AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg flyttet til leilighet i blokk i Oslo i sommer, så det er min første vinter her. Jeg har enda ikke satt på varmeovnen. Det er varmt nok uten. Jeg har naboer på alle kanter, samt at bygget er fra 2009, så det er ok isolert tydeligvis. Hva med dere andre i blokk, har dere satt på varmen? Så ikke for meg at det skulle være så varmt i leiligheten på vinteren også. Anonymkode: 1a3e2...1d5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #2 Skrevet 17. november 2023 Jeg flyttet nettopp fra en blokkleilighet til en annen. I den gamle luftet vi fortsatt ut på vinteren fordi det var varmt. Hadde aldri på ovn. Der hadde vi flere leiligheter på alle kanter i tillegg til vinterhage som jeg ihvertfall innbiller meg at hjalp litt. I ny leilighet har jeg nå hatt på varmeovn innimelllom. Her har jeg leiligheter over og på siden, men ikke under. I tillegg vanlig balkong og ikke vinterhage. Anonymkode: 37fd0...d0e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Jeg har topp og endeleilighet, så jeg har for lengst satt på ovnen i stua. Anonymkode: a7208...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 I fjor brukte vi nesten ikke varmeovn men nå har den stått på fast siden slutten av oktober. Naboen på siden har flytta og det kan virke som om hun varma opp hele blokka alene😂 Anonymkode: 39fcb...283 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Samme her, kun en yttervegg! Så slipper å fyre, aldri fyrt noen vintere. Kler heller på meg litt ekstra som stilongs inne og ullsokker, sparer endel penger på dette de kaldeste mnd. Er nede på 18 de kaldeste dagene, tåler den tempen inne Anonymkode: 9d9b5...258
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Ja, her har ovnene stått på siden varmeanlegget i blokka ble kjørt i gang for litt over en måned siden, tror jeg! Vi bor i 1. etasje med naboer på begge sider (og over, såklart), men under oss er det bare en tom kjeller og det blir veldig gulvkaldt. Vi bor i lavblokk fra 60-tallet. Anonymkode: 7f771...2b9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Ja, bevares. Luftventilene slipper ut varme og tar inn kulden så det går ikke uten. Kan ikke lukke de heller for da blir det jo dårlig inneklima. Bah! Anonymkode: 1b34f...0f3
Kittykat Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Vi har allerede hatt på varmeovnen i stuen i ca 1 måned nå. Men så er ikke vår leilighet såpass varm om vinteren at man ikke trenger å ta på ovn heller da. Vi bor i toppetasjen i en lavblokk og har en nabo rett under oss og ved siden av oss.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 Jepp, her er radiatorene på i alle rom bortsett fra soverommet mitt 🙂 Anonymkode: ae131...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå