Gå til innhold

Fertilitetsklinikker vurderinger

Ententyn44

Anbefalte innlegg

Vil bare dele vår erfaring med Klinikk Hausken i Porsgrunn. Samtidig ønsker jeg at andre kan dele sine erfaringer med andre klinikker da vi vurderer å bytte til en annen klinikk i Sør Norge.

Klinikk Hausken er generelt dårlig på å være varme og forståelsesfulle. De opptrer lite profesjonelle. Første timen vi hadde satt legen å talte dager i syklus og tegnet IVF prossessen. Etter timen med legen blir vi sendt inn til sykepleier som sier og tegner akkurat det samme som legen gjorde. Vi fant det lite produktivt og sa da at vi allerede hadde vært igjennom det samme hos legen. Sykepleier ble sur og sier at da vet ikke hun hva hun skal gjøre. Det ble satt av ca to timer til både time hos lege og time hos sykepleier. Her er det faktisk vi som par som oppsøker hjelp og forståelse for en lang prosess med prøving uten å lykkes. At opplegget den første timen ikke er god nok, det er ikke vår feil. Under første timen finner legen ut at det er noen uregelmessigheter i underlivet mitt som kan komplisere et IVF forsøk. Men lege sier allikevel at vi kan sette igang.

Prosessen blir så satt igang med et mislykket forsøk. Da vi skal prøve igjen så må forsøk nummer to utsettes fordi de har stengt i påske. Etter litt venting og mye frem og tilbake blir forsøk nummer to satt igang men også det mislykket. Jeg gråt på telefon med sykepleier etter blødning og negativ graviditetstest og sykepleier klarer ikke å si noe.

Lege henviser til sykehus og sier at uregelmessigheter bør opereres. Lege sier at vi kan prøve igjen med et nytt forsøk mens vi venter på operasjon. Vi velger å ikke satse på nok et nytt forsøk i påvente av operasjon. Nå etter operasjon vil plutselig ikke legen sette igang når det er det vi ønsker. Klinikken er stengt i jula og da må vi vente enda lenger på et nytt forsøk. Under hele denne prosessen med mye frem og tilbake opplever vi teamet i Porsgrunn som uprofesjonelle og lite varme. Små episoder som at kundekoordinater sitter i administarsjon og facetimer med babyen på 3 måneder mens vi kommer inn for å snakke med hu, sykepleier som unngår oss og som ikke klarer å ytre et eneste trøstende ord etter to mislykka forsøk, lege med lite tydelige råd, og enda uklarere anbefalinger og lite gjennomtenkte beslutninger gjør at vi sitter igjen med et ganske dårlig inntrykk. Har mange flere små episoder hvor vi sitter igjen med et inntrykk av at teamet i Porsgrunn er lite profesjonelle. Må allikevel skryte av embryologen som smilte mye, er positiv og effektiv. Etter to mislykkede forsøk og operasjon kjenner vi at vi er slitne, frustrerte og lei oss. Det er ganske tøft å ha prøvd noen år på egenhånd, oppsøke klinikk og så møte lite forståelse, varme, tydelige råd og så også å måtte stå i det med to mislykkede forsøk.

Hva er deres erfaringer med andre klinikker? Finnes det en klinikk med et godt team der vi kan bli møtt med varme, forståelse, tydelige og gode råd? 

Endret av Ententyn44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må det være privat? Vi har vært på fertilitetsklinikken i Porsgrunn og er superfornøyd.  Vi ble tatt godt i mot av både leger og sykepleiere og ble fulgt godt opp. Har kun hatt et forsøk da, men har ikke noe negativt å si om de :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok utredningne hos Medicus i Oslo og jeg opplevde dem som veldig kunnskapsrike og bra. Jeg syns imidlertid at de var litt vanskelige å forholde seg til når det gjelder selve pris-tilbudet. Vi ba derfor å bli overført til Riksen, og det har absolutt ikke vært bra. Mange tråder her om dårlig behandling på Riksen. 

Nå ser vi etter er ny privatklinikk, da det ikke er noen andre offentlige enn Risken i nærheten av oss (vi bor ikke i Oslo, men et annet sted på Østlandet). 

Anonymkode: e2c6c...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan varmt anbefale Fertilitetssenteret i Oslo. Utrolige flinke folk, lett å kommunisere med både digitalt og fysisk, fleksible, lydhøre og støttende i en vanskelig prosess (vi hadde tre forsøk der).

Anonymkode: a950c...60e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi tok utredningne hos Medicus i Oslo og jeg opplevde dem som veldig kunnskapsrike og bra. Jeg syns imidlertid at de var litt vanskelige å forholde seg til når det gjelder selve pris-tilbudet. Vi ba derfor å bli overført til Riksen, og det har absolutt ikke vært bra. Mange tråder her om dårlig behandling på Riksen. 

Nå ser vi etter er ny privatklinikk, da det ikke er noen andre offentlige enn Risken i nærheten av oss (vi bor ikke i Oslo, men et annet sted på Østlandet). 

Anonymkode: e2c6c...9ed

Hva mener du med at de var vanskelige på pristilbudet? Det ligger på hjemmesiden deres. :)

Du får 3 for 2 hvis du kjøper 3-pakk.

Hvis du har et ferskt innsett rett etter stimulering så er det inkludert. Blir det totalfrys får du første frysinnsettet for et par tusen kroner. Dersom du må ha et nytt fryseforsøk så kan du velge om du vil bruke halvparten av det andre forsøket du har betalt for eller betale 15.000,-. Velger du å bruke halvparten av neste forsøk og det blir mislykket og du må ha enda et nytt fryseforsøk kan du igjen velge å betale det eller bruke siste halvpart av det andre forsøket. Velger du det siste har du brukt 2 av 3 forsøk ved at du har hatt et ferskt/fryseforsøk I forbindelse med uttak og to innsett fra fryseren.

Vi er veldig fornøyd med Medicus. Var først hos Livio men der var hun ene sykepleieren direkte ufin så vi fortsatte ikke der etter konsultasjonstimen.

Riksen har vært grusom.

Anonymkode: e8236...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hos Livio nå og er veldig fornøyd. Kunnskapsrike, lette å kommunisere med, ingen ventetid og føler at vi blir godt tatt vare på. Har aldri opplevd at noen har vært ufine, som personen i forrige kommentar opplevde. Jeg vil tippe at den sykepleieren ikke jobber der lenger, for alle vi har vært i kontakt med der er bare hyggelige.

Anonymkode: 80c3f...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...