AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg har reist mye, også vært i Mexico, Costa Rica og Marokko i tillegg til en haug av land i Europa. Men er redd for å bli syk i Bali. Jeg har hatt mild turistdiaré i Marokko, men ikke noe ille. Blir helt skrekkslagen av å tenke at jeg kan måtte spy i en uke pga Bali belly. (Har litt emetofobia). Er det normalt så ille, eller bare litt turistdiaré som ikke slår deg helt ut? Anonymkode: 49860...000
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Aldri hørt om Bali Belly, bare om Delhi Belly (India). Ikke vært plaga på Bali hvertfall, men var der ikke lenge, var mange andre steder i Indonesia da. Ble aldri syk der. Har vært skikkelig matforgifta i Thailand, det kan jo skje hvor som helst. Da ble jeg matforgiftet på en italiensk restaurant av alle ting. Har også vært matforgiftet i Peru (Machu Picchu 😭). Sørg for at alt du spiser er gjennomstekt, eller har skall du skreller av før du spiser. Ikke spis rå salat osv. Blir du først matforgiftet er det umulig å forutsi om du får mild diaré eller helt slått ut. Anonymkode: de585...593 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Jeg har vært på Bali, og ikke hørt om Bali belly eller opplevd å bli sjuk der. Tror faktisk likevel det var det værste stedet å være backpacker jeg har vært noen gang. Som unge kvinner ble vi trakkasert på gata på lyse dagen. Hele tida. Det var regelen heller enn unntaket. Stranda var et mareritt, dit dro vi kun grytidlig om morgenen for å få være i fred. Må understreke at vi var "grå mus" fra Norge, ikke noe sminke eller "utfordrende" klær. Dette er noen år siden nå. Anonymkode: b3de8...a6d 3
Bigote Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har reist mye, også vært i Mexico, Costa Rica og Marokko i tillegg til en haug av land i Europa. Men er redd for å bli syk i Bali. Jeg har hatt mild turistdiaré i Marokko, men ikke noe ille. Blir helt skrekkslagen av å tenke at jeg kan måtte spy i en uke pga Bali belly. (Har litt emetofobia). Er det normalt så ille, eller bare litt turistdiaré som ikke slår deg helt ut? Anonymkode: 49860...000 Hold deg til kosten til de hippe yogalærerne der og du vil klare deg fint😀 Bali er generelt en giga turistbombe og kvaliteten og utvalget av mat justerer seg etter det. God tur! 1
reiseglad Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Tror du skal bekymre deg mer for denguefeber, som har blitt påvist der den senere tid. Litt rufsete i magen blir vel de fleste en dag eller to. Jeg har aldri hatt oppkast, men hatt litt løs mage. Det finnes drikkevaksine som delvis kan forebygge. https://www.reisemedisin.no/vaksiner-bali/ 2
Pusle Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har reist mye, også vært i Mexico, Costa Rica og Marokko i tillegg til en haug av land i Europa. Men er redd for å bli syk i Bali. Jeg har hatt mild turistdiaré i Marokko, men ikke noe ille. Blir helt skrekkslagen av å tenke at jeg kan måtte spy i en uke pga Bali belly. (Har litt emetofobia). Er det normalt så ille, eller bare litt turistdiaré som ikke slår deg helt ut? Anonymkode: 49860...000 Man kan bli matforgiftet overalt. Bali belly er ikke noe verre enn å bli matforgiftet andre steder;) Reis og kos deg!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Bali er ikke så mye å reise til heller...de fleste ser bare de få fine fasadene...står veldig dårlig til der... Anonymkode: ccddb...f32
veronicalake Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Har vært på Bali 7 ganger, og aldri blitt matforgiftet der, men det kan så klart skje der som alle andre steder i verden.. Ville vært mer skeptisk til f.eks India (det ble jeg skikkelig dårlig en gang!)
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 Aldri hørt om. Jeg var to uker på Bali, reiste rundt og spiste alt mulig rart. Ble aldri dårlig. Eneste stedet jeg har hørt «alle» blir dårlige, er India (aldri prøvd). Anonymkode: afe4b...e40 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 22.06): Jeg har vært på Bali, og ikke hørt om Bali belly eller opplevd å bli sjuk der. Tror faktisk likevel det var det værste stedet å være backpacker jeg har vært noen gang. Som unge kvinner ble vi trakkasert på gata på lyse dagen. Hele tida. Det var regelen heller enn unntaket. Stranda var et mareritt, dit dro vi kun grytidlig om morgenen for å få være i fred. Må understreke at vi var "grå mus" fra Norge, ikke noe sminke eller "utfordrende" klær. Dette er noen år siden nå. Anonymkode: b3de8...a6d Jeg backpacket der, alene som kvinne. Dette er også noen år siden. Jeg hadde aldri den opplevelsen i det hele tatt. Egypt, derimot…. Anonymkode: afe4b...e40 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Jeg hadde Bali belly på Bali. Gikk over etter et par dager. Det er som en mild og kort matforgiftning. Det var INGENTING sammenlignet med India belly... Anonymkode: b510e...cde
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 jeg hadde også bali belly, gikk til legen og fikk tabletter som skulle spises før mat, da gikk det over med en gang. Jeg tok ingen forhåndsregler når det kom til mat, spiste alt. Men hvis du er nervøs, så kan du jo bare spise stekt/kokt mat. Anonymkode: 651c2...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå