AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #1 Skrevet 17. november 2023 Liker ikke alkoholiserte. Sambo sa før vi flyttet sammen at han ikke drikker, men han bruker å kjøpe Guinness hver helg. Han drikker en boks hver lørdags kveld. Og av og til tar han baileys til kaffen. Ikke det jeg vet. Eller drikker han ikke. Hvordan skal jeg overtale han til å slutte? Anonymkode: 17e37...dea
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #2 Skrevet 17. november 2023 Du lar den stakkars jævelen være i fred. "Ikke rart Jeppe drikker..". Fyren drikker jo ikke. Han er sammen med ei kontrollerende kjerring. Anonymkode: 793ac...2b2 13 6
tussi84 Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Hvis at en voksen person nyter en liten øl en dag i uka, eller bailyes til kaffen inne i mellom, så er det dine over reaksjoner som er problemet. Han har et meget sunt og fornuftig forhold til alkohol. Jeg regner med at du er helt avholds selv, og det er greit det, men du kan ikke forvente at han også skal være avholds. Du skal ikke be han slutte med noe som helst. Det lille han tar går ikke utover deg på noen som helst måte. Tenk om han ba deg om å aldri feks drikke kaffe/brus eller hva du enn drikker inne i mellom? Eller feks at du framover for all framtid ikke kunne spise en mat rett som du elsker? Enten aksepterer du dette, eller så finner du en fyr som er totalt avholds han også. 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du lar den stakkars jævelen være i fred. "Ikke rart Jeppe drikker..". Fyren drikker jo ikke. Han er sammen med ei kontrollerende kjerring. Anonymkode: 793ac...2b2 Det var da voldsomt... Det går an å roe seg ned et par hakk og svare på en sivilisert måte. Jeg drikker ikke alkohol selv, har aldri likt smaken. Og jeg har sett en del av den jævelskapen avhengighet skaper gjennom jobben. Spiller likevel ingen rolle for meg om noen tar en øl til maten av og til, det har null betydning for meg så lenge det ikke er daglig, og at vedkommende får et "må ha"-forhold til det. Anonymkode: 8ea5f...5c1
Maskinfører Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Vanskelig og få folk til å slutte og drekke
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Liker ikke alkoholiserte. Sambo sa før vi flyttet sammen at han ikke drikker, men han bruker å kjøpe Guinness hver helg. Han drikker en boks hver lørdags kveld. Og av og til tar han baileys til kaffen. Ikke det jeg vet. Eller drikker han ikke. Hvordan skal jeg overtale han til å slutte? Anonymkode: 17e37...dea Om han har sagt at han er totalavholds, så lyger han. Har han sagt han ikke er alkoholisert, så snakker han sant. Anonymkode: c7dd3...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Hvorfor vil du ikke at han skal drikke den ene ølen i uken? Samt en og annen baileys? Selv er jeg avholds, har vært det de siste 10 årene ca. Jeg har et anstrengt forhold til alkohol pga egen oppvekst, der jeg og søsken ble utsatt for omfattende omsorgssvikt. Barnet mitt på snart 18 har aldri sett meg drikke. Jeg kan oppleve å bli uvel om jeg ser fulle mennesker, jeg kan bli trigget om jeg blir "utsatt" for fulle folk. Jeg har cptsd pga oppveksten. Så jeg har et anstrengt forhold til alkohol. Mannen er nesten avholds, men det kan skje at han tar seg et glass en kveld, og da blir det bare det ene glasset. Litt fordi han ikke føler behov for mer, men også for å "trygge" meg - at jeg ikke skal bli trigget. Men jeg har absolutt null problemer med at han tar de glassene, og det har aldri ramlet meg inn at jeg skal få han til å slutte med de glassene. For meg kan han bare kose seg, og jeg unner han det om han vil ha de. Han blir aldri påvirket. Men, hadde jeg hatt noe i mot det, så kunne jeg fint sagt/spurt om han kunne droppet dem, og da hadde han gjort det uten å lage noe nummer av det, for han vil at jeg skal ha det bra og ikke trigges i mitt eget hjem. Så hvorfor vil du at din samboer skal slutte med det lille han drikker? Anonymkode: 1301c...e24 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 En boks med Guinness og kanskje en Bailey's er jo ingenting det. Har naboer som drikker seg godt brisen hver fredagen, og de har koner. Konene bryr seg jo litt, men ikke på det stadiet som du gjør for det lille der. Chill woman, la han få kose seg med det lille der. Han blir ikke engang påvirket av det der. Kunne fortsatt ha kjørt bil på det der 🤣 Anonymkode: 1fb9b...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Liker ikke alkoholiserte. Sambo sa før vi flyttet sammen at han ikke drikker, men han bruker å kjøpe Guinness hver helg. Han drikker en boks hver lørdags kveld. Og av og til tar han baileys til kaffen. Ikke det jeg vet. Eller drikker han ikke. Hvordan skal jeg overtale han til å slutte? Anonymkode: 17e37...dea En boks på lørdagskveld?Han trenger da ikke slutte. Anonymkode: b657c...12e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 Hva er problemet? (Bortsett fra at det er flaut å ha en mann som drikker Baileys, det er for gamle damer). Anonymkode: 5abd6...6fd 2 1
Einus Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 Jeg synes du er i overkant kontrollerende med dine tanker. Kjæresten drikker et par glass vin hver dag, dog aldri før 18:00, vi er særboere og jeg tar også et par glass på fredag, jeg reiser hjem lørdag mrgn og kommer tilbake på kvelden og da kan det gå noen glass vin til middag og utover kvelden. Søndag er jeg som regel forsiktig. Jeg skal kjøre mandag mrgn. Jeg synes ikke jeg har et anstrengt forhold til alkohol av den grunn. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 Don't feed the troll.. Anonymkode: 5311a...b79 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Liker ikke alkoholiserte. Sambo sa før vi flyttet sammen at han ikke drikker, men han bruker å kjøpe Guinness hver helg. Han drikker en boks hver lørdags kveld. Og av og til tar han baileys til kaffen. Ikke det jeg vet. Eller drikker han ikke. Hvordan skal jeg overtale han til å slutte? Anonymkode: 17e37...dea Det der er veldig lite, kan hende han mente at han ikke fester. Hadde ikke reagert stort på det der. Anonymkode: 594b4...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå