AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg aner ikke hvor jeg skal bo. Hvordan finner jeg ut av det? Har ikke noe tilhørighet noen steder. Anonymkode: fdf27...33e 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Mistrives du med å bo der du bor nå? Hvis ikke er det vel ikke noen grunn til å flytte, da kan du jo bo der du er. Anonymkode: dcf66...061 1
Liveterspennende Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg aner ikke hvor jeg skal bo. Hvordan finner jeg ut av det? Har ikke noe tilhørighet noen steder. Anonymkode: fdf27...33e Hei TS Da er du egentlig heldig og kan plukke på øverste hylle. Normalt er man knyttet til en plass pga familie, venner, arbeid, familiehytten eller andre ting. Hadde jeg kunne flyttet i dag ville jeg tenkt meg nøye om og garantert flyttet på meg. Se på det som en kjempemulighet til å få det perfekt 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Ts. Jeg mistrives der jeg bor nå og vil flytte men jeg vet ikke hvor jeg skal flytte? Jeg er så rotløs. Anonymkode: fdf27...33e 1
Blueberrymuffin Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts. Jeg mistrives der jeg bor nå og vil flytte men jeg vet ikke hvor jeg skal flytte? Jeg er så rotløs. Anonymkode: fdf27...33e Det er ikke en lett problemstilling 🤔 Jeg ville kanskje startet med, har du noen bekjente som bor andre steder? F.eks. venner, familie, slekt, tidligere bekjente? Hvis svaret er ja på det, ville jeg kanskje startet med å sjekke ut og vurdere de stedene. Hvis svaret derimot er nei, så kan du velge hvor som helst. Da er det jo noen spørsmål som er viktige å ta stilling til. - Ønsker du å bo i Norge eller utenlands? - Hvordan vær og klima foretrekker du, varme strøk, kalde strøk, midt-i-mellom. - Storby, tettstrøk eller ute på landet? - Har du noen steder du alltid har drømt om å besøke, f.eks. kultur, kjente landemerker, byer? Da kan man jo reise for et år, og se hva det blir til på sikt. Men ja, det er nok lurt å lage en liste, med hva du liker og hva du ikke liker. Også se på hva som veier mest opp, om det er noe som drar deg mer i en retning. Men ja, tøft spørsmål, er jo så mange forskjellige steder man kan bo 😊 Endret 16. november 2023 av Blueberrymuffin
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Man vet jo ikke det. Du må prøve, for å finne ut hva som er viktig for deg. Jeg kan bare fortelle om meg selv. Jeg bodde ved kysten i Nord-Norge i mine ungdomsår. Det er flotteste utsikt fra hvert vindu, veldig fine vintere - snø, men ikke for kaldt. Folk er åpne, folkelige, ujåletete. Jeg følte at jeg var på bølgelengde (jeg er selv fra Nord, det spiller sikkert litt). Der jeg bodde, kunne jeg også GÅ til slalåmbakke, det økte mitt livskvalitet betraktelig. Men, jeg klarte ikke å tåle sommer.. det er stabilt maks +16 og vind. Sommeren gjorde at jeg ikke så det for meg å bo der livet ut. Jeg flyttet til sørlandet. Flotteste sommere. 😭 Men det viste seg å være det. Jeg likte ikke folk.. de er mye mer lukket, de har sine venner og trenger ikke innflyttere, de liker ikke innflyttere, det de liker derimot er Jesus, litt for mye. Og.. vinteren er så trist. Det er regn, regn, og det er absolutt ingen verdens ting å gjøre. Kjæresten min endte opp i Trondheim og vi vurderte Trondheim som boplass. Endte opp med at han valgte det men ikke jeg 🙈 Trondheim er jo så fin by, det er liv, det er røre, det er flott og aktiv studentmiljø.. det er også ALLTID regn. Sommer, vinter, uansett. Det er flere regndager i Trondheim enn det er i Bergen, og jeg føler det sier litt. Trondheim var ikke noe for meg. Jeg flyttet til Oslo. Viste seg at klimaet passet meg best her, kalde vintere med snø, skibakker tilgjengelig, men varme sommere. Men det viste også seg at jeg ikke vil og ikke trenger å bo i en storby, det gjør meg bare stresset. Så jeg har flyttet en time ut av Oslo og nå er jeg fornøyd. 🤣 Det ble for langt. Men altså, anbefaler å prøve. Man vet jo ikke hva man trenger før man opplever det, man vet ikke hvilket inntrykk man får av stedet før man selv prøver. Det som andre opplever, er ikke nødvendigvis det du kommer til å oppleve, folk er jo så forskjellige. Min to bestevenninner fra studietiden endte jo opp hun ene i Bodø og hun andre i Kristiansand 😅 Altså plassene som jeg selv opplevde men der jeg fant ikke ro. 🫤 Anonymkode: d91ce...588 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Ts. Jeg mistrives der jeg bor nå og vil flytte men jeg vet ikke hvor jeg skal flytte? Jeg er så rotløs. Anonymkode: fdf27...33e Jeg er også rotløs, og har dermed flyttet mye. Det jeg kan si til deg, er at du tar med deg selv hvor enn du drar. Uro du har der du bor nå, kan du fint oppleve andre steder. Gresset er ikke nødvendigvis grønnere andre steder. Har du flyttet mye allerede? Hva er det som gjør at du ikke trives der du er? Har du opplevd traumer/vansker som gjør deg urolig? Anonymkode: 08f84...d06
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Bo på et lite sted: Lite anonym, alle kjenner alle. Et mareritt for min del. Bo i en større by: Kan være en i mengden, slipper å møte naboen overalt. Derfor ble Oslo eller rett utenfor mitt valg, kort vei til flyplass også. Anonymkode: 8ad64...2d7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #9 Skrevet 20. november 2023 Har det på samme måte. Kommer fra ei lita bygd og lengter av og til tilbake pga barndommens nostalgi, men bygdedyret er stort og jobbmulighetene små... Bodde 10 år i Oslo men har ikke råd til å bo der. Nå har vi bodd 10 år utenfor Oslo, men jeg klarer ikke helt å falle til ro. Savner sjø og flott natur. Når barna flytter ut så flytter vi garantert videre... Anonymkode: e2e3c...776
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Skrevet 21. november 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er faktisk bare tull, og kan enkelt motbevises om du ser på statistikk på yr. Anonymkode: d676a...549 Mulig det ikke regner mer enn Bergen, men har selv bodd der og ble deprimert av klimaet. Anonymkode: 08f84...d06
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #11 Skrevet 21. november 2023 Hva er viktig for deg? Natur? By? Konserter? Fred og ro? Har du en hobby som er lettere noen steder enn andre? Hva slags klima liker du best? Anonymkode: df15d...ab5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #12 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er viktig for deg? Natur? By? Konserter? Fred og ro? Har du en hobby som er lettere noen steder enn andre? Hva slags klima liker du best? Anonymkode: df15d...ab5 Varmest mulig og ikke snø. Liker å gå tur i skogen. Gjerne shopping. Anonymkode: fdf27...33e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #13 Skrevet 21. november 2023 Og at det ikke er så dyrt så Oslo og Bærum ol. utgår helt. Anonymkode: fdf27...33e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå