Lost78 Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 (endret) Hei folkens Lurer på tips og råd vedr dating, veit at det er kleint at en mann i en alder av 45 må spørre . Men greia er at jeg har kun vært sammen med ungdomskjæresten frem til noen år siden . Vært på noen dater og fått hyggelige tilbakemeldinger. Har ett helt normalt utseende , driver ikke med noe fandenskap , helt grei jobb ryddig og orden på det meste . At jeg gjør noe feil er jo tydelig , men hva veit jeg ikke. Skulle ønske noen kunne sagt ting rett ut hvorfor de ikke ønsker flere møter. Er jeg ikke frempå nok eller sier jeg noe galt etc 🤔 Endret 16. november 2023 av Lost78
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Kan jo kanskje hende dere bare ikke hadde den gode flyten dere mellom? Slikt er helt tilfeldig om dere har en attraksjon eller ikke. Vil du ende opp med hvem som helst av ei kvinne? Eller vil du ha ei hvor dere har det skikkelig koslig sammen, ler mye, forstår hverandre? For da krever det noen møter somregel, før du møter noen som det. Anonymkode: 34a08...49b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jo kanskje hende dere bare ikke hadde den gode flyten dere mellom? Slikt er helt tilfeldig om dere har en attraksjon eller ikke. Vil du ende opp med hvem som helst av ei kvinne? Eller vil du ha ei hvor dere har det skikkelig koslig sammen, ler mye, forstår hverandre? For da krever det noen møter somregel, før du møter noen som det. Anonymkode: 34a08...49b Eller mann? Anonymkode: 34a08...49b
Blåjojo Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Vær ærlig, nysgjerrig og høflig. Spør om ting uten at det blir intervju-stil. Og så er det faktisk lov til å spørre hvorfor de ikke ønsker å møte deg flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Lost78 skrev (5 timer siden): Hei folkens Lurer på tips og råd vedr dating, veit at det er kleint at en mann i en alder av 45 må spørre . Men greia er at jeg har kun vært sammen med ungdomskjæresten frem til noen år siden . Vært på noen dater og fått hyggelige tilbakemeldinger. Har ett helt normalt utseende , driver ikke med noe fandenskap , helt grei jobb ryddig og orden på det meste . At jeg gjør noe feil er jo tydelig , men hva veit jeg ikke. Skulle ønske noen kunne sagt ting rett ut hvorfor de ikke ønsker flere møter. Er jeg ikke frempå nok eller sier jeg noe galt etc 🤔 Jeg er omtrent i akkurat samme situasjon som deg. Har en mistanke om at jeg er alt for "nice guy" Man må tydligvis spille spillet, selv om det egentlig ikke er noe jeg liker. Dvs være litt treg på å svare meldinger, gjøre seg litt utilgjengelig, date en drøss samtidig slik at det blir litt konkuranse om oppmerksomheten din etc. Jeg tester ut dette nå, og det begynner å se ut til at det fungerer. Hater egentlig å holde på slik, og jeg ønsker egentlig bare å ha med en person om gangen å gjøre som jeg kan vie all min oppmerksomhet til, men dette brant jeg meg hardt på over en lengre periode, så da får det desverre bli slik. Anonymkode: ab61d...3db 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 "Spille spillet?" Dette er noe av det mest uattraktive jeg hører. For min del er en ærlig mann som er seg selv, mer enn nok. Å spille spill og oppføre seg som en tosk er for småunger, folk som ikke er blitt tørre bak ørene. Ingen voksen mann med selvtillit holder på slik. Hvis damene forsvinner, så er det ikke fordi man er "nice guy", da handler det om andre ting. Da forutsetter jeg at dere møter damer med noe mellom ørene, jeg aner ikke hva tanketomme bimboer ønsker seg. Det er en ærlig sak om man ikke får følelser for en person. Jeg har masse både kjekke, morsomme og interessante menn både på jobb og i vennekretsen, men det betyr ikke at jeg får romantiske følelser for alle som en. Det må noe ekstra til for det, så en må møte flere forskjellige mennesker før det kan klaffe. Må ha tålmodighet, og ikke bare være ute etter et forhold med "hvem som helst". Selv om man spør direkte hva som gjorde at det ikke blir flere møter, så kan det være vanskelig å sette fingeren på akkurat hva som ikke klaffet. Sånn er det med kjærligheten. Og bare legg bort den tanken om "the nice guy" først som sist, det er ikke dette det handler om. Bare ett råd: Ikke prat i vei om hun ungdomskjæresten som det ble slutt med, hold eksene utenfor. Konsentrer deg fullt og helt om dama du har foran deg, og vær interessert i henne og hva hun driver med. Anonymkode: 76c11...772
Trek Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg har erfart akkurat det samme som kvinne. Jeg forstår at man ikke nødvendigvis har den rette kjemien selv om man hadde det hyggelig sammen, men hvorfor folk lyver og bare slutter å svare skikkelig, den forstår jeg ikke. Det er ikke nødvendig og det sårer mer enn det skåner i slike situasjoner. Det jeg er helt sikker på er at det ikke er noe galt med oss som er åpne og nysgjerrige, som går inn i dating verdenen med hjertet i hånden. Vi gjør ikke noe feil, selv om det ikke klaffer. Og det er definitivt ikke vår feil at det finnes uærlige og feige folk der ute. Må bare passe på at vi ikke ender opp med å bli sånn selv dersom vi blir behandlet dårlig.
Trek Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er omtrent i akkurat samme situasjon som deg. Har en mistanke om at jeg er alt for "nice guy" Man må tydligvis spille spillet, selv om det egentlig ikke er noe jeg liker. Dvs være litt treg på å svare meldinger, gjøre seg litt utilgjengelig, date en drøss samtidig slik at det blir litt konkuranse om oppmerksomheten din etc. Jeg tester ut dette nå, og det begynner å se ut til at det fungerer. Hater egentlig å holde på slik, og jeg ønsker egentlig bare å ha med en person om gangen å gjøre som jeg kan vie all min oppmerksomhet til, men dette brant jeg meg hardt på over en lengre periode, så da får det desverre bli slik. Anonymkode: ab61d...3db Vær så snill og ikke bli sånn. Den du har lyst til og være er akkurat sånn en mann jeg ser etter. Det du hater, men gjør likevel, det er det som kommer til å få meg også til å miste troen på kjærligheten litt etter litt… Det å bare møte mennesker som spiller spill… Jeg forstår du må beskytte deg selv for å ikke bli så såret, men vær så snill og ikke spille spill likevel.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er omtrent i akkurat samme situasjon som deg. Har en mistanke om at jeg er alt for "nice guy" Man må tydligvis spille spillet, selv om det egentlig ikke er noe jeg liker. Dvs være litt treg på å svare meldinger, gjøre seg litt utilgjengelig, date en drøss samtidig slik at det blir litt konkuranse om oppmerksomheten din etc. Jeg tester ut dette nå, og det begynner å se ut til at det fungerer. Hater egentlig å holde på slik, og jeg ønsker egentlig bare å ha med en person om gangen å gjøre som jeg kan vie all min oppmerksomhet til, men dette brant jeg meg hardt på over en lengre periode, så da får det desverre bli slik. Anonymkode: ab61d...3db Når du skriver dette, tenker jeg at du mangler litt (sosial) intelligens, og det er grunnen til at det er vanskelig. Anonymkode: ab899...3c2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Jeg tror alle menn har erfart at hvis man er for ivrig og nice guy i starten så trekker damene seg unna. Nesten alltid. Dere damer kan protestere så mye dere vil, men det er slik nesten alltid. Det betyr ikke at man skal bli en dust og spille et spill. Hvis du begynner å kødde og manipulere så lykkes du neppe med det heller. Jeg tror det som skremmer vekk damene er lukten av desperasjon. Eller inntrykket av at du bare er ute etter et raskt ligg og that's it. Til TS. Du må ta en runde med premisset ditt. Er det slik at du er villig til å ta hvem som helst, bare du får napp? Er det slik at du tror hvilken som helst dame vil bli kjæreste med deg, bare du sier de riktige tingene? For seriøse forhold handler det om kjemi og leting etter den man føler seg trygg på, som man passer med og som man har den lille ekstra kjemien med. Det betyr at mange damer vil møte deg men finne ut at du ikke er "The one" og du burde også ha den innstillingen. Anonymkode: b4f20...aa9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er omtrent i akkurat samme situasjon som deg. Har en mistanke om at jeg er alt for "nice guy" Man må tydligvis spille spillet, selv om det egentlig ikke er noe jeg liker. Dvs være litt treg på å svare meldinger, gjøre seg litt utilgjengelig, date en drøss samtidig slik at det blir litt konkuranse om oppmerksomheten din etc. Jeg tester ut dette nå, og det begynner å se ut til at det fungerer. Hater egentlig å holde på slik, og jeg ønsker egentlig bare å ha med en person om gangen å gjøre som jeg kan vie all min oppmerksomhet til, men dette brant jeg meg hardt på over en lengre periode, så da får det desverre bli slik. Anonymkode: ab61d...3db Nei det må du ikke, men fortsett å fortelle deg selv det hvis det får deg til å føle deg bedre. Anonymkode: bc0a1...eaa
Fjellmannover190 Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 Vi burde lagd en gruppe for oss menn i samme situasjon. Opplever veldig mye av det alle menn sier her; Det fungerer ikke med "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil", men man må faktisk spille litt spill for å få damene med på leken og få de med på møter og date. Man må ikke være kjedelig, men litt cheeky. Når du er i datinggamet, så må man slutte med spillet, og faktisk bare være seg selv. Når man er på date, så er det vistnok et fåtall menn som faktisk klarer å forberede seg(normal høfflighet sier jeg) Kle deg smart, god hyggiene, ta en tur til tannlegen om du ikke har vært der på en stund, og vær opptatt av din date. Spør om det hun er interessert i, og forbered deg gjerne litt på det du har fått fram i chat. Ikke prøv og tilpass deg, si dine egen meninginger, og ta ledelsen(som dere danser, hun vil ofte bli ledet). Vær høfflig, gentlemann og vis folkeskikk. Og vær en mann:) Forbered deg ved å bare prate med damer(og menn) du treffer tilfeldig, uten at du tenker på at det skal dates. Vær naturlig, tren også på å ta på folk, vennlig, bare en kameratslig touch, for dette må komme naturlig inn under en date!
Lost78 Skrevet 17. november 2023 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2023 Føler at jeg ikke er desperat etter og få meg dame. Er ikke en som dater i huet og ræva , men tar gjerne ett møte etter noen mld frem og tilbake . Har jo selv møtt damer som "kjemien" eller andre ting har gjort at jeg ikke vil ha nytt møte selv , men da er jo jeg ærlig på det . Er litt den greia der som er poenget mitt , hvorfor ikke si det som det er.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 3a51a...3ac
Lost78 Skrevet 17. november 2023 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 3a51a...3ac Har den ikke overskrift? Hvordan lager jeg det da? Trodde "Usikker" var en overskrift.
Lost78 Skrevet 17. november 2023 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er omtrent i akkurat samme situasjon som deg. Har en mistanke om at jeg er alt for "nice guy" Man må tydligvis spille spillet, selv om det egentlig ikke er noe jeg liker. Dvs være litt treg på å svare meldinger, gjøre seg litt utilgjengelig, date en drøss samtidig slik at det blir litt konkuranse om oppmerksomheten din etc. Jeg tester ut dette nå, og det begynner å se ut til at det fungerer. Hater egentlig å holde på slik, og jeg ønsker egentlig bare å ha med en person om gangen å gjøre som jeg kan vie all min oppmerksomhet til, men dette brant jeg meg hardt på over en lengre periode, så da får det desverre bli slik. Anonymkode: ab61d...3db Jeg er vel det du sikkert kvalifiserer som "Nice guy" , men å spille ett spill som du sier er dessverre ikke noe for meg . Jeg er ikke bygd slik , ærlighet er noe av det viktigste for meg ihvertfall. Mulig det fungerer med litt spill , men hva med når sannheten kommer frem? Jeg hadde ikke likt det selv om det var motsatt. Vil som du skriver vie meg selv til en person , så da får jeg heller fortsette og bli "brent" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå