Gå til innhold

forandring i datingmønster med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har faktisk lagt merke til noe som ei på 31. Begynner å se på menn som egentlig var helt uaktuelle tidligere. Har da skjønt at jeg kanskje har sunket i verdi. Blir også mer såret og ghostet enn tidligere og at jeg må ta mer initiativ enn før.

Siden tenårene har jeg hatt en behagelig dating og kjærlighets liv, men alt forandret segetter 26. Er heller ikke så keen på sex lenger i det jeg føler meg utnyttet. Nå føler jeg at sexen handler om vaginaen og ikke meg som person, mens før var det meg som person så vaginaen.

Noen andre som også merker merkbar forandring med dating løp av årene?

Anonymkode: 5d7a9...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja seff er det slik. Du ga heller aldri sjanse til lubne, skallet eller eldre menn da du var på ditt beste. Det sier du jo selv.

fokuset er først og fremt kirsebæren på toppen av kremen. Så kommer resten i løpet av veien. Du er sikkert fortsatt aktuell som 31 åring, men du er bare ikke en prio lenger.

Anonymkode: a6cff...52e

Skrevet

Du blir påvirket av omgivelsene hele tiden. Å de siste årene merker jeg at omgivelsene har vært så negative offentlig. Vet ikke om det er relatert til hvordan du føler deg? Men syns det er så mange uhyggelige folk nå forhold til før. Men kan være tilfeldig. 

Jeg er ikke så mange år yngre enn deg, og har aldri datet eller ligget rundt som det du har, men hatt en kjæreste hele vein og blitt behandlet bra. Bryr meg ikke i det hele tatt om verdi, bryr meg kun om genuin kjærlighet. 

Mennene blir eldre de også, og ting skjer med kroppen. Kanskje blir du mer åpen for andre ting, fordi de andre tingene hender med mennene du en gang datet som yngre? Om du ikke var med eldre menn tenker jeg. 

Menn tar lite initiativ nå enn før generelt som jeg har forstått det, det trenger ikke være deg, det kan godt være kulturen.

Kanskje har den seksuelle kulturen endret seg, eller kanskje har du fått et dårlig forhold til sex? Kanskje du bør snakke med noen om det? 

Håper du er trygg, og ikke finn deg i dårlig oppførsel fordi du tror du er verdt mindre. De folkene som mener det kan drite og dra, parforhold skal være gode. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja seff er det slik. Du ga heller aldri sjanse til lubne, skallet eller eldre menn da du var på ditt beste. Det sier du jo selv.

fokuset er først og fremt kirsebæren på toppen av kremen. Så kommer resten i løpet av veien. Du er sikkert fortsatt aktuell som 31 åring, men du er bare ikke en prio lenger.

Hvorfor skal noen på 26 år og under ligge med lubne skallene menn, da de fleste menn beholder håret litt lengre enn det? Om kremen er menn som er unge, selvsagt ligger hun med dem når hun selv er det. 

Anonymkode: 6e8c7...b9f

• Liker 7
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal noen på 26 år og under ligge med lubne skallene menn, da de fleste menn beholder håret litt lengre enn det? Om kremen er menn som er unge, selvsagt ligger hun med dem når hun selv er det. 

Det er jo det jeg sier, hun klager på noe hun driver med selv. Hun tok kremen og det gjør menn også. Hun sliter nå fordi fokuset er på yngre kvinner.

Skrevet

Syns ikke det. Ikke at de nødvendigvis er tilgjengelig men det er mange av de akkurat samme mennene jeg syns er attraktive år etter år, tiår etter tiår. Det endrer seg ikke av at de i perioder er for tjukk, er for tynn, ser sliten ut, ser bedre ut, blir eldre og grpere osv. Menn jeg aldri har funnet attraktiv har heller ikke blitt det for meg av utdanning, trening, bedre kosthold, bedre klesstil osv. eller av at jeg er blitt eldre. Jeg tror tiltrekning mellom mennesker har en del lite håndfaste parameter ikke er så lett å rasjonalisere rundt.

Anonymkode: b9688...fe7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal man kaste bort tid på eldre menn når man er "på sitt beste"? Det er bortkastet energi for noen på 20+ altså. Være i lag med en gammel særing er det ingen som vil.

Anonymkode: 9a107...08c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ser du på mindre attraktive menn?

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ærlig talt, nei. Er over 15 år siden jeg datet. Er i 40 årene nå.

Da jeg var yngre var jeg mer umoden og uerfaren. Jeg valgte da kjæreste etter det jeg trodde jeg likte da. Men jeg har aldri gått utelukkende på utseendet. Har aldri brydd meg om hva de jobber med eller tjener. Jeg trengte en personlig kjemi for å det til å funke.

Nå startet jeg å date før sommeren. I sekundet folk fikk nyss i at jeg var singel tikket det inn mld både på messenger og Facebook. 

Og på dating appene møtte jeg flere for kaffe date etter en lengre chat der jeg silte ut de fleste mht hvordan samtalene fløt.

Ikke blitt ghostet av noen, men noen chatter døde ut naturlig der vi rett og slett ikke hadde noe naturlig flyt.

Det som jeg finner fint med å date i 40 årene er at vi har såpass mye erfaring at vi vet hva vi IKKE vil ha😅

Har blitt sjekket opp av mye yngre gutter, men de trekkes jeg bare ikke mot. Møtt noen flotte menn for kaffe, alle i 40 årene, og de har sett ung ut for alderen og er som meg. 20 år i hodet enda, men med livserfaring ❤️

Dater en nå ekslusivt på 3 mnd og er lik prosess i det store og hele. Vi møtes, kliner og gjør andre greier😅, snakker daglig på Snap, ringes en til to ganger i uka. Og så ser vi hvor vi ender opp🤷🏻‍♀️

Skrevet

Skjønner at ts er en mann  som troller. Dette var jo som hentet fra Incel ABC.  Men til dere som tror på ham, så vil jeg bare fortelle at det som står er feil. Markedsverdien til de fleste kvinner på 31 er høy :) 

Anonymkode: 04029...113

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo det jeg sier, hun klager på noe hun driver med selv. Hun tok kremen og det gjør menn også. Hun sliter nå fordi fokuset er på yngre kvinner.

Ikke alle yngre kvinner vil ha alle som vil ha dem. Det mener jeg fra dypet i mitt eget hjerte, som ikke er ungt lenger å stresser fordi jeg ikke vil ha eldre menn. Det var helt naturlig at hun lå med kjekke unge menn og hun var kjekk og ung kvinne, det var ikke noe krem oppførsel, det var normalen. 

Noen av den hun liker vil nok ha yngre kvinner ja, men jeg syns hun burde tenke at ja det er mer tid mellom hver mann som liker meg forhold til før, men ikke gi opp og tro hun ikke er verdt noe. Også fordi hver eneste mann jeg har sett og hørt si slikt ikke er attraktiv, i mine øyne hvertfall. Spørs hvilke type menn hun liker og passer med. Men om hun liker andre typer menn enn før, så kan det bare være som jeg nevnte at de mennene hun var med da hun var yngre om de også var unge, har gått gjennom tiden på sin måte, slik hun også har. 31 er ikke gammelt, men noe skjer jo fra 20 og ut for begge kjønn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke alle yngre kvinner vil ha alle som vil ha dem. Det mener jeg fra dypet i mitt eget hjerte, som ikke er ungt lenger å stresser fordi jeg ikke vil ha eldre menn. Det var helt naturlig at hun lå med kjekke unge menn og hun var kjekk og ung kvinne, det var ikke noe krem oppførsel, det var normalen. 

Noen av den hun liker vil nok ha yngre kvinner ja, men jeg syns hun burde tenke at ja det er mer tid mellom hver mann som liker meg forhold til før, men ikke gi opp og tro hun ikke er verdt noe. Også fordi hver eneste mann jeg har sett og hørt si slikt ikke er attraktiv, i mine øyne hvertfall. Spørs hvilke type menn hun liker og passer med. Men om hun liker andre typer menn enn før, så kan det bare være som jeg nevnte at de mennene hun var med da hun var yngre om de også var unge, har gått gjennom tiden på sin måte, slik hun også har. 31 er ikke gammelt, men noe skjer jo fra 20 og ut for begge kjønn. 

Mener ikke at de som har yngre kjæreste/ektefelle er uattraktiv, men de som prater og prater om at kvinner ikke er verdt noe når de blir eldre, og at jevngamle ikke vil ha dem. 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt hva du vil motsi, du sier det samme som jeg gjør. Vi snakker om fokuset og ikke resultat. Menn vil ha yngre kvinner og oppsøker det akkurat som damer bruker tid på kjekke menn. Resultatet av det er et annet tema. Igjen hun klager om menns preferanser, greit hun ble på en måte tvunget til å skifte fokus, men igjen hun krever nedgradering av lyst noe som hun ikke gikk med på i 1000 år da hun var på sitt beste. Det er klaging hennes jeg synes er egoistisk

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt hva du vil motsi, du sier det samme som jeg gjør. Vi snakker om fokuset og ikke resultat. Menn vil ha yngre kvinner og oppsøker det akkurat som damer bruker tid på kjekke menn. Resultatet av det er et annet tema. Igjen hun klager om menns preferanser, greit hun ble på en måte tvunget til å skifte fokus, men igjen hun krever nedgradering av lyst noe som hun ikke gikk med på i 1000 år da hun var på sitt beste. Det er klaging hennes jeg synes er egoistisk

Sier ikke at hun ikke er verdt noe. Det er kanskje mye hun duger til, men utseende og dating blir hun overkjørt av vakre unge kvinner. Sucks but thats life.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så om kvinner ikke ligger med gamle gubber når de er 20, så er de dobbeltmoralske om de ønsker seg en jevnaldrende partner når de er 30? Er det egentlig noe annet du prøver å si, men det kommer feil ut?

Eller er du bare en av gutta krutt på KG som skal forelese om hvor verdiløse kvinner blir med en gang de våger seg på å overleve 25-årsdagen sin? I tilfelle siste, så har vi hørt det så mange ganger før at vi begynner å bli litt immune. Om du vil trykke kvinner ned, så har det større effekt om du kommer med noe vi ikke har hørt før, og skaffer oss noen nye komplekser vi ikke visste at vi burde ha. 

Anonymkode: a7c94...46d

• Liker 7
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner at ts er en mann  som troller. Dette var jo som hentet fra Incel ABC.  Men til dere som tror på ham, så vil jeg bare fortelle at det som står er feil. Markedsverdien til de fleste kvinner på 31 er høy :) 

Ja, det er noe med ordbruken og formuleringene som er hentet fra incel sjangeren. Det er svært tydelig utifra åpningsinnlegget, men uavhengig av motivasjonen til TS kan det være artig for folk med en diskusjon 😊

Anonymkode: 2465f...783

• Liker 8
Skrevet

Jeg er ti år eldre enn TS og kjenner meg ikke igjen. Menns gullalder er mellom 30 og 40, og det er jo disse jeg har datet siden slutten av tjueåra. Nå som jeg er eldre og mer trygg på meg selv har kvaliteten på mennene gått opp fordi jeg ikke lengre godtar dårlig oppførsel som jeg godtok da jeg var yngre og mer usikker. Siden selvtilliten min er bedre og jeg blomstret sent utseendemessig er det også langt mer attraktive menn fysisk som tar kontakt. Nå har jeg nettopp rundet året med en åtte år yngre kjæreste og håper jo at jeg slipper å date mer i nær fremtid, men jeg ser jo fortsatt hvem som viser interesse på offentlig sted. 

Anonymkode: 92d6f...805

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Så om kvinner ikke ligger med gamle gubber når de er 20, så er de dobbeltmoralske om de ønsker seg en jevnaldrende partner når de er 30? Er det egentlig noe annet du prøver å si, men det kommer feil ut?

Eller er du bare en av gutta krutt på KG som skal forelese om hvor verdiløse kvinner blir med en gang de våger seg på å overleve 25-årsdagen sin? I tilfelle siste, så har vi hørt det så mange ganger før at vi begynner å bli litt immune. Om du vil trykke kvinner ned, så har det større effekt om du kommer med noe vi ikke har hørt før, og skaffer oss noen nye komplekser vi ikke visste at vi burde ha. 

Anonymkode: a7c94...46d

Det handler ikke om gamle gubber eller de jevnaldrende. Det handler om behov om anerkjennelse. Dypt i innlegget til ts er det ei som gjerne vil ha en sjanse, noe hun ikke får som hun har knyttet til alderen sin. Så handlingen kan være forskjellig; ligger ikke med en gammel gubbe, for tjukk, upopulær etc, jevnaldrende menn  vil kanskje ligge, men gjerne ha forhold med yngre. Så hovedproblemet her er det samme. Hun vil ha en sjanse hun aldri ga. Da er man dobbelmoralsk

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det handler ikke om gamle gubber eller de jevnaldrende. Det handler om behov om anerkjennelse. Dypt i innlegget til ts er det ei som gjerne vil ha en sjanse, noe hun ikke får som hun har knyttet til alderen sin. Så handlingen kan være forskjellig; ligger ikke med en gammel gubbe, for tjukk, upopulær etc, jevnaldrende menn  vil kanskje ligge, men gjerne ha forhold med yngre. Så hovedproblemet her er det samme. Hun vil ha en sjanse hun aldri ga. Da er man dobbelmoralsk

Nei. «Dypt i innlegget» til TS er det en mann som aldri har hatt dame. Som nå blir mer og mer bitter. At kvinner er utdatert på datingmarkedet ved 31 år er jo det reneste svada. 

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. «Dypt i innlegget» til TS er det en mann som aldri har hatt dame. Som nå blir mer og mer bitter. At kvinner er utdatert på datingmarkedet ved 31 år er jo det reneste svada. 

Huffa meg….

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Huffa meg….

Ikke sant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...