Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Begynner å bli litt oppgitt... Har en 4-klassing som bruker ca 2 timer på lekser hver dag.Gjerne 3 også. Trodde det var normalt med en halv time eller mindre... Hun har veldig dårlig matteforståelse, og selv om hun får det forklart og tilslutt skjønner det, spør hun om det samme dagen etter. Hun har generelt vanskelig for å forstå hvordan oppgaver skal gjøres. Læreren sier at det er normalt at unger strever litt med matte, og sier at jenta ikke trenger spesialundervisning. Men jeg tror ikke hun skjønner hvor stort problemet er. Å forklare og forklare dag ut og dag inn er slitsomt, når man har flere barn å ta seg av, skal lage middag, handle osv osv. Sier til jenta at hun må si fra til læreren at hun strever med den og den oppgaven,- men hun sier ikke alltid i fra. Og læreren sjekker jo ikke alltid om ungene har fått til leksene. Det er ikke ressurser til flere hjelpelærere så det er ikke mulig å få noe mer hjelp fra skolen. Hva skal man gjøre? Det er jo ikke foreldrene som skal lære ungene fagene, det er lærerne. Foreldre skal hjelpe til med leksene, som jo er en repetisjon av det de allerede har gjennomgått. Noen ganger virker det som om jenta hører om tingen for første gang. Spør jeg om de ikke har gjennomgått det på skolen sier hun "vet ikke, husker ikke". Men så har jeg f eks sett på planen eller i boka at deHAR gjnnomgått det.
Gjest Lizzi Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Dersom du mener datteren din trenger ekstrahjelp på skolen kan du ta kontakt med PPD. De vil kunne utrede og eventuelt pålegge skolen å gi ekstraundervisning dersom det er behov for det.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 Hvordan er det med minnet hennes ellers? Husker hun hva de har gjennomgått i andre fag? Husker hun ting fra fritiden (filmer, opplevelser, bøker)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå