovdyr. Eller TS og kona hans, om du vil Anonymkode: c8a46...e45 Du blander sammen det å krølle seg sammen på grunn av at man er svak, og det å stå oppreist å vende andre kinnet til av styrke. Det å følelsestyrt begynne å slå rundt seg, er ikke styrke, det er svakhet. 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Du blander sammen det å krølle seg sammen på grunn av at man er svak, og det å stå oppreist å vende andre kinnet til av styrke. Det å følelsestyrt begynne å slå rundt seg, er ikke styrke, det er svakhet. Styrke til å bli tråkket på, ja… nå har jeg lest det også! 😄 Tips: Orwell skrev ikke "1984" som instruksjonsmanual. Anonymkode: c8a46...e45
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Styrke til å bli tråkket på, ja… nå har jeg lest det også! 😄 Tips: Orwell skrev ikke "1984" som instruksjonsmanual. Anonymkode: c8a46...e45 … og forresten: Vet du hva som hadde vært bra for ungene? Å ha en mor som ikke er oppdratt til å tro at adferden hennes ikke får konsekvenser. En mor som er oppdratt med grensesetting. En mor som er oppdratt til å være mor, og ikke hore. Det hadde vært bra for ungene, det! Men noe sier meg at "ungene" først og fremst er det viktigste når vi snakker om hva far skal måtte ofre…? Anonymkode: c8a46...e45 3 1
Fremmed fugl Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Styrke til å bli tråkket på, ja… nå har jeg lest det også! 😄 Tips: Orwell skrev ikke "1984" som instruksjonsmanual. Anonymkode: c8a46...e45 Takk for litteratur referansen, som beskriver kommunistiske diktaturer. Som for eksempel Nord-Korea. Tror du at terrorregimet til diktatoren i Nord-Korea er et tegn på svakhet eller styrke? Helt riktig, det er et tegn hvor svak regimet er. Offer for utraskap blir ofte svake. Om den svakheten viser seg ved at man skal ta hevn eller ved at man kryper etter den utro og ber om at alt skal bli bra, så er det samme svakhet. Hevn er ikke noe mer tegn på styrke. 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 Høres ut som dere fortjener hverandre. Vente et år. Sørge for at hun sitter igjen uten noen ting. Ikke veldig empatisk. Alle vet at Jeppe drikker, men vet noen hvorfor Jeppe drikker? Du virker som en kynisk og kald person, har du vært en god samboer og far, eller har du sørget for deg selv og mast etter sex når samboeren din har vært utslitt etter å ha passet på alle andre? Anonymkode: a2644...df4 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fikk for ca fem-seks måneder siden informasjon om at min halvdel var observert hånd i hånd med en kar. Reagerte selvsagt på dette og begynte å undersøke litt uten å konfrontere partner. For å gjøre en lang historie kort vet jeg nå at hun har holdt på med en kar tidligere og nå denne karen som hun driver å møter nå. Har fått bevisene som jeg trenger for å kunne ta den rette avgjørelsen. Utfordringer er at vi har barn og jeg vil nødig at disse skal lide unødvendig. Planen er å holde ut ca 1 år til og da be henne om å pakke sammen sakene. Heldigvis står hytten, huset og bilene i mitt navn. Jeg har tiden til å bygge økonomiske muskler frem til hun skal ut. Kjenner at det gjør vondt i meg og skulle la henne sitte igjen uten en dritt, men hun fortjener det faktisk når hun driter i ungene og meg. Gang på gang har jeg satt hjemme fordi hun har vært hos «venninner», mens hun da har kost seg utenfor vårt forhold. Jeg har forlengst sluttet å hinte til sex da hun alltid var for trøtt, syk, sulten, glad, trist, nydusjet, naken og ja det hun måtte kunne finne på av unnskyldninger. Aner ikke hvorfor jeg egentlig skriver inn dette, men må få luftet dette ut litt. Eneste jeg har snakket med dette om er hennes far. Han er veldig lei seg og synes det er trist at vi er ferdige. Han sier også at han forstår min reaksjon og at det viktigste oppi dette er barna. Anonymkode: a7b8c...b84 Hun har vel sine rettigheter. Jo, tiden leger alle så, men det tar lengre tid enn det har gått til nå. Anonymkode: 9daf6...a18 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 Har du prøvd å gjøre mer husarbeid og ta din del i det 3. skiftet? Anonymkode: 69145...92e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Skrevet 17. november 2023 Hvorfor eier hun ingenting? Og kunne du som far og samboer gjort noe annerledes? Anonymkode: 9a179...909 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #17 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har du prøvd å gjøre mer husarbeid og ta din del i det 3. skiftet? Anonymkode: 69145...92e ahh, Den igjen. Pick me dance. One of the most common mindf*cks the cheated upon may experience after the discovery of an affair is the expectation that they will try harder to win back the cheater. This expectation either comes from the cheater directly -- "I cheated because you're a lousy [partner, housekeeper, lay]" -- and how are you going to up your game to keep me? Or it comes from the codependency of the betrayed spouse -- "What did I do to make them cheat? And how can I be a better partner to make them stay?" Often both dynamics are at play and feed into each other. The cheater, of course, is quite happy to pin this crap on you. Den virker ikke , har aldri virket. TS fremstår som patetisk og det fungerer som en belønning og forsterker for hennes oppførsel. TS burde eksponere, ta initiativet og dermed frata dama muligheten til å spinne sin historie. Dvs TS må ta kontroll. Nå er den utro som kjører sitt løp etter sin timeplan. TS tilrettelegger ved å gi henne tid og rom, betale regningen og passe barna mens hun knuller rundt og får dopet sitt andre steder. Han bør si det som det er . En kjapp melding til nærmeste familie Det er slutt mellom meg og xx siden hun er utro og er sammen med en annen mann som heter xxx. Dette har foregått i xxx mnd. Dette er jeg ikke villig til å godta. Jeg ønsker dem lykke til. Takk for den tiden jeg fikk være del av deres familie og måten dere tok meg i mot. Støtt xxx i tiden fremover da hun vil ha behov for det. Ikke hat, ingen stygge ord, ingen trusler. Reine fakta og konstateringer. TS kan gå med hevet hode og ryggraden rett. Utro folk HATER å bli eksponert. Bobla sprekker, lyset blir satt på. romantikken forsvinner i utro forhodet, den andre manne får kalde føtter og stikker og den utro kan står naken tilbake i dritten de har skapt selv. En liten tilfredsstillelse ligger det i at OM dama og utropartner blir et par vil det hefte en stank ved forholdet. De får ikke muligheten til å "late" som de ble sammen etter 3 mnd. Anonymkode: 06c90...0f0 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #18 Skrevet 17. november 2023 Enig med flere her. Du fremstår som en dritt som fortjener å bli lurt. Du fokuserer på materielle ting og på å ødelegge henne. Det kom ikke over natta den holdningen der. Så jeg forstår godt hvorfor hun trekker mot en annen mann.. Anonymkode: ef420...cab 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Enig med flere her. Du fremstår som en dritt som fortjener å bli lurt. Du fokuserer på materielle ting og på å ødelegge henne. Det kom ikke over natta den holdningen der. Så jeg forstår godt hvorfor hun trekker mot en annen mann.. Anonymkode: ef420...cab Forkastelig kommentar. Skam deg Anonymkode: ad88d...b4e 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #20 Skrevet 17. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du prøvd å gjøre mer husarbeid og ta din del i det 3. skiftet? Anonymkode: 69145...92e Herregud. Skjerp deg Anonymkode: ad88d...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå