AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Hei! Er tom for primer og bør ha det for at sminken skal holde seg gjennom dagen. Har brukt Fenty beauty sin og likte den godt, men den er ikke veldig billig på studentbudsjett😅 Har litt kviser i ansiktet, og får definitivt mest på haka. Der er det stort sett 3-5 aktive, så der er det også mye røde merker og et sted jeg vil sminka skal holde best mulig😅 Noen som har tips? Tenkte jeg skal følge med litt nå med black week og black friday Anonymkode: 0164e...1fb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Har lik hud som deg og kan kun bruke bb-cream ellers blir huden blank og fet etter to timer…🤷♀️ Anonymkode: 2f5b7...21f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lik hud som deg og kan kun bruke bb-cream ellers blir huden blank og fet etter to timer…🤷♀️ Anonymkode: 2f5b7...21f Hos meg blir den liksom flakete etter et par timer og på haka sklir det litt vekk… Ts Anonymkode: 0164e...1fb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Min erfaring er at foundation ikke ser så bra ut på uren, tørr, fet hud eller hud med store porer. Da hadde jeg heller kjørt en god concealer og kun tatt på akkurat der jeg trengte. Man kan sminke seg veldig flott uten foundation også. Anonymkode: 6f1b9...ed2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min erfaring er at foundation ikke ser så bra ut på uren, tørr, fet hud eller hud med store porer. Da hadde jeg heller kjørt en god concealer og kun tatt på akkurat der jeg trengte. Man kan sminke seg veldig flott uten foundation også. Anonymkode: 6f1b9...ed2 Jeg bruker ikke foundation, bruker CC-cream fra Lumene. Stor deler av haka er rød etter kviser, så funker dessverre ikke å bare sminke flekkene. Sminka holder seg greit i store deler av ansiktet. Mellom bryna hadde jeg mye kviser da jeg var yngre, og har en del porer. Men de synes ikke før man er nære et speil (små porer vil jeg si), men jeg tror huden er litt tørr der pga napping av bryn også, uten at jeg er sikker. Panne og kinn er ikke tørre, heller litt tendens retning fete, men med lite urenheter. Det er på haka jeg sliter med det jeg vil kalle fet hud og kviser og røde merker og porer. Kan hende jeg bare skal kjøpe ny av den jeg liker så godt da, siden huden min ikke er den enkleste😅 Anonymkode: 0164e...1fb
Roci Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Jeg vet at dette ikke er svar på det du spør om, TS, men hvordan er hudpleierutinen din? Niacinamide og BHA kan bidra til å balansere talgproduksjonen og forebygge kviser og urenheter, slik at sminken både sitter bedre og du trenger mindre av den.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Roci skrev (7 minutter siden): Jeg vet at dette ikke er svar på det du spør om, TS, men hvordan er hudpleierutinen din? Niacinamide og BHA kan bidra til å balansere talgproduksjonen og forebygge kviser og urenheter, slik at sminken både sitter bedre og du trenger mindre av den. Bruker BHA fra cosrx 3 ganger i uka ca, salisylsyre fra clear start og har akkurat kjøpt snail essence greiene til cosrx. Har tenkt på Niacinamide, men har tenkt det er lurt å innføre ting litt gradvis? Hudpleierutinene mine har vart fra august typ. Bruker fuktighetskrem fra cerave, og har en toner fra Lumene som er sykt digg i bruk de dagene jeg ikke bruker noe annet. Ts Anonymkode: 0164e...1fb
Roci Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bruker BHA fra cosrx 3 ganger i uka ca, salisylsyre fra clear start og har akkurat kjøpt snail essence greiene til cosrx. Har tenkt på Niacinamide, men har tenkt det er lurt å innføre ting litt gradvis? Hudpleierutinene mine har vart fra august typ. Bruker fuktighetskrem fra cerave, og har en toner fra Lumene som er sykt digg i bruk de dagene jeg ikke bruker noe annet. Ts Anonymkode: 0164e...1fb Det ser bra ut dette, TS, så da vil du forhåpentligvis oppleve bedring etterhvert. BHA er forøvrig salicylsyre, toneren fra COSRX inneholder en kombinasjon av ekstrakt av piletrebark (willow bark) som igjen inneholder et virkestoff kalt salicin, og betainsalicylate. I kroppen blir salicin omdannet til salicylsyre, men den samme konverteringen skjer ikke på huden. Det er likevel mye som tyder på at salicin har antibakterielle og antiinnflammatoriske egenskaper. Betainsalicyate er derimot en form for BHA utvunnet av sukkerroer, og er en mer skånsom form for BHA. Jeg tror derfor du trygt kan fortsette å bruke den, selv om du bruker BHA-produktet fra Dermalogica. Det er helt riktig at man skal innføre aktive ingredisenser gradvis. Når det gjelder niacinamide, krever denne imidlertid mye mindre tilvenning enn andre aktive ingredienser, med mindre du har svært sensitiv hud eller ikke tåler niacinamide. Niacinamide samarbeider også svært godt med BHA Det finnes flere gode og rimelige niacinamideserum på markedet, bl. a. fra The Ordinary og The Inkey List, som begge inneholder 10% niacinamide, som bør være greit å starte med. Noen brukere opplever at serumet fra TO er klissete og ikke trekker ordentlig inn i huden, men her må du nesten bare prøve deg fram. For å sjekke at du tåler niacinamide, kan du ta en patch-test: påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet og vent i 24 timer. Dersom det ikke oppstår rødhet eller irritasjon, kan du bruke det i ansiktet. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bruker ikke foundation, bruker CC-cream fra Lumene. Stor deler av haka er rød etter kviser, så funker dessverre ikke å bare sminke flekkene. Sminka holder seg greit i store deler av ansiktet. Mellom bryna hadde jeg mye kviser da jeg var yngre, og har en del porer. Men de synes ikke før man er nære et speil (små porer vil jeg si), men jeg tror huden er litt tørr der pga napping av bryn også, uten at jeg er sikker. Panne og kinn er ikke tørre, heller litt tendens retning fete, men med lite urenheter. Det er på haka jeg sliter med det jeg vil kalle fet hud og kviser og røde merker og porer. Kan hende jeg bare skal kjøpe ny av den jeg liker så godt da, siden huden min ikke er den enkleste😅 Anonymkode: 0164e...1fb For å dekke det røde: har du prøvd den grønne cc-kremen fra Erborian? Anonymkode: 17e3d...310
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Roci skrev (3 timer siden): Det ser bra ut dette, TS, så da vil du forhåpentligvis oppleve bedring etterhvert. BHA er forøvrig salicylsyre, toneren fra COSRX inneholder en kombinasjon av ekstrakt av piletrebark (willow bark) som igjen inneholder et virkestoff kalt salicin, og betainsalicylate. I kroppen blir salicin omdannet til salicylsyre, men den samme konverteringen skjer ikke på huden. Det er likevel mye som tyder på at salicin har antibakterielle og antiinnflammatoriske egenskaper. Betainsalicyate er derimot en form for BHA utvunnet av sukkerroer, og er en mer skånsom form for BHA. Jeg tror derfor du trygt kan fortsette å bruke den, selv om du bruker BHA-produktet fra Dermalogica. Det er helt riktig at man skal innføre aktive ingredisenser gradvis. Når det gjelder niacinamide, krever denne imidlertid mye mindre tilvenning enn andre aktive ingredienser, med mindre du har svært sensitiv hud eller ikke tåler niacinamide. Niacinamide samarbeider også svært godt med BHA Det finnes flere gode og rimelige niacinamideserum på markedet, bl. a. fra The Ordinary og The Inkey List, som begge inneholder 10% niacinamide, som bør være greit å starte med. Noen brukere opplever at serumet fra TO er klissete og ikke trekker ordentlig inn i huden, men her må du nesten bare prøve deg fram. For å sjekke at du tåler niacinamide, kan du ta en patch-test: påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet og vent i 24 timer. Dersom det ikke oppstår rødhet eller irritasjon, kan du bruke det i ansiktet. Lykke til Takk for tips! AnonymBruker skrev (2 timer siden): For å dekke det røde: har du prøvd den grønne cc-kremen fra Erborian? Anonymkode: 17e3d...310 Nei😅 Anonymkode: 0164e...1fb
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Du skal få et billig tips av meg 😃 Glow booster fra Makeup mekka! Den er forbløffende bra til den prisen, jeg er på min tredje tube. Den er på tilbud nå! https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/glow-booster?attr1_id=551&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD9MHCaEl5ryqFYboYi_-KzoXMXjD&gclid=CjwKCAiAgeeqBhBAEiwAoDDhn4RYg9_qqP6CJJax7H4CGbir2cCDG1naYfyHshBK_xMszYz7GPbenxoCFDgQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 CrazyCatLady2500 skrev (10 timer siden): Du skal få et billig tips av meg 😃 Glow booster fra Makeup mekka! Den er forbløffende bra til den prisen, jeg er på min tredje tube. Den er på tilbud nå! https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/glow-booster?attr1_id=551&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD9MHCaEl5ryqFYboYi_-KzoXMXjD&gclid=CjwKCAiAgeeqBhBAEiwAoDDhn4RYg9_qqP6CJJax7H4CGbir2cCDG1naYfyHshBK_xMszYz7GPbenxoCFDgQAvD_BwE Takk! Ts Anonymkode: 0164e...1fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå