Gå til innhold

renseprodulter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva bruker dere av renseprodukter? Har noen noen gode tips til litt fet hud, som av og til blir tørr? Jeg bruker litt sånn forskjellige produkter, har liksom ikke funnet noen jeg er fornøyd med, men hvis noen her kan anbefale noe, så sparer jeg litt tid :D

Jeg er lei av å ha fjortishud i midten av 20 årene, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Donkey-Mona

Jeg lurer også på om dere bruker tonic-vann. Har i alle år bare brukt vanlig ansiktsvask og fuktighetskrem. Men nå synes jeg alle bruker tonic-vann også. Hvorfor??? Og hvor i rekkefølgen kommer det??? (skal det brukes først eller til slutt..???)

Sikkert dumt spørsmål, men dette har jeg enda ikke forstått..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonic er et produkt som skal perfeksjonere rensen. Den gjenoppretter pH-verdien i huden, fjerner rester etter renseproduktet og noen virker også astringerende (poresammentrekkende). Fukt bomull-pads med tonic og påfør etter å ha renset huden i ansiktet, på halsen og øvre del av brystet. Påfør deretter en krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Mine favoritter innen rens er Clinique og Decleor. Men det har funket helt fint i perioder med elendig økonomi med Lactacyd (eller hvordan det staves) og spenol, ble ikke fett i det hele tatt, men nå har jeg aldri vært spesielt plaget med det heller. Clarins kan jeg stå over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Vil tro en maske egnet til det formål vil virke, ellers så er daglig rens alfa og omega. Evt kan du jo ta turen til en hudpleier for å fjerne dem, og be om forebyggende produkter som du kan bruke selv senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Dermalogica`s produkter. De har en kjempefin rensegele som kan brukes av de fleste hudtyper. Den koster 396,- for ihvertfall ett års forbruk. Den skummer du bare opp, masserer inn i ansiktet og skyller av og gjentar prosedyren to ganger. Den tar også øyen-makeup. De har også noen helt flott kremer som bør prøves. Denne serien er min absolutte favoritt og du får den hos hudpleier. Inneholder ikke komedonfremkallende(sorte prikker) stoffer. se på siden til dermalogica.no eller tekon.no

Tror ingen vil bli skuffet av denne serien.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kombinerer produkter fra Guinot og Decleor. Har man veldig uren hud anbefaler jeg produkter fra Dermalogica eller MD Formulations. Gå til en hudpleier og få henne til å knerte sorte prikker. Skal man klemme selv ha HELT rene fingre og klem ikke med neglene. Pakk fingrene inn i litt papir og bruk det! Jeg har sett ødelagt vev og en sekundærinfeskjon i form av gule stafylokokker og det er ikke pent! Ikke klem hardt, kommer de ikke så kommer de ikke. Jeg anbefaler uansett hudpleie-time.

På noen skoler der de har hudpleieutdanning, driver elevene "salong" med halve priser i forhold til ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Clarins` produkter og er kjempefornøyd med de..har eksperimentert mye, men til nå er det de som har funket best; krem, rens og tonic i samme serie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er veldig glad i Dermalogica, men MD Formulation er også fint, likeså Shiseido, Clarins og selvsagt Lancome.

Hudormene dine får du fikset hos en hudpleier, det er så godt som umulig og blir kvitt det på egen hånd så ring og bestill time med en gang. Det er bortkastet tid å behandle dem selv fordi de bare kommer tilbake igjen og igjen. En hudpleier blir kvitt de en gang for alle så du kan følge opp med skikkelig rens hjemme for å holde de borte.

Slik renser du huden riktig.

- funkt ansiktet med lunken vann, ha rensemelken/krem/gele på hendene og masser inn i ansiktet med sirkelbevegelser. Noen produkter kan du også ha på en bomullspad og massere inn. Det ser du på flasken hva det står.

- skyll av rensemelken og fukt en bomullsdott i iskaldt vann før du drypper på litt ansiktsvann/tonic og stryk over ansiktet. Det frisker opp og lukker porene.

- klapp huden tørr i ett håndkle.

- påfør fuktighetskrem, masser godt inn.

- peelingkrem og maske bør brukes en gang pr. uke hvis huden din tåler det.

- ikke bruk make-up krem eller pudder av dårlig kvalitet, det kan føre til mer hudproblemer. Invester i skikkelige saker, husk at ansiktshuden skal behandles ekstra pent.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å gå til en hudpleier å kjøpe produketer eller gå til et parfymeri der de ansatte har peiling. Tror ikke alle de ansatte på parfymeriene er så flinke som hudpleiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en kombinert rensekrem og make-upfjerner og masse vann!

Ha også en ansiktsåpe som fungerer bra. Husker selvsagt ikke hva disse heter da, men de er av typen H&M eller noe.

Har nesten helt problemfri hud, men har hatt hudormer. På meg fungerte faktisk disse neseplastrene. Har sett at mange har dårlige erfaringer med disse, men jeg bruker dem en gang i uka med godt resultat.

Etter rens bruker jeg enten en selvbruningskrem eller en gele-krem.

Du får kjøpt masse fine ansiktsmasker som virker godt. Er spesielt glad i mud-mask og en dyprens-maske som virkelig frisker opp huden min.

Ellers anbefaler jeg å kutte ut sminke så ofte du kan. Ikke tett igjen porene med pudder og krem hele døgnet. Bruk heller en selvbruningskrem for å få en gylden og frisk farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig veldig vanskelig å bli kvitt hudormer for godt, en hudpleier klarer ikke dette på alle og ihvertfall ikke om dere ikke følger opp hjemme med skikkelige produkter. Sorte prikker eller åpne komedoner kommer av at det sitter en talgpropp i talgkjertelåpningen og tetter igjen hårfolikkelen. Den sorte fargen ytterst kommer av at talgen oksiderer med luften.

Man kan ikke bli helt kvitt hudormer for de kommer alltid tilbake. For å hindre dem i det må man gå ofte til hudpleier, rense og peele hjemme. Man kan også bruke rensende masker. Snakk med en hudpleier, de kan hjelpe dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...