Gå til innhold

Hvorfor dunker babyen min hodet mot gulvet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n er 10 mnd og gjør det konstant. H*n dunker hodet i gulvet, sengen, bordet, you name it… blir helt paff. Er dette vanlig baby oppførsel?

Anonymkode: ac557...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frustrasjon? 

• Liker 1
Skrevet

Adhd.

Anonymkode: f5e03...ff3

Skrevet

:o Spør på helsestasjonen. Høres ikke bra ut. Har kun opplevd 1 barn gjøre det. Fikk påvist ADHD etterhvert. Ingen av de 4 andre uten ADHD gjorde det.

Anonymkode: 92cd8...966

• Liker 1
Skrevet

Min gjorde også det når han var liten. Pluss at han slo seg selv i hodet og ansiktet hvis han ble frustrert eller stressa. Det viste seg å være adhd. Men igjen, unger gjør mye rart som ikke nødvendigvis betyr at det er noe galt 😊

Anonymkode: 27cf2...e10

• Liker 1
Skrevet

Autisme.

Anonymkode: cfe73...4d5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vår baby (12mnd) har et par måneder dunket hodet bakover i stolryggen. Dette skjer når han virker lei/irritert. Han er ikke ofte lei eller irritert, så det er nok ikke noe å være bekymret over. Jeg tror egentlig ikke helt han vet hva han gjør. Sannsynligvis slenger han hodet bakover for å vise med hele seg at han er frustrert, også dunker han seg da han ikke skjønner at han kan treffe stolryggen. 

Anonymkode: 86ec9...a3a

• Liker 1
Skrevet

Trenger absolutt ikke være verken ADHD eller autisme. Herlighet. 🙄

Anonymkode: d8341...9f0

• Liker 5
Skrevet

Annen hver barn på kg har adhd eller autisme

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Smith-Magenis’ syndrom, Lesch- Nyhan syndrom, autisme, adhd eller frustrasjon (normalt). 

Anonymkode: eb654...db1

Skrevet
Akryl skrev (3 timer siden):

Gleden ved å få barn når man har gamle egg.

Anonymkode: 1acca...7a0

• Nyttig 2
Skrevet

Nå overdrev jeg kanskje når jeg skrev «konstant», men i hvert fall 1-2 ganger dagen. Han gjør det også forsiktig, så han skader seg ikke.

Men da skal jeg lese meg opp på ADHD. Han har ingen andre tegn til autisme enda, så da prøver jeg ikke å tenke så mye på det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gleden ved å få barn når man har gamle egg.

Anonymkode: 1acca...7a0

Mener du virkelig at man får adhdh/autisme barn pga man har gamle egg?🤣🤣 waw!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

:o Spør på helsestasjonen. Høres ikke bra ut. Har kun opplevd 1 barn gjøre det. Fikk påvist ADHD etterhvert. Ingen av de 4 andre uten ADHD gjorde det.

Anonymkode: 92cd8...966

Spurte, hun mente at han kanskje kunne kjede seg. 😕

Skrevet

Barnet til min eks svigerinne gjorde dette når han var sint fordi han ikke fikk viljen sin. 

Anonymkode: 30ea2...1dc

Skrevet
Akryl skrev (7 timer siden):

Er det et problem? Tror det bare er å innse att det finns mange fler med adhd og autisme som må få sin plass i samfunnet.

Anonymkode: 17973...a91

• Nyttig 1
Skrevet

Min datter gjorde de i samme alder. Hun har ikke adhd. Er nå 15 år, så burde ha visst de til nå. Husker helsesøsteren mente de kunne være frustrasjon

• Liker 1
Skrevet

Morsomt å se slike innlegg og sammenligne det med innlegg med amme innhold tidligere på KG. Helt klart at dagens unge familier vet svært lite om barn. Haha. Stakkars generasjon som blir automatisk sett på som autist/adhd-barn med engang de gjør noe som er uvanlig(vanlig)i deres verden.

Bare å søke opp. Ingen eller få kommer med diagnose-kommentarer.

Skrevet

Slapp helt av mine har gjort dette. Det har gått over av seg selv og ingen av dem har ADHD, autisme eller annet. De er ganske store nå. 

Anonymkode: 983fd...816

Skrevet

Det kan være men det må ikke være diagnose! 

Min sønn hadde sånn rart greie der han dunket hode gjentatte ganger i veggen hvis han ble sint og sur. Av små ting også, var f.eks bare sliten etter barnehagen. Jeg ble superskremt hva er det for noe, akkurat rundt ett år gammel. Han er nå 9 år gammel og er helt frisk uten noe diagnose, absolutt ingen tegn til adhd eller autisme.

Anonymkode: 1c5b5...1f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...