Gå til innhold

nesespray forvå berolige barnet før blodprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har gjort det? hvordan gikk det,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det? Vil de bli sløve? 

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Sikker på at det er barnet som er redd her, og ikke mor?

Anonymkode: d746b...0d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke dopet ned barnet mitt for en blodprøve så sant ikke det var mistanke om noe alvorlig og at det måtte mange blodprøver til 

Anonymkode: cdb74...7e5

• Nyttig 1
Skrevet

Vi måtte det fordi vi har et barn som vi har fått beskjed om å holde fast flere ganger på legevakt som har fått helt skrekken. Barneavdelingen har levert inn varsel til legevakt å vi får nesespray hos barneavdeling og skal inn dit nå for 2.kl vaksinering så regner med de muligens må til nesespray da óg. Den gjorde at hen sovnet å de fikk tatt alle prøver de skulle ha uten problem. Lavterskel for retur til barneavdeling kontra legevakt senere

Anonymkode: c4344...045

• Liker 1
Skrevet

Har testet både Midazolam (mikstur) og Dexdor (nesespray).

Førstnevnte gir hukommelsestap så barnet husker ikke noe av prøvetaking, men sovner ikke. Kan sammenligne det med å være full.

Dexdor tar ikke smerten, men barnet sovner. Vårt barn har sovet i 3-4 timer av en dose.

Regner med dere har prøvd Embla-plaster? 

Anonymkode: 48d14...3a0

Skrevet

Har brukt nestespray en gang, ikke for blodprøve men en litt større prosedyre. Barnet sov halve dagen etterpå. Så ikke noe jeg ville brukt for en blodprøve som tar maks 1min. Mange sykehus i dag tilbyr lystgass. Hvorfor ikke prøve det? Da er jo stoffet ute av kroppen ganske så fort etterpå.

Anonymkode: d5270...f27

Skrevet

Dexdor gis på jobben min til barn som skal opereres og som er for små til å forstå noe særlig. De sover i mange, mange timer og vi ser helst at barn ikke får dette hvis det er andre muligheter. Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 1539c...040

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ihvertfall ikke dopet ned barnet mitt for en blodprøve så sant ikke det var mistanke om noe alvorlig og at det måtte mange blodprøver til 

Du vet, mange ganger er det eneste mulighet? Hva skal man gjøre når barnet er livredd, og alt annet er prøvd? Heldigvis har man kommet lenger i dag, at makt og tviholde hysteriske barn, ikke er et alternativ.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du vet, mange ganger er det eneste mulighet? Hva skal man gjøre når barnet er livredd, og alt annet er prøvd? Heldigvis har man kommet lenger i dag, at makt og tviholde hysteriske barn, ikke er et alternativ.

Bra du er fornuftig. Jeg ble holdt som barn og ingen forklaring. Jeg fikk skrekken. Må bruke emlaplaster for prøver i dag som 50 år.  Mye styr for en blodprøve men sånn blir det. Havnet på sykehus å da nektet jeg blodprøver hvis jeg ikke fikk bedøvelseskrem. Det hadde de ikke påstod de. Jeg hadde med meg selv i vesken. Så det ordnet seg. Heretter har jeg et lite "lager" av embla plaster og kremtube. Vet aldri når jeg blir syk og havner til lege og sykehus. Å får angst på tanken at sykehuset påstår de ikke har bedøvelseskrem tilgjengelig. 

Anonymkode: 274c9...6c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke annet at jeg greide å berolige dem og bruke belønning i etterkant. 
Jeg husker ikke at det var noe spesielle sykdomstilfeller med mine barn som krevde noe særlig mange blodprøver, men Emla krem i forkant av operasjoner husker jeg , og det gikk fint det .  
Jeg har aldri holdt mine med makt , men forberedelser har jeg alltid hatt troen på 

Skrevet (endret)

Min sønn blir 4 i desember. Han blir hysterisk av alt. Er under utredning for autisme. De skal ta blodprøver, gentest m.m 

Mor er ikke redd nei.

overlegen sa man er ferdig med å holde barna med makt.

Endret av iskaffe_87
Skrevet

var noen som sendte en link. dær står det at barnet vokner lett... kan det vokne mens prøvene blir tatt da..? høres ille ut det og altså, hadde jo også blitt et slags sjokk da!

Skrevet

Åtteåringen min (med flere diagnoser) fikk det i forkant av narkose, fordi han var livredd for å få på maske eller sette veneflon. 

Det gjorde ham døsig og svimmel, slik at han måtte støttes når han gikk, men akkurat like hysterisk ved forsøk på å gi narkosen. 

Anonymkode: e40df...003

Skrevet

Virkelig ekstremt viktig å bare ta blodprøver av småbarn hvis det er strengt nødvendig.

Anonymkode: a855b...891

Skrevet
iskaffe_87 skrev (11 timer siden):

var noen som sendte en link. dær står det at barnet vokner lett... kan det vokne mens prøvene blir tatt da..? høres ille ut det og altså, hadde jo også blitt et slags sjokk da!

Min prøvde, så ut som hen sov, men våknet når de kom inn i rommet for å ta prøve. Det gikk ikke. Men her er det alvorlig sprøytefobi. Fikk tilbud om lystgass før dette, tror det er bedre hvis det funker, men min klarte ikke masken. Her er det autisme i bildet.

Anonymkode: 3191f...b72

Skrevet

Min sønn med ADHD og autistiske trekk nektet alt som hadde med sykehus og slikt å gjøre. Så han fikk nesespray da han skulle ha hjerteundersøkelse på sykehuset. Det fungerte fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...