Gå til innhold

Maine Coon, er det verdens koseligste katterase?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt glad i katter altså men jeg er så fryktelig glad i min Maine Coon ❤️ Hun er så fin og er nesten som en hund, nesten alltid ved min side. Hun elsker å ligge i fanget og se på tv og er generelt bare koselig selskap! Hun er glad i å være ute på sommeren men er helst inne nå når det er kaldt. Et nydelig dyr, for de som vurderer en sånn kan jeg bare anbefale det på det varmeste! 

(jeg har en til som er en vanlig huskatt og er så klart like glad i han! Men han er mer vill og gira på å være ute. Min Maine Coon er en skikkelig kosegris)

Anonymkode: a9a91...882

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok veldig individuelt. 
Vi har også en Maine Coon og en huskatt og ingen av de er spesielt kosete, men huskatten noe mer en MC'en. MC'en er for øvrig mye mer "skravlete", rotete og masete i alt den gjør (kaster mat utover gulvet, søler MASSE med vann, går rundt og prater hele tiden, dytter alt mulig ned fra bord og hyller, sparker kattesanda ut av doen osv osv....)
De to har for øvrig totalt forskjellig personlighet og væremåte, noe som for meg er et bevis på at katter er like individuelle og med sin egen personlighet som alle andre dyr  😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragdoll er teknisk sett en mer kosete rase generelt sett. Men maine coon er å anse som en kosete rase også. Det finnes alltid individer i alle raser og katter. Jeg hadde en huskatt som var blanding med maine coon og huskatt, han var ekstremt kosete. Han var frivillig innekatt og nektet plent å gå ut. Måtte være rundt noen 24/7. 

Anonymkode: f809a...717

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en huskatt, men jeg tror det er mye maine coon i han. Han er mer som en hund og blir overlykkelig når jeg kommer hjem. Ligger alltid ved min side. Og han har en veldig fin, sølvgrå pels. Han elsker vann. 

Anonymkode: 78d24...f2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har hatt 2-3 av de tidligere og har en ny en nå. Den ene fikk nyresvikt, fordi oppdretteren er en ku og ikke testa dyra sine før hun avlet på de. Men de andre har vært friske og levd lenge.

Personlighetsmessig... er de blant de særeste jeg har møtt. Altså.. husky-sær, med lyd dertil. Faren min var spesielt glad i den ene som han lærte mange forskjellige triks til. Tils tross for de forskjellige triksa hun kunne ble hun likevel sett på som "Pen, men dum". For hun gjorde så himla mye rart i tillegg.

Også all den pelsen. De måtte fjerne det lagte vegg-i-vegg teppe og legge parkett. Det ble for vanskelig å holde tritt med det.

Men kosete? Nja... til tider?

Anonymkode: f0655...896

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stk.. ingen av dem er spesielt kosete, men den ene noe mer enn den andre. Men supersosiale er de begge to. Som hunder venter de utenfor døren når jeg er på do, kommer løpende når de hører bilen utenfor, sitter og mjauer innenfor utgangsdøren til vi kommer oss, er alltid i samme etasje som vi er og flyr i beina på oss hvor enn vi går til tider.

Anonymkode: cc36f...bff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har maine coon og flere huskatter. 

Main coon’en er veldig opptatt av oss. Følger etter og er alltid i nærheten. Venter på oss ved inngangsdøra. Snakker hele tida. 

Ikke veldig kosete med oss menneskene. Men gir oss en runde nå og da. Den ene bikkja er favoritten hans. Den får kos mange ganger hver dag 😂

Anonymkode: a62e8...bb6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min nydelige, hun er også venner med rådyra her ❤️ 

IMG_20230703_103320_463.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her er min nydelige, hun er også venner med rådyra her ❤️ 

IMG_20230703_103320_463.jpg

Det var en fin pus! Og den er litt sjelden, visste du det? Når det gjelder røde katter, er 97% hannkatter. Kun 3% er hunnkatter.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MCO, og syns hun er helt utrolig sær i forhold til huskatter jeg er vokst opp med. Blir ikke oppdrettskatt igjen for å si det sånn, spørs om jeg noen gang kommer til å skaffe meg katt igjen etter dette faktisk 😅

Anonymkode: 34e74...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er fantastiske 🥰 Skal hente en skilpaddefarget jente i januar.

Anonymkode: 2be53...745

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en MCO, og syns hun er helt utrolig sær i forhold til huskatter jeg er vokst opp med. Blir ikke oppdrettskatt igjen for å si det sånn, spørs om jeg noen gang kommer til å skaffe meg katt igjen etter dette faktisk 😅

Hvorfor? Hva gjør hun? 😺

Anonymkode: 929a7...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (10 timer siden):

Det var en fin pus! Og den er litt sjelden, visste du det? Når det gjelder røde katter, er 97% hannkatter. Kun 3% er hunnkatter.

Takk! Hun er veldig flott ja, og veldig hyggelig selskap. Er jeg syk, så legger hun seg oppå meg og holder meg i hånda md poten sin ❤️ Veldig glad i pelsdotten selv om hun søler MYE med vann og er veldig nysgjerrig på alt jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Huff da, hva er det den gjør da? MC er ganske rare men er helt nydelige syns jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...