AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Naboen er sinna. For at jeg ikke plukker opp etter hunden min, på min eiendom... Veien gjennom bygda går altså gjennom mine jorder i tilsammen 2 km. Jeg går jo tur med hunden min, og når den gjør fra seg på min eiendom plukker jeg ikke opp, naboen som også går tur med hunden sin er sur for at jeg ikke plukker opp, på egen eiendom🙄 Å plukke bæsj i plastpose for å kaste den ser jeg ingen vits i på jorder hvor det store deler av året uansett går husdyr å driter, pluss at vi sprer møkker. Hvem av oss er urimelig?🫣 Anonymkode: b65e3...680 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Hvis du lar hunden drite midt på veien, så er det irriterende og du som er urimelig. Om det er offentlig vei, så er det vel ikke du som eier den selv om den går over eiendommen din? Er det du som har laga veien, brøyter og vedlikeholder? Anonymkode: c6da0...5c6 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Så lenge det er på jordene og ikke på veien, så er naboen urimelig. Har han sagt hvorfor det plager han? Anonymkode: ee196...9d8 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Er nok naboen din som er rar.. Vi er bymennesker som har et feriested langt utpå landet. Her lo naboen seg skakk når han så meg plukke opp en hundebæsj i kanten av (hans) jorde. Han syntes det var noe av det mest fisefine og tullete han hadde sett, nettopp fordi kuene gjør fra seg der, og at det møkkes på jordet.. Var helt klart at det var ingen på «bygda» som plukket der. Når det da i tillegg er ditt eget jorde kan vel naboen bare ta seg en bolle. Naboen har vel uansett ikke noe å gjøre utpå der? Med mindre hunden gjør fra seg på vei/sti der andre skal ferdes da. Da bør du jo selvsagt plukke opp! Anonymkode: 41e90...40f 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du lar hunden drite midt på veien, så er det irriterende og du som er urimelig. Om det er offentlig vei, så er det vel ikke du som eier den selv om den går over eiendommen din? Er det du som har laga veien, brøyter og vedlikeholder? Anonymkode: c6da0...5c6 Jeg går på veien, bikkja gjør fra seg inne på jordet, altså mer enn 3 meter fra veikanten. Offentlig vei, men jeg eier eiendommene på hver side av veien. Naboen er sur fordi hun også går tur, og ser at jeg ikke plukker opp, på mitt eget jorde😂 Anonymkode: b65e3...680 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er nok naboen din som er rar.. Vi er bymennesker som har et feriested langt utpå landet. Her lo naboen seg skakk når han så meg plukke opp en hundebæsj i kanten av (hans) jorde. Han syntes det var noe av det mest fisefine og tullete han hadde sett, nettopp fordi kuene gjør fra seg der, og at det møkkes på jordet.. Var helt klart at det var ingen på «bygda» som plukket der. Når det da i tillegg er ditt eget jorde kan vel naboen bare ta seg en bolle. Naboen har vel uansett ikke noe å gjøre utpå der? Med mindre hunden gjør fra seg på vei/sti der andre skal ferdes da. Da bør du jo selvsagt plukke opp! Anonymkode: 41e90...40f Ja, jeg må tilstå at jeg heller ikke skjønner vitsen i å plukke opp på landet, hvor det uansett går dyr og bæsjer hele tiden😅 Selvsakt plukker jeg opp når jeg går på plasser der andre går, eller på andres eiendom😊 Men naboen som også går tur mener jeg skal plukke opp, på min egen eiendom, bare fordi hun gjør det. Jeg bryr meg ikke hva hun gjør, kan godt la det ligge for min del.. Anonymkode: b65e3...680 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge det er på jordene og ikke på veien, så er naboen urimelig. Har han sagt hvorfor det plager han? Anonymkode: ee196...9d8 Naboen elsker en god krangel, men nå begynner det å bli drøyt. Hang meg ut på facebook til og med😬 Nei, det er snakk om langt utti grøfta🫣 Anonymkode: b65e3...680 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg går på veien, bikkja gjør fra seg inne på jordet, altså mer enn 3 meter fra veikanten. Offentlig vei, men jeg eier eiendommene på hver side av veien. Naboen er sur fordi hun også går tur, og ser at jeg ikke plukker opp, på mitt eget jorde😂 Anonymkode: b65e3...680 Ja, da kan du gjøre som. du vil. Men her jeg bor blir bøndene drittsure av hundelort på jordene fordi det ødelegger foret/høyballene og kan gjøre kuene skikkelig sjuke.. Anonymkode: c6da0...5c6 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Avføring og urin fra hunder ødelegger jord og vann, bare så du er klar over det... Kan også gjøre andre dyr syke. Anonymkode: 880ad...eb6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 Rart, du er tydeligvis bonde og kjenner ikke til forskjell på avføring fra ku, sau og hund. Anonymkode: dc453...30c 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Naboen er sur fordi hun også går tur, og ser at jeg ikke plukker opp, på mitt eget jorde😂 Anonymkode: b65e3...680 Er det greit for deg at alle andre også bare lufter hundene sine der og lar avføring ligge igjen? Som andre sier, andre dyr kan bli veldig syke av avføring fra hund. Anonymkode: 0d73d...b5a
Einus Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 (endret) Går det barn på denne veistubben? Som kjent, barn går ikke på veien alltid. De går på og utenfor, de vimser avgårde på vei til skolen. Hvis man tenker på f.eks gang og sykkelvei som går langs veien, så beveger ofte barn seg på og utenfor denne gangveien. I sånne tilfeller synes jeg at hundeeiere bør ta opp efter seg. Men om det er sånn at TS sin hun gjør fra seg ute på jordet og ikke i veikanten, så blir det litt vel spesielt synes jeg. Her hvor jeg bor, så er det en narkoman person som gir beng i oss som bor i nærområdet og hans hund gjør fra seg på min plenav og til. Jeg synes det er dumt, for tråkker man i dette og drar det inn i huset uten at man vet det, så blir det noe griseri. Vedkommende bor i en blokk i nærheten. Endret 17. november 2023 av Einus
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 Verden er blitt gal når folk innbiller seg at det er bedre for naturen at man putter avføringen til dyr i en plastpose og sender dem mange mil med søppelbiler til forbrenning, enn at det får ligge i en grøftekant ute på landet og nedbrytes naturlig. Anonymkode: 7087c...d50 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rart, du er tydeligvis bonde og kjenner ikke til forskjell på avføring fra ku, sau og hund. Anonymkode: dc453...30c Det gjør jeg, og jordene brukes mye som beite. Ingen får gå på jordene om det skal brukes til for. Uansett, her har det alltid vært hunder, og det har aldri skjedd at dyr har blitt syke grunnet hundeskit i foret. Anonymkode: b65e3...680 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Skrevet 17. november 2023 Einus skrev (4 timer siden): Går det barn på denne veistubben? Som kjent, barn går ikke på veien alltid. De går på og utenfor, de vimser avgårde på vei til skolen. Hvis man tenker på f.eks gang og sykkelvei som går langs veien, så beveger ofte barn seg på og utenfor denne gangveien. I sånne tilfeller synes jeg at hundeeiere bør ta opp efter seg. Men om det er sånn at TS sin hun gjør fra seg ute på jordet og ikke i veikanten, så blir det litt vel spesielt synes jeg. Her hvor jeg bor, så er det en narkoman person som gir beng i oss som bor i nærområdet og hans hund gjør fra seg på min plenav og til. Jeg synes det er dumt, for tråkker man i dette og drar det inn i huset uten at man vet det, så blir det noe griseri. Vedkommende bor i en blokk i nærheten. Nei, det går ingen barn på tur her. Det er stortsett jeg og noen naboer med hunder bare. Må bare presisere enda en gang, jeg plukker opp om det ikke er på min eiendom. Anonymkode: b65e3...680 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #17 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det greit for deg at alle andre også bare lufter hundene sine der og lar avføring ligge igjen? Som andre sier, andre dyr kan bli veldig syke av avføring fra hund. Anonymkode: 0d73d...b5a Ja, det bryr jeg meg ikke om. Vi har aldri opplevd at noen er blitt syke av hundeskit i rundballer. Og det har alltid vært hunder og katter på gården her, vanligvis 2-3 i slengen.. Anonymkode: b65e3...680 1
Ulrikke Skrevet 17. november 2023 #18 Skrevet 17. november 2023 Vel, jeg fikk en gang "kjeft" av naboen(!) fordi hennes barn hadde tråkket i hundebæsj i vår hage. Barnet var ikke på besøk, mye yngre enn våre barn, og den ene hunden hadde bæsjet der om morgenen og jeg hadde ikke hatt tid til å ta det, men skulle ta det etter jobb. Visste jo at det gikk fint fordi det er et sted hvor ingen er med mindre det er fint vær.... Barnet hadde tuslet rundt i hagen vår, nappet opp tulipanløk og latt ligge på plenen (vi har kamera, så vi kunne se det etterpå) og knekt andre planter (med vilje altså, var ikke uhell, det så vi jo). Og altså klart å tråkke i den ene hundebæsjen på plenen. For å si det sånn, naboen fikk ikke enormt medhold i dette fra meg, og hun fikk også se hvordan tulipaner og andre ting hadde fått gjennomgå (jeg var ikke så ekstremt glad i de tulipanene at det var et kjempeproblem, men det var liksom prinsippet om at man lærer unger at de ikke går på andres eiendom hvis de ikke er der på besøk....) Så at din egen hund driter på ditt eget jorde, utenfor veien, det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt.... 4
Goodtimes Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 Hvis hunden min gjør fra seg langs vei, eller på steder som kan være til sjenanse for andre, så plukker jeg selvfølgelig opp. Hvis den gjør fra seg et stykke fra veien eller på plasser som ikke er til sjenanse for andre, så lar jeg det ligger slik at jeg slipper å bruke plast. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #20 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Naboen er sinna. For at jeg ikke plukker opp etter hunden min, på min eiendom... Veien gjennom bygda går altså gjennom mine jorder i tilsammen 2 km. Jeg går jo tur med hunden min, og når den gjør fra seg på min eiendom plukker jeg ikke opp, naboen som også går tur med hunden sin er sur for at jeg ikke plukker opp, på egen eiendom🙄 Å plukke bæsj i plastpose for å kaste den ser jeg ingen vits i på jorder hvor det store deler av året uansett går husdyr å driter, pluss at vi sprer møkker. Hvem av oss er urimelig?🫣 Anonymkode: b65e3...680 Hvorfor går naboen på DIN eiendom? Naboen har ikke noe å si på at du ikke plukker opp på din egen eiendom. Naboen har ikke noe der å gjøre. Anonymkode: 7e7cc...05f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå