Flintis Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg har liten anledning til å være syk og har derfor tatt influensavaksine. Ble syk i en måned tross koronavaksine og ønsker derfor å oppdatere denne,men blir nektet da jeg ikke er en risikogruppe eller gammel nok. Hvorfor er det sånn?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Tror dette varierer fra hvem du prater meg og hvilken kommune du tilhører. Anonymkode: 12a49...984 2
Flintis Skrevet 16. november 2023 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror dette varierer fra hvem du prater meg og hvilken kommune du tilhører. Anonymkode: 12a49...984 Er det anderledes i din kommune?
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Flintis skrev (14 minutter siden): Jeg har liten anledning til å være syk og har derfor tatt influensavaksine. Ble syk i en måned tross koronavaksine og ønsker derfor å oppdatere denne,men blir nektet da jeg ikke er en risikogruppe eller gammel nok. Hvorfor er det sånn? Jeg tror det har med tilgjengelighet å gjøre. Jeg vet det er mange i Sverige som ønsker å vaksinere barna sine, og der argumenterer de med at det ikke anbefales siden det ikke er produsert nok vaksiner ennå og barn ikke er i risikogruppe. Du har ellers fått den beskjeden som FHI oppgir som anbefaling.
Flintis Skrevet 17. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2023 (endret) Vikarsykepleier skrev (22 minutter siden): Jeg tror det har med tilgjengelighet å gjøre. Jeg vet det er mange i Sverige som ønsker å vaksinere barna sine, og der argumenterer de med at det ikke anbefales siden det ikke er produsert nok vaksiner ennå og barn ikke er i risikogruppe. Du har ellers fått den beskjeden som FHI oppgir som anbefaling. Nå anbefaler de at andre kan få vaksine også, vet ikke om linken fungerer da, men det er på den siden du linker til. https://www.fhi.no/va/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/koronavaksine/?term=#koronavaksine Endret 17. november 2023 av Flintis
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Flintis skrev (37 minutter siden): Er det anderledes i din kommune? Ja, her får alle som vil. Har en venninne uten noe underliggende som fikk nei i nabokommunen som hun bor i. Anonymkode: 12a49...984
Flintis Skrevet 17. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, her får alle som vil. Har en venninne uten noe underliggende som fikk nei i nabokommunen som hun bor i. Anonymkode: 12a49...984 Kan du sende meg navnet på kommunen på privat melding er du snill?
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 Flintis skrev (På 17.11.2023 den 2.28): Kan du sende meg navnet på kommunen på privat melding er du snill? Fikk du ordnet det, løste det seg for deg? Jeg er en nysgjerrig helsearbeider, om det fins omveier rundt dette når folk spør meg.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Flintis skrev (På 17.11.2023 den 0.42): Jeg har liten anledning til å være syk og har derfor tatt influensavaksine. Ble syk i en måned tross koronavaksine og ønsker derfor å oppdatere denne,men blir nektet da jeg ikke er en risikogruppe eller gammel nok. Hvorfor er det sånn? Her i kommunen må coronavaksine tas ved å bestille tid via kommunen eller apotek. Ikke legekontoret/fastelege. Anonymkode: 87d84...10d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 Du får koronavaksine overalt i Norge altså. Men hvis du ikke tilhører risikogruppe må du betale for den. Akkurat som med influensavaksine Anonymkode: 05a11...a84 1
Delia Peabody Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Her betalte gubben og jeg begge for influensavaksina, men ingenting for covid. Han er i risikogruppa og jeg følger med på lasset.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 I min kommune får man ikke koronavaksine hvis man ikke er i risikogruppen. Selv om man ønsker å betale for den. Jeg kjenner flere som har fått den samme beskjeden, så det er ikke noen misforståelse. Men influensavaksinen er tilgjengelig mot betaling. Hvorfor er det sånn forskjell fra sted til sted? Anonymkode: eb20f...2b8
Delia Peabody Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I min kommune får man ikke koronavaksine hvis man ikke er i risikogruppen. Selv om man ønsker å betale for den. Jeg kjenner flere som har fått den samme beskjeden, så det er ikke noen misforståelse. Men influensavaksinen er tilgjengelig mot betaling. Hvorfor er det sånn forskjell fra sted til sted? Anonymkode: eb20f...2b8 Gubben var nær å stryke med av RS for noen år sida. Etter det fikk han beskjed om å ta alt av vaksiner og det var absolutt anbefalt at jeg gjorde det samme. Så…. Jeg bare takker, bukker og tar i mot det de gir meg.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 Flintis skrev (På 17.11.2023 den 0.42): Jeg har liten anledning til å være syk og har derfor tatt influensavaksine. Ble syk i en måned tross koronavaksine og ønsker derfor å oppdatere denne,men blir nektet da jeg ikke er en risikogruppe eller gammel nok. Hvorfor er det sånn? Har folk ennå ikke fått med seg dette etter å så lang tid med covid? Anonymkode: 674c5...8c2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #15 Skrevet 20. november 2023 Jeg tok covid-vaksine uten å være registrert som utsatt for litt siden. Men jeg bestilte time litt før det ble masse i media om at folk måtte vaksinere seg. Vet ikke om det er åpent for at alle tar i min kommune nå. Anonymkode: 5211e...15c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #16 Skrevet 20. november 2023 Først skulle alle ta vaksinen, koste hva det koste vil. Nå blir enkelte nektet? Hva skjer? Anonymkode: 2978a...2b9 1
MyMichelle Skrevet 20. november 2023 #17 Skrevet 20. november 2023 Der jeg bor sjekker de ikke om personen er i risikogruppe eller ikke. De på Helsestasjonen spør selvsagt, men man kan svare hva som helst.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Skrevet 20. november 2023 Hvorfor vil du ta koronavaksinen når den ikke hjelper mot verken smitte eller sykdomsforløp? Jeg spør ikke for å skape debatt, jeg lurer oppriktig på hvorfor noen frivillig vil injisere seg med et produkt med så mange bivirkninger, og til ingen nytte. 🤷♀️ Anonymkode: ecb04...b18 2
Flintis Skrevet 20. november 2023 Forfatter #19 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har folk ennå ikke fått med seg dette etter å så lang tid med covid? Anonymkode: 674c5...8c2 Har ikke fått med meg at jeg ikke får vaksine bare at jeg måtte vente på tur, men nå blir det ikke min tur og da er jeg vel å regne som uvaksinert etter 6 måneder?
Flintis Skrevet 20. november 2023 Forfatter #20 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor vil du ta koronavaksinen når den ikke hjelper mot verken smitte eller sykdomsforløp? Jeg spør ikke for å skape debatt, jeg lurer oppriktig på hvorfor noen frivillig vil injisere seg med et produkt med så mange bivirkninger, og til ingen nytte. 🤷♀️ Anonymkode: ecb04...b18 Jeg tror jo den virker på sykdomsforløp. På meg har det vært litt trøtt den kvelden vaksinen ble tatt som har vært bivirkningen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå