Gå til innhold

Farlig lav puls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan være hjertet som svikter. Muskler brytes ned når man er underernært og feilernært. Hjertet er en muskel. Hjertesvikt må tas på alvor. Oppsøk lege. Lykke til

Anonymkode: 1e2ca...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar fra alle... Jeg skal prøve å droppe treningen en stund fremover, eller i alle fall bytte til styrketrening. Droppet den sedvanlige morgenøkta i dag, og kjenner mye angst... Men litt lettelse også, fordi jeg innerst inne tror/vet at jeg gjør det riktige. Å kutte ned på gåingen virker for overveldende nå...

Det med lege er litt komplisert. Har flyttet, og det er ingen ledige leger her, så jeg står på venteliste. 

TS

Anonymkode: 6aa77...448

Ikke bytt til styrketrening, yoga, turgåing eller noe som helst for nå. Du må først og fremst oppsøke lege pga helseskadelig undervekt og hjertesymptomer. Gå til legevakt om du mangler fastlege. 

Anonymkode: e48df...0e2

Skrevet

Jeg har hatt 39 på det laveste, og ligger på 45 i snitt. Er vel fordi jeg trener mye.

Skjønner ikke hvorfor det skulle være farlig.

Skrevet
DelvisPresley skrev (1 time siden):

Jeg har hatt 39 på det laveste, og ligger på 45 i snitt. Er vel fordi jeg trener mye.

Men er du en svært undervektig kvinne med spiseforstyrrelse og BMI på 16-tallet?

Anonymkode: 4b627...2c0

Skrevet
DelvisPresley skrev (1 time siden):

Problemet er kombinasjonen med undervekt og anoreksi. Endringer i hjerterytmen når man har anoreksi bør man ta på alvor. Derfor har jeg oppfordret TS til å ta kontakt med enten legevakten eller legekontoret der hun står på venteliste for å få en sjekk.

Anonymkode: ab573...4b1

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen, 

Matas, moderator. 

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...