AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Vil gjerne spørre kvinner her om noe. Med nokså lange mellomrom har jeg henvendt meg til kvinner jeg har møtt om de vil møtes for en kaffe eller noe, fordi jeg har tenkt at de virker interessante, som venn eller kjæreste. Dette er kvinner som jeg kan regne med å treffe igjen tilfeldig, eller i selskap blant venner. Det som overrasker meg er at jeg flere ganger har opplevd å ikke få noe svar. Jeg har vel brukt FB i mine henvendelser. Noen ganger har jeg ikke visst hvorvidt de var i et forhold eller ikke. Det jeg lurer mest på er hva de tenker om at de sannsynligvis kommer til å møte meg igjen, på en fest eller på gaten, da byen jeg bor i ikke er større enn at dette kommer til å skje. Jeg er en høflig og velutdannet mann som framstår velholdt og ok. Det er mulig at to av disse kvinnene har vært i et forhold. Som mann ville jeg selvfølgelig gitt et høflig svar enten jeg var sammen med noen eller ikke, og det tror jeg de fleste menn ville ha gjort. Jeg ville syntes det var kleint å møte en kvinne igjen som jeg ikke hadde besvart en hyggelig henvendelse fra. Må nevne at dette er kvinner som også er godt utdannet og som gjerne forfekter likestilling. Så. Hvorfor? Er det noe endel kvinner har glemt i forhold til likestilling? Anonymkode: d06d4...f50
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Jeg ville aldri svart på en henvendelse jeg oppfattet som forslag til en date om jeg selv ikke er interessert, og definitivt ikke om jeg selv er i forhold. Har veldig dårlig erfaring med å gi svar på sånt. Anonymkode: c998f...1ab 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 Om du treffer de, så sier de gjerne at de mente å svare, men glemte de det helt bort. Og så later du som du tror på de, og så ler dere litt, og så legger dere det bak dere. Anonymkode: 855e7...9b3 2 2
Ut_på_tur Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 Vet du at de har lest meldingen? Meldinger fra folk jeg ikke er FB-venn legger seg et annet sted. Som jeg bevisst må oppsøke for å finne. Noe jeg aldri gjør.. Har funnet flere gamle, ubesvarte meldinger der. Men mest sannsynlig då syns de det er ubehagelig og uinteressant, og velger derfor å ikke svare. Du ser vel om meldingene er lest eller ikke? 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Det er ikke sikkert at de har sett meldingen en gang. Hvis de har slått av meldingsforespørsler, så kommer meldingene heller ikke til meldingsforespørsler eller spamfilteret. Anonymkode: 65a03...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Jeg synes det er uhøflig ikke å svare. Det tar noen sekunder å skrive et svar, og unnskyldningene om at det kan bli ubehagelig å svare, de kjøper jeg ikke. Om noen skulle takle et avslag dårlig, får man heller la være å svare da. Ikke verre enn det. TS, du vet i hvert fall at de damene som ikke gidder å svare deg ikke ville vært den dama du hadde passet sammen med. Anonymkode: 26e2c...55f 4
Frkego Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 (endret) Jeg synes det er ubehagelig å få forespørsler fra menn jeg ikke ellers har kontakt med og som jeg ikke er venn med på Facebook (eller andre fora), spesielt hvis det hinter til at vi skal finne på noe alene. Det blir noe annet om vi har møttes i et selskap og snakket eller flørtet enn del der. Når jeg får slike meldinger blir jeg alltid usikker på hva jeg skal svare. Vil ikke svare slik at det legger opp til videre kommunikasjon, men vil heller ikke virke totalt avvisende i frykt for å såre vedkommende. Jeg finner alltid på et svar, men føler aldri det blir riktig og har mange ganger tenkt at det hadde vært enklere å ikke svare. Nå er jeg gift og svarer rett og slett at det er upassende siden jeg er i et forhold og at jeg rett og slett ikke er interessert hvis jeg ikke ønsker noe kontakt med denne personen. Eller så kan jeg svare at jeg og mannen bare er hjemme i helga hvis han vil komme på en kaffekopp. Som oftest vil de ikke komme på en kaffekopp når mannen er hjemme og da utelukker jeg vedkommende som en potensiell venn også. Edit: er det menn jeg ikke vet om svarer jeg ikke. Kun til lettere bekjente jeg er høflig nok til å svare, selv om jeg ikke er interessert. Endret 17. november 2023 av Frkego 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vil gjerne spørre kvinner her om noe. Med nokså lange mellomrom har jeg henvendt meg til kvinner jeg har møtt om de vil møtes for en kaffe eller noe, fordi jeg har tenkt at de virker interessante, som venn eller kjæreste. Dette er kvinner som jeg kan regne med å treffe igjen tilfeldig, eller i selskap blant venner. Det som overrasker meg er at jeg flere ganger har opplevd å ikke få noe svar. Jeg har vel brukt FB i mine henvendelser. Noen ganger har jeg ikke visst hvorvidt de var i et forhold eller ikke. Det jeg lurer mest på er hva de tenker om at de sannsynligvis kommer til å møte meg igjen, på en fest eller på gaten, da byen jeg bor i ikke er større enn at dette kommer til å skje. Jeg er en høflig og velutdannet mann som framstår velholdt og ok. Det er mulig at to av disse kvinnene har vært i et forhold. Som mann ville jeg selvfølgelig gitt et høflig svar enten jeg var sammen med noen eller ikke, og det tror jeg de fleste menn ville ha gjort. Jeg ville syntes det var kleint å møte en kvinne igjen som jeg ikke hadde besvart en hyggelig henvendelse fra. Må nevne at dette er kvinner som også er godt utdannet og som gjerne forfekter likestilling. Så. Hvorfor? Er det noe endel kvinner har glemt i forhold til likestilling? Anonymkode: d06d4...f50 Du fremstår som creep som er ute etter noe.. sex. Derfor. Kvinner får jevnt over tusen sånne forespørsler i året. Når man har vært naiv og opplevd at et ja til en kaffe i hodet hans betyr ja til sex, så lærer man fort å holde seg unna. Så her er du naiv. Dette har null med likestilling å gjøre. Anonymkode: 0b5f6...167 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du fremstår som creep som er ute etter noe.. sex. Derfor. Kvinner får jevnt over tusen sånne forespørsler i året. Når man har vært naiv og opplevd at et ja til en kaffe i hodet hans betyr ja til sex, så lærer man fort å holde seg unna. Så her er du naiv. Dette har null med likestilling å gjøre. Anonymkode: 0b5f6...167 Stemmer. Samtidig har vi erfart at om vi avviser, blir mannen agressiv, kommer med trusler, kaller oss hore osv. Det er mindre sjans for den responsen om man ignorerer. Anonymkode: b8ee8...1e4 6 1
Tom 100 Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Huff! Da er det fastslått. Å invitere noen du har møtt på en kaffe er altså noe av det mest creepy en kan gjøre. :)) 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 Det er ikke creepy. Bare helt rare damer som aldri får henvendelser kan synes det er creepy. Jeg tror veldig mange folk, bare mangler sosiale ferdigheter. Så ikke ta det personlig! Dette reflekterer deres manglende ferdigheter sosialt. Jeg har ikke telling på hvor ofte menn, sender meg diverse meldinger, for å spørre meg ut på date, kafe eller vin, etc. Men,jeg har altså lært å være ærlig og høflige samtidig. Det går som oftest fint. Noen ganger hender det at menn blir sinte (ja for det finnes slike også..) Men, jeg har lært meg og takle de også. Dette handler om de. Ikke deg! Anonymkode: 0077a...03f 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 2 hours ago, Tom 100 said: Huff! Da er det fastslått. Å invitere noen du har møtt på en kaffe er altså noe av det mest creepy en kan gjøre. :)) Det hjelper stort å ikke være passiv-aggressiv. Anonymkode: 02d26...c03 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 2 hours ago, Tom 100 said: Huff! Da er det fastslått. Å invitere noen du har møtt på en kaffe er altså noe av det mest creepy en kan gjøre. :)) Jeg blir fort kjent med folk og møter mange til kaffe. Men forskjellen på dem (og meg siden jeg også tar initiativ) er at man spør om snap etc ansikt til ansikt. En random forespørsel ukesvis etter betyr som regel bare at de kunne tenke seg sex Jeg tror du er for dårlig til å peile ut interesse før du tar kontakt. Og du må være litt fintfølende her. Hvis du spør om det hadde vært trivelig å ta en kaffe en søndag, og hun drar på det eller kommer med et veldig vagt svar. Da kontakter du ikke henne. "ja det hadde vært kjempehyggelig" = kjør på Anonymkode: 90371...b5d 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vil gjerne spørre kvinner her om noe. Med nokså lange mellomrom har jeg henvendt meg til kvinner jeg har møtt om de vil møtes for en kaffe eller noe, fordi jeg har tenkt at de virker interessante, som venn eller kjæreste. Dette er kvinner som jeg kan regne med å treffe igjen tilfeldig, eller i selskap blant venner. Det som overrasker meg er at jeg flere ganger har opplevd å ikke få noe svar. Jeg har vel brukt FB i mine henvendelser. Noen ganger har jeg ikke visst hvorvidt de var i et forhold eller ikke. Det jeg lurer mest på er hva de tenker om at de sannsynligvis kommer til å møte meg igjen, på en fest eller på gaten, da byen jeg bor i ikke er større enn at dette kommer til å skje. Jeg er en høflig og velutdannet mann som framstår velholdt og ok. Det er mulig at to av disse kvinnene har vært i et forhold. Som mann ville jeg selvfølgelig gitt et høflig svar enten jeg var sammen med noen eller ikke, og det tror jeg de fleste menn ville ha gjort. Jeg ville syntes det var kleint å møte en kvinne igjen som jeg ikke hadde besvart en hyggelig henvendelse fra. Må nevne at dette er kvinner som også er godt utdannet og som gjerne forfekter likestilling. Så. Hvorfor? Er det noe endel kvinner har glemt i forhold til likestilling? Anonymkode: d06d4...f50 Her må du nesten forklare hva du mener kvinner har glemt med tanke på likestilling? Anonymkode: 41e4c...418 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #15 Skrevet 21. november 2023 Jeg har samme erfaring som kvinne. Har et par tilfeller sendt en melding til menn jeg får en god connection med i virkeligheten, men så svarer de ikke når man sender en melding. Joda, de har sett den. De er single. Og det er gjerne sjenerte menn, som ikke gjør så mye ut av seg. Jeg er ikke redd for å bli avvist, fordi jeg vet at det nødvendigvis ikke handler om meg. Det kan være 100 grunner for at noen ikke er interessert, men jeg synes det er uhøflig å ikke besvare en henvendelse. Må være enklere å si at man ikke er interessert, enn å ignorere meldingen. Anonymkode: 65a03...d0a 1
sommerkroppen Skrevet 21. november 2023 #16 Skrevet 21. november 2023 Jeg synes du skal avklare en ting på forhånd, og det er om damene du sender meldinger til er i et forhold. De aller færreste damer går på kaffe-date med en random fyr og tenker "så koselig, dette blir en ny venn". Så naive er vi ikke. 1 1
Daria Skrevet 21. november 2023 #17 Skrevet 21. november 2023 Hva slags sammenhenger har du møtt disse kvinnene i? Og med møtt - mener du at dere faktisk har snakket sammen, ut over et par høflighetsfraser, eller bare befunnet dere i samme rom? Vil hun, når og om hun ser meldingen, umiddelbart vite hvem du er? En henvendelse fra noen jeg faktisk hadde snakket med og hadde en form for kobling til, ville jeg tenkt at det var naturlig å svare på (forutsatt at jeg så den - det er ikke en selvfølge med folk man ikke er fb-venn med). Om noen jeg knapt viste hvem var foreslo et møte, ville sannsynligvis reaksjonen min være å ignorere, fordi det ville føles som en upersonlig sender til alle og tar det jeg kan få-melding, på linje med annen tilsvarende some-spam. Vi kjenner ikke hverndre, ergo har han heller ikke noe grunnlag for å henvende seg til akkurat meg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #18 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 2.15): Jeg synes det er uhøflig ikke å svare. Det tar noen sekunder å skrive et svar, og unnskyldningene om at det kan bli ubehagelig å svare, de kjøper jeg ikke. Om noen skulle takle et avslag dårlig, får man heller la være å svare da. Ikke verre enn det... Anonymkode: 26e2c...55f Du har tydeligvis ikke erfaring med å avvise folk som ikke takler det spesielt bra. Jeg måtte blokkere en som ikke ga seg pluss har erfart at mange andre blir aggressive, så jeg kommer aldri til å svare. Jeg driter i om noen synes det er uhøflig at de ikke får ønsket feedback. Vi damer må slutte å være så jævla høflige. Handler ikke om tidsbruk, men om å ikke gi sjekking oppmerksomhet. Det gjør dessuten min mann også tryggere å vite at jeg ikke går i dialog med folk med seksuelle/ romantiske intensjoner. Anonymkode: c998f...1ab 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. november 2023 #19 Skrevet 21. november 2023 Nr 1. Meldinger på Facebook med folk jeg ikke er venner med legges i en egen innboks som ikke er synlig med mindre jeg går inn og sjekker. Nr 2. Jeg får mange henvendelser fra menn som vil komme i prat med meg og med mindre det er noe ekstraordinært sletter jeg alle meldinger da jeg er lei av å bli sjekket opp/«bli venner» med vilt fremmede menn. Pluss jeg dater en seriøst og er ikke interessert i noen ny fremmed mannlig bff. Men, som kommer det an på hva setting og samtaler du hadde med vedkommende. Hadde jeg møtt en fyr der vi pratet fint og det føltes naturlig å si hei og bli venner på Facebook stiller det seg litt annerledes. Så spørsmålet blir jo hvordan dere møttes og hva dere pratet om.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #20 Skrevet 21. november 2023 WhisperingWind skrev (34 minutter siden): Nr 1. Meldinger på Facebook med folk jeg ikke er venner med legges i en egen innboks som ikke er synlig med mindre jeg går inn og sjekker. Nr 2. Jeg får mange henvendelser fra menn som vil komme i prat med meg og med mindre det er noe ekstraordinært sletter jeg alle meldinger da jeg er lei av å bli sjekket opp/«bli venner» med vilt fremmede menn. Pluss jeg dater en seriøst og er ikke interessert i noen ny fremmed mannlig bff. Men, som kommer det an på hva setting og samtaler du hadde med vedkommende. Hadde jeg møtt en fyr der vi pratet fint og det føltes naturlig å si hei og bli venner på Facebook stiller det seg litt annerledes. Så spørsmålet blir jo hvordan dere møttes og hva dere pratet om. Får du henvendelser fra menn ute av det blå? Eller vet de at du er si fel og prøver seg derfor? Hadde vært noe å vært så attraktiv..🙂 Anonymkode: 71614...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå