AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Har et barn i første klasse. Han leker mest med en fra barnehagen som han ikke lekte noe særlig med da han gikk i barnehagen. Bestevennen han hadde har fått seg en annen venn og er med han hele tiden. Barnet mitt er med mange andre barn også, men virker veldig tilfeldig og det ser ikke ut som de har et vennskapsbånd. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men er mer lek med tilfeldige som er der akkurat da. Hva er normalt for førsteklassinger? Ha en nær venn? Mange? Ingen gode, leker litt med alle? Pleier det være små gjenger med flere som man leker med (sånn jeg husker det da jeg var barn, men mulig jeg husker helt feil). Anonymkode: c41cd...0e8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Har forøvrig hatt med flere hjem siden skolestart, men syns ikke de leker så godt sammen. Ofte har de kjedet seg. Anonymkode: c41cd...0e8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Min leker litt med alle, men har en god venn fra barnehagen som han fortsatt leker med og så har han fått et par nye venner i klassen som han leker mer med enn de andre. Anonymkode: 9d9a2...498
Arkana Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Det er mye som er normalt. Noen har én bestevenn som de tviholder på og er med alltid, noen har flere gode venner, noen har ingen de ville kalle bestevenn, men likevel en stor gjeng venner de kan være sammen med osv. Det er mye som skjer sosialt ved skolestart. Det er mange nye å bli kjent med og nye vennskap som dannes og kanskje også gamle som løses opp. Har barnet ditt det bra på skolen? Har han alltid noen å være sammen med i friminuttene og på fritiden? Føler han selv at han har det godt sosialt? Hvis ja på disse ville jeg senket skuldrene. Om det er en bestevenn eller foreløpig løsere bånd mellom ham og vennene er ikke så viktig akkurat nå. Mye skal skje sosialt i løpet av barneskolen og det viktigste er at han har det bra og at han føler han har noen å være sammen med og ikke er ensom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå