Gå til innhold

Liker vi oss alle best hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker egentlig folk sosiale arrangementer? Snakker ikke om å ta et glass vin hjemme hos ei venninne, men andre ting slik som julebord, konferanser, ut og møte mennesker. Eller bare større samlinger med fjern familie etc...

Om det ikke hadde fått konsekvenser - hadde du hellet blitt hjemme?

Anonymkode: 74d31...267

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er dritkjedelig å være hjemme. Hjemme er bare et sted å sove og å oppbevare eiendelene mine. Ting skjer ute blant folk. 

Anonymkode: 244f3...7c5

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg foretrekker å være hjemme. Koronatiden var gull for meg, da kunne jeg være hjemme uten å kjenne på press eller dårlig samvittighet.

Anonymkode: 0289f...62c

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsker å være hjemme, kunne fint ha vært her hele tiden om jeg hadde mulighet 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsker hjemmet mitt. Har alle jeg elsker der ❤️

Anonymkode: 79a7d...c8b

Skrevet

Borte bra, hjemme best 🥰

Skrevet

Foretrekker å være hjemme. Heldigvis trives jeg svært godt i mitt eget selskap, eventuelt et husholdningsselskap med to, og liker meg veldig godt hjemme i mine egne omgivelser. Her trives jeg, finner på ting jeg vil gjøre og finner mening med livet. 

Når jeg er på sosiale sammenkomster så savner jeg å være hjemme, og ser tidlig på klokka om når tid jeg kan få dra hjem igjen. 

Mulig jeg er i kategorien en dritkjedelig type, men jeg føler meg priviligert som har det så godt hjemme, slik at jeg slipper å finne på nye ting og gjøre alt med alle bare for å unngå å være hjemme. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har variert mye gjennom livet mitt i alle fall. Bodde i omsorgssvikt som barn og tenåring, så jeg var hjemme så lite som overhodet mulig. Ble nok oppfattet som veldig sosial fordi jeg alltid var ute/på besøk. Da jeg flyttet på hybel så ble jeg ekstremt hjemmekjær fordi det for første gang var godt å være hjemme.

Da jeg jobbet i helse med turnus, så hadde jeg ikke overskudd til noe som helst, og i hvertfall ikke å være sosial.

Nå har jeg en kontorjobb og har så vannvittig mye mer overskudd at jeg har pusset opp hele leiligheten i tillegg til å nesten mase hull i huet på vennene mine om å finne på ting :fnise:  Så nå er sånt bare gøy:) Skjønt, det er godt å være hjemme med mannen også🥰

Anonymkode: 61f61...fed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Foretrekker å være hjemme. Heldigvis trives jeg svært godt i mitt eget selskap, eventuelt et husholdningsselskap med to, og liker meg veldig godt hjemme i mine egne omgivelser. Her trives jeg, finner på ting jeg vil gjøre og finner mening med livet. 

Når jeg er på sosiale sammenkomster så savner jeg å være hjemme, og ser tidlig på klokka om når tid jeg kan få dra hjem igjen. 

Mulig jeg er i kategorien en dritkjedelig type, men jeg føler meg priviligert som har det så godt hjemme, slik at jeg slipper å finne på nye ting og gjøre alt med alle bare for å unngå å være hjemme. 

Jeg synes det virket som flesteparten egentlig ikke ønsker å dra ut... kanskje det er dørstokkmila, jeg vet ikke. Men med så mange som egentlig helst bare ville blitt hjemme skjønner jeg ikke hvorfor vi på død og liv må stelle i stand så mange stressende festligheter😂

• Nyttig 1
Skrevet

Elsker å være hjemme 🥰 Gøy å være sosial ute også, i blant, men hjemme ER definitivt best for min del.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det virket som flesteparten egentlig ikke ønsker å dra ut... kanskje det er dørstokkmila, jeg vet ikke. Men med så mange som egentlig helst bare ville blitt hjemme skjønner jeg ikke hvorfor vi på død og liv må stelle i stand så mange stressende festligheter😂

Vi lever i en stressfull og krevende hverdag, der folk flest setter pris på ro, behag og konformitet når man har muligheten til å velge det. Har inntrykk av at folk har det generelt bra hjemme og klarer å underholde seg selv nok der til å la være å gå ut for å søke spenning. Mulig det er teknologiens inntog som gjør det. Hadde vi levd for 100 år siden uten TV, internett, mobil, nettbrett osv, så kan det hende de samme folka hadde søkt seg ut etter andre for å få noe ut av fritiden. 

Det er greit å ha stressende festligheter hvis det er frivillig og noen bare ellers gidder å komme. :) Men innimellom kan det være i overkant, for folk flest tenker nok at det enkle er det beste: å la være ;) 

• Liker 2
Skrevet
Bombasi skrev (3 minutter siden):

Vi lever i en stressfull og krevende hverdag, der folk flest setter pris på ro, behag og konformitet når man har muligheten til å velge det. Har inntrykk av at folk har det generelt bra hjemme og klarer å underholde seg selv nok der til å la være å gå ut for å søke spenning. Mulig det er teknologiens inntog som gjør det. Hadde vi levd for 100 år siden uten TV, internett, mobil, nettbrett osv, så kan det hende de samme folka hadde søkt seg ut etter andre for å få noe ut av fritiden. 

Det er greit å ha stressende festligheter hvis det er frivillig og noen bare ellers gidder å komme. :) Men innimellom kan det være i overkant, for folk flest tenker nok at det enkle er det beste: å la være ;) 

Der sier du noe lurt... Det hadde nok blitt kjedelig å bare være hjemme uten TV eller internett😅

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker egentlig folk sosiale arrangementer? Snakker ikke om å ta et glass vin hjemme hos ei venninne, men andre ting slik som julebord, konferanser, ut og møte mennesker. Eller bare større samlinger med fjern familie etc...

Om det ikke hadde fått konsekvenser - hadde du hellet blitt hjemme?

Foretrekker store fester og orgier

Anonymkode: d37b7...7eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der sier du noe lurt... Det hadde nok blitt kjedelig å bare være hjemme uten TV eller internett😅

Ja fytti. Ingen KG, nettaviser, Facebook, mail osv. Bare meg, et par stearinlys og veggene i stua. Dèt hadde nok fått meg også opp av sofaen og ut nær hver dag ;) 

• Liker 1
Skrevet

Trives best hjemme ja :D 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er definitivt dørstokkmila som er min største utfordring. Og jeg koser meg litt for godt i eget selskap. Men jeg har det alltid veldig hyggelig om jeg treffer folk allikevel, og det gir også en liten energiboost, så lenge det ikke blir for mye. Jeg er IKKE glad i å være booket med sosiale ting flere helger på rad, så jeg har noen tøffe uker nå fremover mot jul 🥴 Aller best liker jeg å få besøk av få, nære venner sånn ca én gang i måneden. Da er behovet dekket. Men jeg kan, til tross for det, ha det gøy på både julebord og sommerfest med jobben. Men det hadde sannsynligvis vært et mareritt om jeg ikke hadde hatt kolleger jeg synes er hyggelige å henge med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde fint greid det også, jeg 😂 Er altfor kreativt anlagt til å kjede meg litt engang

Skrevet

Koselig hjemme, men blir sinnsyk om det hadde vært alt jeg kunne ta meg til.

Anonymkode: c0b32...a1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir syk av å være «supersosial». Det tapper meg fullstendig for krefter. Drar jeg det langt nok begynner kaklingen til folk å bli sånne ekle suselyder i hodet og alt høres ut som bare et virvar, da vet jeg det er kroppen min som trenger pause. Jeg får fysiske reaksjoner på det. En kollega er helt motsatt, hun er på noe non stop. Sier ja til alt, snakker alltid og har evig energi. Folk er forskjellige. 
Jeg blir ofte drittlei av folk. Alle utenom sønnen min og katta mi. Være hjemme med de to er det beste i verden. Dropper julebord i år. Ser folka på jobb mer enn nok og jeg jobber for å tjene penger. Føler ingen plikt til å delta på noe de ikke betaler meg for. Kjip som faen, men sånn er jeg. Har gode sosiale ferdigheter, folk liker meg, samtalene går lett, men tross det er jeg en usosial person. Av fri vilje. Og jeg elsker det og i 30 årene klarte jeg endelig å erkjenne det og slutte å føle på komplekser. Jeg er bare usosial, jeg er skapt sånn. Ikke min skyld. Det er faktisk ikke et valg, det er bare følelsene inni deg. Har prøvd å presse meg, kroppen går i motstand. Det tapper meg. 

Anonymkode: d9a65...8b0

• Nyttig 1
Skrevet

Hjemme. Leiligheten er innredet som en 100% mancave😍

Anonymkode: eeb6e...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...